Probleem op vorige stal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Re: Probleem op vorige stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:45

Ik snap de aanvallen naar ts ook niet helemaal. Ja er ging een lange tijd overheen, maar dat is niet alleen haar fout.

Hoe dan ook zou ik t nu laten rusten.
Of je moet even kijken of je in contact kan komen met degene die de spullen heeft gekregen. Maar ik zou er niet meer over beginnen bij de stalhoudster.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:47

Jullie vergeten het stuk waarin ze 'afscheid' heeft genomen. Dat is niet netjes en daardoor zal de staleigenaresse er wel niet teveel zin in hebben. Groot gelijk heeft ze.
Wat zou jij doen als je zo wordt behandeld? Alles aan de kant gooien voor een afspraak? Of zomaar spullen buiten leggen en zo iemand onbeheerd op je land uitnodigen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:53

Bah, als ze die spullen echt weg heeft gedaan zou ik gewoon aangiften gaan doen, want dan wordt het diefstal...
Ik zou gewoon eens daarheen gaan (die ponybaan waar je weet dat ze is) en je spullen terugeisen.

iemand opperde hier of je die spullen zou afpakken van een ponymeisje. Tuurlijk zou ik dat peroonlijk doen --' het zijn toch jouw spullen, de persoon die die aan dat kind gaf moet het maar oplossen, want die had ze niet mogen geven...

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:58

Cioccolato schreef:
Jullie vergeten het stuk waarin ze 'afscheid' heeft genomen. Dat is niet netjes en daardoor zal de staleigenaresse er wel niet teveel zin in hebben. Groot gelijk heeft ze.
Wat zou jij doen als je zo wordt behandeld? Alles aan de kant gooien voor een afspraak? Of zomaar spullen buiten leggen en zo iemand onbeheerd op je land uitnodigen?

Als het een vreemde is niet nee. Maar het gaat hier om iemand die ze kende en blijkbaar genoeg vertrouwde om haar op haar pony's te hebben. TS is daarna gestopt met daar rijden en heeft dit over de telefoon uitgelegd. Waarom zou die eigenaresse dan denken dat TS kwaad in de zin had en daarom niet meer in haar eentje op het erf mocht zijn, niet eens in een gebouw zelf maar (ik neem aan) ergens op het begin van het erf om die cap ff op te pikken en weer weg te gaan? Bang dat TS een bom op het erf legt ofzo?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:00

28894 schreef:
Ik wil alleen heel graag mijn spulletjes terug en het leuk en netjes afsluiten.

Daar is het nu te laat voor en dat snap jij ook wel. Volgens mij is het een beetje een principekwestie voor beide, zij had geen zin om iets voor jou te bewaren omdat jij haar hebt laten zitten en jij had wellicht ook weinig zin om haar onder ogen te komen.

Laat het er gewoon bij zitten, als die cap echt zo belangrijk was had je hem vast wel opgehaald en anders koop je op marktplaats een nieuwe voor het geld wat het je had gekost aan verzendkosten of reiskosten.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:00

Zoe_97 schreef:
Bah, als ze die spullen echt weg heeft gedaan zou ik gewoon aangiften gaan doen, want dan wordt het diefstal...
Ik zou gewoon eens daarheen gaan (die ponybaan waar je weet dat ze is) en je spullen terugeisen.

iemand opperde hier of je die spullen zou afpakken van een ponymeisje. Tuurlijk zou ik dat peroonlijk doen --' het zijn toch jouw spullen, de persoon die die aan dat kind gaf moet het maar oplossen, want die had ze niet mogen geven...

Dat zomaar afpakken van dat ponymeisje vind ik geen goed plan.. Dat arme kind heeft geen idee wat er gaande is.. Kreeg een gratis cap waar ze wss blij mee is, en dan komt er opeens iemand naar je toe die je niet kent en zegt 'dat is MIJN cap en ik wil hem NU terug'.. Nee dat is imo niet de manier..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:02

Free2 schreef:
Cioccolato schreef:

Als het een vreemde is niet nee. Maar het gaat hier om iemand die ze kende en blijkbaar genoeg vertrouwde om haar op haar pony's te hebben. TS is daarna gestopt met daar rijden en heeft dit over de telefoon uitgelegd. Waarom zou die eigenaresse dan denken dat TS kwaad in de zin had en daarom niet meer in haar eentje op het erf mocht zijn, niet eens in een gebouw zelf maar (ik neem aan) ergens op het begin van het erf om die cap ff op te pikken en weer weg te gaan? Bang dat TS een bom op het erf legt ofzo?

Ts heeft niet netjes afscheid genomen, maar heel makkelijk even via de telefoon. Dat zegt wat over personen en zo zal de eigenaresse ook gedacht hebben. Ik geef haar dan ook gelijk hierin!
Als je zo'n poos daar rijd en niet eens netjes afscheid kan komen nemen, maar het afdoet met een telefoontje zou ik die persoon ook niet vertrouwen. Waarom enkel een telefoontje? Waarom komt ze niet langs? Waarom op deze manier? Zullen wel enkele vragen zijn die door iemands hoofd dan gaan. Gevolgd door wantrouwen.
Niks raars.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:04

Nou ja zomaar weggegeven? Kan je nagaan of het is echt zo is, zou zomaar ook voor shockvalue kunnen zijn dat iemand zoiets roept?
Natuurlijk mag dat niet zomaar.

Maar ts, jij had ook wel iets correcter kunnen handelen. Ik zou zeker wel je excuses aanbieden voor de gang van zaken. Misschien kan je een brief schrijven dat het je spijt dat jullie zo uit elkaar moeten gaan, maar dat je het graag wel wil oplossen.

Zou niet zelf met random ponymeisjes gaan ruziën, stalhouder kan het zelf terug halen, maar dan zal je echt eerst zelf een stap moeten doen.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 14-05-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:04

Free2 schreef:
Zoe_97 schreef:

Dat zomaar afpakken van dat ponymeisje vind ik geen goed plan.. Dat arme kind heeft geen idee wat er gaande is.. Kreeg een gratis cap waar ze wss blij mee is, en dan komt er opeens iemand naar je toe die je niet kent en zegt 'dat is MIJN cap en ik wil hem NU terug'.. Nee dat is imo niet de manier..

Dat mag die staleigenaar lekker oplossen. Weet jij nu hoe een dure cap het is? misschien is het wel een dure uvex ofzo, en al is het maar een decathloncap, het is ook het principe. Het blijft diefstal door die vrouw

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:05

TS, als je echt zo begaan bent met je spulletjes, waarom heb je het dan niet laten opsturen tegen betaling van de verzendkosten? Was dat geen optie geweest?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:09

Als ik alles zou bewaren van een ieder die wel eens iets liet liggen en het nog wel eens op zou halen... :+

TS, hoe reageerde ze toen je voorstelde om het door iemand anders op te laten halen? een vriendin of ouder of broer/zus misschien? Was er helemaal niemand in je omgeving die even met je mee kon rijden zodat je niet afhankelijk was van de bus en ook sneller heen en weer zou zijn? Geen collega die toevallig in de buurt daar woont of er kort langs rijd? Als het écht zo belangrijk was dan had je eerder moeten reageren. Leer van dit moment en laat het rusten, nu kun je er toch niets meer aan doen. Als je het voor een rechter wilt laten komen zul je eerst honderden euries op moeten hoesten en dan is het nog maar de vraag of je wel je gelijk haalt.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:14

Zoe_97 schreef:
Dat mag die staleigenaar lekker oplossen. Weet jij nu hoe een dure cap het is? misschien is het wel een dure uvex ofzo, en al is het maar een decathloncap, het is ook het principe. Het blijft diefstal door die vrouw

Ja maar daarmee jaag je wel een nietsvermoedend pennymeisje wel een trauma aan.. Is nergens voor nodig, laat dat kind er lekker buiten. Vind het ook een beetje overdreven om het diefstal te noemen, dit is gewoon een meningsverschil tussen twee personen, probleem kwam van twee kanten, en dit is het resultaat ervan. Ze kan hooguit de staleigenaresse vragen om haar tegemoet te komen, maar om nou koste wat het kost die cap terug te halen..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:18

Cioccolato schreef:

Ja maar om dan zo maar haar spullen aan iemand anders te geven, klopt niet.
En is niet alleen de kant van TS, die andere kon ook niet altijd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:18

ik bedoel ook helemaal niet met geweld dat ding gaan afpakken :') maar meer afpakken als in dat haar ouders of de staleigenaar hem bij haar wegneemt en zei hem dus nietmeer heeft. omdat iemand opperde hoe je dat nu kon afpakken van zo'n kind.
En voor de politie valt dit heus onder diefstal, de staleigenaar wist dat het niet haar spullen waren en heef thet weggedan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:21

Zoe_97 schreef:
ik bedoel ook helemaal niet met geweld dat ding gaan afpakken :') maar meer afpakken als in dat haar ouders of de staleigenaar hem bij haar wegneemt en zei hem dus nietmeer heeft. omdat iemand opperde hoe je dat nu kon afpakken van zo'n kind.
En voor de politie valt dit heus onder diefstal, de staleigenaar wist dat het niet haar spullen waren en heef thet weggedan.

Idd, je kan aangifte doen. Weet zeker dat ze het ook nooit meer zal doen andermans spullen afgeven.
Stuur haar maar een berichtje dat je aangifte gaat doen.
Misschien bluft ze wel en dan heb jij je cap terug.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:22

Ik denk dat de politie de laksheid van Ts ook wel mee laat wegen......
Daarbij heeft de politie het behoorlijk druk, ze heeft het zelf verknoeid, dus als ze ook nog naar de politie gaat en gemeenschapsgeld verspilt door haar eigen laksheid zou ik dat schandalig vinden.....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:22

Kom hier maar langs, caps body protectors, leren laarzen hoofdstellen chabrakjes , dekens.. Je wil niet weten wat mensen achter laten, ik wordt er helemaal simpel van, eens in de zoveel tijd geef ik gewoon weg aan een ieder die het wel wil hebben, ik roep wel eens ik laad m'n auto vol en ga het thuisbezorgen !!!

Zadels!! Ik vergeet zadels !!! Er liggen er momenteel 4!!!! ( troep maar toch....)
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 14-05-15 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:23

winkeltje beginnen knollentuin :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:23

Zoe_97 schreef:

Ik denk, gezien de situatie, dat de kans dat de betreffende vrouw de cap gaat terugvragen van dat meisje en dan alsnog een afspraak met TS gaat maken, miniscuul is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:24

vrouwke schreef:
Zoe_97 schreef:

Idd, je kan aangifte doen. Weet zeker dat ze het ook nooit meer zal doen andermans spullen afgeven.
Stuur haar maar een berichtje dat je aangifte gaat doen.
Misschien bluft ze wel en dan heb jij je cap terug.

Kom op zeg?? Serieus?? Je hebt zelf ook plichten hoor, je eigen troep op andermans erf laten zwerven en dan aangifte doen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:25

Free2 schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik denk, gezien de situatie, dat de kans dat de betreffende vrouw de cap gaat terugvragen van dat meisje en dan alsnog een afspraak met TS gaat maken, miniscuul is.

je kan ook naar de ouders van dat kind gaan en uitleggen dat het jou spullen zijn etc en appjes laten zien als bewijs

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:25

vrouwke schreef:
Cioccolato schreef:

Ja maar om dan zo maar haar spullen aan iemand anders te geven, klopt niet.
En is niet alleen de kant van TS, die andere kon ook niet altijd.

Na zo'n lange tijd is het beter dan zomaar weg gooien! Hebben die spullen in ieder geval weer nut. Wat heb je eraan als je zolang wacht, het zolang ergens ligt? Dat is gewoon een ergenis. Waarschijnlijk zal de staleigenaresse er ook de balen in hebben hoe het afscheid is gegaan en zal zij dus wat boosheid, teleurgesteldheid erin mee laten spelen.
De staleigenaresse kon ook niet altijd, dat heb ik gelezen en weet ik. Maar ik zou ook niet zomaar tijd vrij maken voor iemand die me zo'n geintje flikt. Dat zal bij haar waarschijnlijk hard meespelen in het 'geen tijd hebben'. Moet ik voor haar nou die werkzaamheden laten liggen? Nee. Moet ik nou voor haar die afspraak afzeggen of verplaatsen? Nee. Dat doe je niet voor iemand die jou iets aandoet wat je niet leuk vind.
Persoonlijk denk ik dat dat mee heeft gespeeld van uit de andere kant. En je kan haar geen ongelijk geven daarin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:26

Waar twee vechten hebben twee schuld en ik denk echt niet dat TS alle schuld op zich hoeft te nemen, maar het is ook niet netjes om 5 maanden lang je spullen niet op te komen halen en vervolgens boos te worden dat de staleigenaar na 5 maanden maar eens verder is gegaan met d'r leven. Als je er geen tijd voor hebt, vraag je of ze het op wil sturen en maak je de verzendkosten over. Je hoeft geen dikke vrienden te blijven maar iets netter opzeggen en gewoon je spullen in 1x meenemen lijkt me geen gigantische moeite op zich.

Hoe kan je overigens 5 maanden zonder cap? Of heb je inmiddels een andere cap, want dat ding zit toch op je hoofd met rijden of word ik nou gek? ;) Want dan zou het meer een principe kwestie zijn, en daar is niks mis mee, maar het lijkt erop dat er genoeg mogelijkheden zijn geweest... Dat je daar op geen enkel tijdstip uit kon komen met de eigenaresse, daar heb ik om eerlijk te zijn een hard hoofd in..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:26

Je kunt helemaal geen aangifte doen want de spullen zijn niet gestolen...je hebt ze daar immers zelf neergelegd. Dit valt echt niet onder diefstal. Daarbij zet je jezelf daarmee ook wel ontzettend voor paal imo, meer nog dan door het daar maandenlang te laten rondslingeren en de manier waarop afspraken zijn gemaakt en weer afgezegd wat al niet de schoonheidsprijs verdiende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:29

0000 schreef:
Je kunt helemaal geen aangifte doen want de spullen zijn niet gestolen...je hebt ze daar immers zelf neergelegd.

Mijn spullen liggen ook op stal... als de stalhouder dan ineens besluit ze weg te geven, is het dan geen diefstal? :+