Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Cioccolato schreef:Jullie vergeten het stuk waarin ze 'afscheid' heeft genomen. Dat is niet netjes en daardoor zal de staleigenaresse er wel niet teveel zin in hebben. Groot gelijk heeft ze.
Wat zou jij doen als je zo wordt behandeld? Alles aan de kant gooien voor een afspraak? Of zomaar spullen buiten leggen en zo iemand onbeheerd op je land uitnodigen?
28894 schreef:Ik wil alleen heel graag mijn spulletjes terug en het leuk en netjes afsluiten.
Zoe_97 schreef:Bah, als ze die spullen echt weg heeft gedaan zou ik gewoon aangiften gaan doen, want dan wordt het diefstal...
Ik zou gewoon eens daarheen gaan (die ponybaan waar je weet dat ze is) en je spullen terugeisen.
iemand opperde hier of je die spullen zou afpakken van een ponymeisje. Tuurlijk zou ik dat peroonlijk doen --' het zijn toch jouw spullen, de persoon die die aan dat kind gaf moet het maar oplossen, want die had ze niet mogen geven...
Free2 schreef:Cioccolato schreef:Jullie vergeten het stuk waarin ze 'afscheid' heeft genomen. Dat is niet netjes en daardoor zal de staleigenaresse er wel niet teveel zin in hebben. Groot gelijk heeft ze.
Wat zou jij doen als je zo wordt behandeld? Alles aan de kant gooien voor een afspraak? Of zomaar spullen buiten leggen en zo iemand onbeheerd op je land uitnodigen?
Als het een vreemde is niet nee. Maar het gaat hier om iemand die ze kende en blijkbaar genoeg vertrouwde om haar op haar pony's te hebben. TS is daarna gestopt met daar rijden en heeft dit over de telefoon uitgelegd. Waarom zou die eigenaresse dan denken dat TS kwaad in de zin had en daarom niet meer in haar eentje op het erf mocht zijn, niet eens in een gebouw zelf maar (ik neem aan) ergens op het begin van het erf om die cap ff op te pikken en weer weg te gaan? Bang dat TS een bom op het erf legt ofzo?
Free2 schreef:Zoe_97 schreef:Bah, als ze die spullen echt weg heeft gedaan zou ik gewoon aangiften gaan doen, want dan wordt het diefstal...
Ik zou gewoon eens daarheen gaan (die ponybaan waar je weet dat ze is) en je spullen terugeisen.
iemand opperde hier of je die spullen zou afpakken van een ponymeisje. Tuurlijk zou ik dat peroonlijk doen --' het zijn toch jouw spullen, de persoon die die aan dat kind gaf moet het maar oplossen, want die had ze niet mogen geven...
Dat zomaar afpakken van dat ponymeisje vind ik geen goed plan.. Dat arme kind heeft geen idee wat er gaande is.. Kreeg een gratis cap waar ze wss blij mee is, en dan komt er opeens iemand naar je toe die je niet kent en zegt 'dat is MIJN cap en ik wil hem NU terug'.. Nee dat is imo niet de manier..

Zoe_97 schreef:Dat mag die staleigenaar lekker oplossen. Weet jij nu hoe een dure cap het is? misschien is het wel een dure uvex ofzo, en al is het maar een decathloncap, het is ook het principe. Het blijft diefstal door die vrouw
Cioccolato schreef:Jullie vergeten het stuk waarin ze 'afscheid' heeft genomen. Dat is niet netjes en daardoor zal de staleigenaresse er wel niet teveel zin in hebben. Groot gelijk heeft ze.
maar meer afpakken als in dat haar ouders of de staleigenaar hem bij haar wegneemt en zei hem dus nietmeer heeft. omdat iemand opperde hoe je dat nu kon afpakken van zo'n kind.Zoe_97 schreef:ik bedoel ook helemaal niet met geweld dat ding gaan afpakkenmaar meer afpakken als in dat haar ouders of de staleigenaar hem bij haar wegneemt en zei hem dus nietmeer heeft. omdat iemand opperde hoe je dat nu kon afpakken van zo'n kind.
En voor de politie valt dit heus onder diefstal, de staleigenaar wist dat het niet haar spullen waren en heef thet weggedan.
Zoe_97 schreef:ik bedoel ook helemaal niet met geweld dat ding gaan afpakkenmaar meer afpakken als in dat haar ouders of de staleigenaar hem bij haar wegneemt en zei hem dus nietmeer heeft. omdat iemand opperde hoe je dat nu kon afpakken van zo'n kind.
En voor de politie valt dit heus onder diefstal, de staleigenaar wist dat het niet haar spullen waren en heef thet weggedan.
vrouwke schreef:Zoe_97 schreef:ik bedoel ook helemaal niet met geweld dat ding gaan afpakkenmaar meer afpakken als in dat haar ouders of de staleigenaar hem bij haar wegneemt en zei hem dus nietmeer heeft. omdat iemand opperde hoe je dat nu kon afpakken van zo'n kind.
Idd, je kan aangifte doen. Weet zeker dat ze het ook nooit meer zal doen andermans spullen afgeven.
Stuur haar maar een berichtje dat je aangifte gaat doen.
Misschien bluft ze wel en dan heb jij je cap terug.
Free2 schreef:Zoe_97 schreef:ik bedoel ook helemaal niet met geweld dat ding gaan afpakkenmaar meer afpakken als in dat haar ouders of de staleigenaar hem bij haar wegneemt en zei hem dus nietmeer heeft. omdat iemand opperde hoe je dat nu kon afpakken van zo'n kind.
Ik denk, gezien de situatie, dat de kans dat de betreffende vrouw de cap gaat terugvragen van dat meisje en dan alsnog een afspraak met TS gaat maken, miniscuul is.
vrouwke schreef:Cioccolato schreef:Jullie vergeten het stuk waarin ze 'afscheid' heeft genomen. Dat is niet netjes en daardoor zal de staleigenaresse er wel niet teveel zin in hebben. Groot gelijk heeft ze.
Ja maar om dan zo maar haar spullen aan iemand anders te geven, klopt niet.
En is niet alleen de kant van TS, die andere kon ook niet altijd.
Want dan zou het meer een principe kwestie zijn, en daar is niks mis mee, maar het lijkt erop dat er genoeg mogelijkheden zijn geweest... Dat je daar op geen enkel tijdstip uit kon komen met de eigenaresse, daar heb ik om eerlijk te zijn een hard hoofd in..