Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

SG1985 schreef:ik heb rijlessen BE gehad. ..... Dus na 15 lessen hield ik het voor gezien

SG1985 schreef:Dank voor alle lieve reacties. Ik voel mij nu in ieder geval gesteund haha.
Ik rijd een Volvoer S 80 van 1700 en huur een 1,5 p Atec. Paard is 1,76 circa 650kilo.
ik heb rijlessen BE gehad. In hartje Amsterdam centrum met zo'n bouwbuw. Vreselijk. Moest ook schakelen terwijl ik zelf automaat rij. Dus na 15 lessen hield ik het voor gezien want bijzondere verrichtingen in Amsterdam waren moeilijk
...
SG1985 schreef:Nee de auto. Ik kom niet boven de 3500 uit.
Auto 1.700 + Paard uitgaande van extreem 700 + nog 1.100 resterende voor trailer.
Atec 1.5 p komt ledig niet uit boven dit gewicht.
SG1985 schreef:Ttm voertuig 2090.
Massa rijklaar 1667
Massa ledig 1567
Aanhanger trekken 1800
Trailer 740 Max
Paard 650-750.

hwn schreef:@ikke, 130 km/u met trailer, meen je dat nou? Dat zou ik dus nooit van mijn leven durven hé. Eén onverwacht maneuver moeten ontwijken, en dan heb je een probleem.
De meeste trailerverhuurders zullen niet verhuren als je het geschikte rijbewijs niet hebt, maar idd best toch even checken. Dus idd MTM van die trailer es checken, al zou het wel kunnen lukken (ik heb een 1,5 paards met MTM van 1200 kg). Zelf mag mijn auto 1500 kg trekken, en heb geen probleem ermee. Ik heb zelf enkel een B, geen BE.

cissy schreef:beatje schreef:En een geladen trailer rijd lekkerder als een volle vind ik persoonlijk.
En wat is het verschil dan?

Iedereen gaat heel serieus op de vraag in, wat heel lief is maar de vraag was volgens mij niet serieus bedoeld
SG1985 schreef:Ik ben wel echt lost hoor.
Citaat:Aanhangverhuur gebeld. Die gaat uit van trekkend vermogen van de auto. Ook weer mega vaag....
) maar ze kunnen nooit de wetten veranderen. Dat de medewerker niet eens exact weet hoe de wetgeving omtrent aanhangers is kan dan weer wel heel goed.... hwn schreef:@ikke, 130 km/u met trailer, meen je dat nou? Dat zou ik dus nooit van mijn leven durven hé. Eén onverwacht maneuver moeten ontwijken, en dan heb je een probleem.