Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

)
Sonja schreef:Ik zeg 'niet alles' en geef de toelichting dat ik aftekeningen ed zelf wel zie.
In mijn post kun je lezen dat de RELEVANTE informatie natuurlijk de 'opening' van een advertentie is.
Maar het hele gedoe met eigenlijk 'om het paard heen' beschrijven heeft wat mij betreft 0,0 toegevoegde waarde.

. Klinkt ook maar heel voorzichtig positief, probeer iets te vinden wat sterker over komt.Thesserd schreef:In jouw advertentie valt me gelijk op dat de stokmaat boven in het lijstje niet klopt met wat in je verhaal staat.
Verder zou ik het meer puntsgewijs doen, vooral bovenaan de advertentie. Het is nu nogal een verhaal waardoor mensen denk ik snel geen zin hebben om het helemaal te lezen. Dit in combinatie met niet echt sprekende foto's (sorry), en het feit dat je zelf te onzeker bent om haar te rijden... (dat zou ik weg laten bijv.)
Laat eens een amateur fotograaf komen die graag een portfolio shoot wil doen bijv.

) mirriezz schreef:@LadyMadonna: ik kom even terug op het instructriceverhaal, omdat je daarom vraagt. Hierboven is ook al gezegd dat het verhaal over dat jij te angstig bent en dat je dus je instructrice erop laat rijden niet bevorderlijk is. Daarnaast voegt het niets toe, een potentiële koper hoeft niet te weten dat jij angstig bent, het gaat om het paard.
Je geeft het niveau aan van je instructrice, maar in je latere reactie over je buurmeisje van 15 die ook zo met je paard weg rijd, blijkt dat het niveau niet bepalend is of je dit paard kunt rijden. Ik denk dat het goed is te vermelden welke eigenschappen een ruiter nodig heeft om het paard te kunnen rijden. Dit zegt iets over het karakter van het paard én de kans dat de combinatie goed uit zal vallen.
Ik ga nu een beetje speculeren, en het is dus aan jou om de juiste eigenschap te zoeken. Maar van wat ik hier lees, maak ik op dat het paard niet geschikt is voor een beginnende, of angstige ruiter. Als je het zo neer zet, klinkt het niet zo positief. Je kunt het evt omschrijven naar: paard heeft behoefte aan een ruiter die leiding geeft. Of misschien juist vertrouwen, of misschien duidelijkheid, of misschien moet de ruiter vooral consequent zijn? Ga na welke eigenschappen op je paard zijn ruiter van toepassing zijn en kijk waar je paard het meeste baat bij heeft.
Als je iets in deze trant in de advertentie meld, heb je meer kans dat een geschikt persoon komt kijken. Een beginner of onzekere ruiter zal al weten dat hij/zij niet zal passen bij jouw paard.
Een verhaal waarin duidelijk blijkt wat het paard nodig heeft, is positiever én duidelijker voor een toekomstige koper dan jouw verhaal over dat je zelf niet rijd.
goed omschreven.
Sonja schreef:Aangeboden:Leukeallround haflo-Arabier E merrie.
Geslacht: merrie
Leeftijd 5
Hoogte 151.
Stamboek: NRPS REG. A
vader: Bas Safari (AVS)
Moeder: Tiffany van 't Leefdalhof (v. Apollo van Schafferden) (haflinger)
Pony is makkelijk en vriendelijk in de omgang. Onder het zadel braaf maar voorwaarts. Ze is nog jong en heeft een ruiter nodig die haar leiding geeft. Erg mensgericht, sociaal naar andere paarden, maar niet onderdanig.Gaat graag mee wandelen in het natuurgebied hier, is nog niet onder het zadel buiten geweest.Wel eenpaar keer mee gesprongen, wat ze ook erg leuk vind.
Pony heeft licht maaneczeem, maar; dit is met mee geleverde (??) deken goed onder controle.
Vp 2000 euro, toebehoren zijn in overleg over te nemen.
Wegens overstap naar mensport met kleinere pony. Inruil braaf betuigde merrie rond de 6 jaar tussen de 105 en 120cm bespreekbaar.
Paar goede foto's erbij en je hebt een prima advertentie hoor.

(de zinsbouw bedoel ik dan
) 
11 zit ik denk ik wel beter bij, ik dacht eerst 12 maar toen zag ik 11 en daar lijkt ze een stuk meer ontspannen.