Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bridgetF schreef:Deze post druist wel een beetje tegen mijn eerdere post in, waarin ik aangeef dat ze min of meer pech heeft.
Ik weet natuurlijk ook niet hoe stress bestendig je bent en tegen zo'n gedoe kan. Anders misschien toch akkoord gaan met het voorstel en de helft á € 30,- betalen. Dan ben je wel van het gezeur af, maar als je dat doet, geef duidelijk aan, dat je niet wist dat het zadel een breuk had.
WendyLotte schreef:In dit geval, valt van beide kanten niks te bewijzen.
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en 30 euro terug storten. Als ze het "expres" en alleen voor het geld doen, zouden ze wel meer dan 30 terug vragen.
30 euro en je bent er vanaf..... Geen gedoe, geen ruzies, geen zwart makerij op internet. Het kan ook al zo verkocht zijn.... Je weet het niet...

Heike schreef:Ik zou toch wel heel erg balen als ik een zadel zou kopen en blijkt stuk te zijn. Zeker als ik het meteen naar de zadelmaker heb gebracht en die zegt dat het al stuk was bij aankoop. Hij heeft er verstand van.
Ze reageert binnen een week. Je hoeft misschien idd niets te doen. Maar ik zou me wel opgelicht voelen. Dus ik snap de andere partij ook wel. En wat is nu 30 euro?

Heike schreef:Ik zou toch wel heel erg balen als ik een zadel zou kopen en blijkt stuk te zijn. Zeker als ik het meteen naar de zadelmaker heb gebracht en die zegt dat het al stuk was bij aankoop. Hij heeft er verstand van.
Ze reageert binnen een week. Je hoeft misschien idd niets te doen. Maar ik zou me wel opgelicht voelen. Dus ik snap de andere partij ook wel. En wat is nu 30 euro?
Xanne schreef:Je kunt vaak aan een breuk te zien of deze vers is of al ouder. Als de zadelmaker aangeeft dat deze breuk al ouder is zou ik daar als verkoper foto's van willen zien: zowel detailfoto's van de breuk als foto's waarop het zadel herkenbaar te zien is. Verder zou ik contact opnemen met de zadelmaker en het zadel desnoods nog door een tweede zadelmaker laten beoordelen. Check en double check dus, maar als het aannemelijk is dat die breuk inderdaad al ouder is dan zou ik de hele koop terugdraaien. Ontzettend onfatsoenlijk om dat niet te doen. Een zadel met een gebroken boom is waardeloos, een boom is niet te repareren. In feite heb je dus 265 euro gekregen voor een waardeloos zadel. Enorm balen, maar dit zou ik wel goed willen oplossen met de koper.
renee16 schreef:Dat is het risico van online kopen. Jij hebt je zadel ter goeder trouw verkocht dus je kan niet aansprakelijk gesteld worden.
Natuurlijk heel vervelend voor de koper.
Maar die heeft het risico genomen een zadel te kopen wat ze niet op voorhand heeft laten controleren.
Een boom voor 60,- herstellen vind ik overigens verbazend. Maargoed, ik ben geen zadelmaker.
) De boom maken voor 60 euro? Wie is dat? Daar wil ik me in zee! Zo goedkoop kan ik het niet maken! Boom vervangen is een hele grote klus. Dat zit meer tegen de 175 euro aan als je geluk hebt. Het hele zadel moet dan uit elkaar om er een nieuwe boom in te zetten. Of hij moet het gaan lassen? Maar zulke zadels wil ik niet in mijn voorraad.