Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Joolien schreef:Het gaat er op zich niet om in dit topic wat het is, dat gaan we verder uitzoeken en geven we hem ook de tijd. Enige vraag is of gedragsverandering een verborgen gebrek is. Maar wat ik begrijp dus niet.![]()
Wel een mooi voorbeeld van Elena, dank je voor het delen van je ervaring. Ik denk dat het met Bos ook wel goed gaat komen, hij pakt het werk heel goed aan dus dat is wel heel positief.
shelltje schreef:Maar dat wij vandaag gebeld worden met de mededeling wij gaan het nog 2 maanden proberen en anders brengen wij hem terug schoot mij behoorlijk in het verkeerde keelgat.

shelltje schreef:Toch jammer dat je dit weer op dit forum moet vinden.
Ik ben een vriendin van de oude eigenaresse van dit paard en heb dit paard zelf een hele tijd gereden ook al ben ik geen super ruiter. Bos is een paard dat gewoon veel moet lopen en lekker aan het werk moet, maar deze argumenten komen ons zeker niet bekend voor. Kind kon hem uit het land halen of hij kwam al in volle galop naar het hek. Nee het is geen makkelijke om te rijden vandaar dat in de advertentie stond dat hij geschikt is voor de gevorderde ruiter. En dat ik in een ander topic lees dat de ex eigenaresse niet eerlijk is geweest omdat ze nu een haflinger had gekocht ivm tijdgebrek hiero inhakend deze haflinger is van mij en rijd zij 2x in de week hierop of minder als zij geen tijd heeft. Maar dat wij vandaag gebeld worden met de mededeling wij gaan het nog 2 maanden proberen en anders brengen wij hem terug schoot mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Ik zal nooit een gevaarlijk paard of iets verkopen, wij hebben alles eerlijk en duidelijk aangeven. En dat hij gedrogeerd zou zijn? Hij moest nog uit het land komen toen jullie waren kijken en een dierenarts moet dit ook wel zien op de keuring. Wil zelfs mijn da wel langs sturen om alsnog bloed te trekken want dit zou je nog kunnen terug zien. Maar ik zou hem bijna met liefde weer ophalen want ik begrijp dat hij gewoon niet op zijn plek is maar helaas kan de ex eigenaresse dit helaas niet aan.
Nynke1 schreef:Bloed trekken is echt wel standaard en een beetje dierenarts zegt altijd: ook maar ff bloed he? En anders had de koper daar zelf aan kunnen denken, maar ik ben niet anders gewend dan dat het standaard gebeurt. Ik werk in de handel, wel voornamelijk naar het buitenland, maar ook naar landen waar geen bloed voor gecontroleerd hoeft te worden wordt altijd standaard bloed getrokken en een half jaar bewaard.
Nynke1 schreef:Bloed trekken is echt wel standaard en een beetje dierenarts zegt altijd: ook maar ff bloed he? En anders had de koper daar zelf aan kunnen denken, maar ik ben niet anders gewend dan dat het standaard gebeurt. Ik werk in de handel, wel voornamelijk naar het buitenland, maar ook naar landen waar geen bloed voor gecontroleerd hoeft te worden wordt altijd standaard bloed getrokken en een half jaar bewaard.
Cayenne schreef:Dancer schreef:Ik kan me herinneren dat je in het paarden koop topic aangaf dat de oude eigenaresse had aangegeven dat hij niet een week stil kon staan, dat blijkt nu aardig te kloppen.
Als ze dat idd heeft gezegd, is ze in ieder geval wel eerlijk geweest..