Reëel lease bedrag?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:30

Ik kan me totaal niet vinden in het bericht van Frosty, ik denk dat er heel veel meiden 18+ zijn voor wie dit een prima oplossing is als ze geen eigen paard kunnen betalen. Ik vind 85 euro niet veel voor elke dag kunnen rijden.

Het klinkt onaardig maar ik hoef ook geen 16jarige manegegup voor mijn paard.

Eunomia

Re: Reëel lease bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:33

Ik zou de 'eis' dat ze af en toe met je 6-jarige zusje op stap moeten wel even weghalen. Vind dat eerlijk gezegd nogal vreemd.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 10:34

Dat is geen eis, dat zou kunnen. Mochten ze daar zin in hebben. ;)
Maar misschien komt het over als eis, heb het even geschrapt ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:37

Prijs is op zich niets mis mee, maar je eisenpakket wel hoog. Als je iemand wilt die je paard beter maakt dan hij nu is, is het volgens mij gebruikelijker om die persoon te betalen, want die bewijst jou toch een dienst.

In de zomer zie ik verder er niet zo'n probleem, alhoewel, kan een lesgever ook gewoon op dat veldje les komen geven of heb je dan de halve buurt die meekijkt?
Maar als je mensen wilt die ouder zijn dan 18, heb je ook al gauw mensen die overdag andere/meer verplichtingen hebben en dus 's avonds in de winter wel een uitdaging hebben. En leuk om een trailer tot je beschikking te krijgen, maar daar moet je wel een auto voor hebben en ook mee om kunnen gaan.

Overigens zou ik, volgens mij, vooral afknappen op het feit dat je ook bereid moet zijn om je 6-jarige zusje op stapritjes mee te nemen. Wat overigens ook weer impliceert dat je iemand wilt die gewoon op de dag komt.*

*je hebt het er nu uitgehaald, maar ook als dit me mondeling wordt voorgesteld zou ik even met mijn mond vol tanden staan, geloof ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:37

Misschien bij jezelf eens afvragen wanneer je zelf weer voldoende tijd hebt om uitgebreid te rijden en de sport weer in te gaan. Is dat op korte termijn dan kun je je paard ook een aantal maanden op het land gooien, worden ze echt niet slechter van. Duurt het een aantal jaren dan is verkopen, hoe zwaar ook, misschien toch een betere optie. Over een paar jaar is je paard een stuk ouder en misschien wel veel slechter te verkopen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:39

Dat komt vanzelf wel als iemand langer komt en het klikt dan vinden ze het vast leuk om met je zusje te lopen maar vond het ook wat raar over komen :o

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:41

Dat kan lieveli, maar ik denk gewoon dat het in deze regio heel lastig is. Welke regio zit jij? Als het de TS wel lukt om zo iemand te vinden, dan is het prima. En als de TS haar wensenlijst wat betreft de leaser niet bij wil stellen dan kan ik me daar ook in vinden. Ik zou ook niet zomaar iemand op mijn paard willen. Maar, er zijn ook een hoop 16 jarigen die veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en zich graag inzetten. Ik vraag me ook af of de TS ook iemand zou willen die aan alle eisen voldoet, maar bijvoorbeeld nog 'maar' 16 is.

Al blijf ik erbij dat ik de advertentie iets 'vriendelijker' zou maken, al is het maar omdat je op die manier meer reacties krijgt. Of daar de juiste mensen tussen zitten blijft natuurlijk de vraag.

Overigens denk ik, Jes_Sam, dat als je het tijdens een gesprek/het komen kijken vraagt of diegene ook met je zusje af en toe op pad wil dat dat helemaal geen probleem is. Als ik als mogelijke leaser zou komen kijken en het klikt, en je zou mij vragen of ik daar af en toe zin in zou hebben zou ik dat juist alleen maar leuk vinden.
Alleen als het in een advertentie staat dan komt het wat 'dwingender' over dan je ongetwijfeld bedoeld hebt. :)
Laatst bijgewerkt door frosty117 op 07-05-15 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:41

ik betaalde destijds 150 euro voor een lease pony, wel alle faciliteiten maar ik mocht niet naar buiten of wedstrijden rijden en zelfs hoefsmid was voor mijn kosten. vind het een heel net bedrag hoor voor wt je bied en wilt bieden :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 10:44

Ah iedereen echt super bedankt voor alle reacties! Het zal me allemaal op een goede manier aan het denken! Ik denk misschien dat het voor de regio wat hoog ligt..

Ik zal eens kijken hoe ik mijn advertentie kan aanpassen. En inderdaad is het meer van goh, lijkt het je leuk om wat met mijn zusje of met onze fjord te doen dan kan dat zeg maar.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:45

Even voor alle duidelijkheid, ik vind het op zich een prima bedrag maar 'de markt' in de regio is simpelweg slecht. Er zijn veel paarden in de 'aanbieding' en maar weinig goede trouwe bijrijders, deze komen dus vrij makkelijk aan goede bijrijdpaarden voor niks, zeker als je mensen kent in het paardenwereldje. Ik gok dat de meesten die gewend zijn om meer te betalen niet uit noord-NL komen...

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:47

Dat denk ik ook niet Troi. :D

Wat mij betreft hoef je je bedrag niet aan te passen Jes_Sam. Alleen je advertentie aanpassen zou ik proberen, als het dan nog niet lukt kan je altijd naar het bedrag kijken. Het werkt ook wel om wat mensen te vragen of ze iemand kennen, via-via werkt soms nog het beste!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:51

Nou, hier betaal je ook tussen de 100 en 200 euro voor een leasepaard.
Verschilt een beetje waar het paard staat. Maar persoonlijk, als je elke dag mag rijden en het je als je eigen mag zien, vind ik dat niet duur.

Er zijn genoeg mensen, die op smart zitten te wachten op een leuk paard, maar de aanschaf niet kunnen betalen.
Dan is dit een super optie.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:06

Ik heb zelf altijd paarden gratis bijgereden. Hier nam ik dan ook een groot deel van de verzorging voor over, kwam altijd opdagen en reed zeker 4-5 keer per week. Ik heb altijd geluk gehad dat ik bij super mensen terecht kwam, ook mensen die met mij mee gingen op wedstrijden en naar de les. Ik zou persoonlijk nooit betalen omdat ik weet dat het ook zo kan. Aan de andere kant heb jij natuurlijk ook kosten voor je paard en snap ik ook dat het heel redelijk is dat je meebetaalt. Overigens was ik 14 toen ik begon als bijrijder en heb toen altijd zelf de verzorging gedaan en was zeker wel betrouwbaar. Kan me voorstellen dat dat voor een paard waar je veel zelf doet wellicht wat jong is maar ik denk dat je de leeftijd wel aan kunt passen naar 16.

Waar ik zelf op af zou knappen is het gebrek aan een bak. Fijn dat het veldje er vaak goed bij staat, maar in de winter kan ik me het niet voorstellen dat het elke week berijdbaar is. Voor een paard dat je als eigen mag beschouwen is het op zich niet veel geld, maar iemand die 18 is zal ook wel naar school gaan of gaan werken en dan is het in de winter erg lastig om in de avond nog te gaan rijden. Iemand die alleen naar buiten gaat zal dit bedrag dan denk ik weer niet willen betalen en wellicht ook niet zo vaak per week willen komen.
Succes met de zoektocht!
Laatst bijgewerkt door Undefined op 07-05-15 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:09

frosty117 schreef:
Dat kan lieveli, maar ik denk gewoon dat het in deze regio heel lastig is. Welke regio zit jij? Als het de TS wel lukt om zo iemand te vinden, dan is het prima. En als de TS haar wensenlijst wat betreft de leaser niet bij wil stellen dan kan ik me daar ook in vinden. Ik zou ook niet zomaar iemand op mijn paard willen. Maar, er zijn ook een hoop 16 jarigen die veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en zich graag inzetten. Ik vraag me ook af of de TS ook iemand zou willen die aan alle eisen voldoet, maar bijvoorbeeld nog 'maar' 16 is.

Al blijf ik erbij dat ik de advertentie iets 'vriendelijker' zou maken, al is het maar omdat je op die manier meer reacties krijgt. Of daar de juiste mensen tussen zitten blijft natuurlijk de vraag.

Overigens denk ik, Jes_Sam, dat als je het tijdens een gesprek/het komen kijken vraagt of diegene ook met je zusje af en toe op pad wil dat dat helemaal geen probleem is. Als ik als mogelijke leaser zou komen kijken en het klikt, en je zou mij vragen of ik daar af en toe zin in zou hebben zou ik dat juist alleen maar leuk vinden.
Alleen als het in een advertentie staat dan komt het wat 'dwingender' over dan je ongetwijfeld bedoeld hebt. :)

Noord-Holland.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:15

85 euro is heel laag..

dat is een bijrijders vergoeding..

lease is een variatie waarbij afspraken gemaakt worden wat te doen bij medische issues (wie betaalt wat).. De doorlopende kosten worden grotendeels voor rekening van de leaser en meestal ook een deel van de aanvullende kosten. De meest voorkomende variant is de leaseprijs is het stalgeld en bij 6 weken niet mogelijk om te rijden komt er een vervangend rijdier, of hoeft de leaseprijs niet meer betaald te worden zolang er niet gereden kan worden.

Als er optie tot koop bij komt, dan kun je het weer over een andere prijs hebben.. Dan kun je bijvoorbeeld alle lopende kosten doen.. dus stal plus medische kosten en onkosten.. En wanneer de leaser na een periode x besluit om het dier te kopen, dan haal je 50% van het reeds betaalde bedrag van de koopprijs af.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:33

Elena er zijn helemaal geen wettelijke regelingen voor wat een leasepaard en wat een bijrijdpaard is hoor. Dat is jouw invulling.

Bij operational leaseauto's is het meestal ook zo dat de kosten van de garage voor de eigenaar van de auto (leasemaatschappij) is.

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:38

MarcoBorsato schreef:
Noord-Holland.

Dankjewel voor je antwoord lieveli. Geen idee hoe het in jouw regio zit, heb je daar veel mensen die een paard willen bij rijden? Ik weet wel zeker dat in omgeving Utrecht-Rotterdam-Amsterdam etcetera Jes_Sam waarschijnlijk tientallen reacties al zou hebben gehad. Maargoed, dan had de TS ook veel hogere kosten gehad en was de leaseprijs ook hoger denk ik. Alhoewel er zelfs dan, bij een bedrag van 200 euro, genoeg mensen zouden reageren denk ik.

TS, ik vind je paard wel heel leuk trouwens. Geen verkeerd dier om te zien! Wat ik me nog afvroeg, is er in de buurt een bak waar je met de trailer heen kan?

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:41

Ik vind het niet zo`n heel vreemd bedrag.
Wel vervelend lijkt mij dat je geen bak hebt , maar heerlijk dat je makkelijk naar het bos kunt en dat je mag lessen / wedstrijden rijden. Mogen ze dan zelf en kunnen ze de trailer lenen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:47

Als dit aangeboden werd in regio Den Haag dan was TS overspoeld met reacties en stonden mensen letterlijk in de rij. :') Het is hier vaak gebruikelijk om de stallingskosten als vergoeding te vragen, en die liggen hier tussen de 300-450 euro als je op een stal met redelijke faciliteiten staat.

Dus het is zeker regio gebonden! Voor mij klinkt het aanbod van TS heel aantrekkelijk, omdat ik het hiervoor genoemde gewend ben. :)

Ik hoop dat het je lukt iemand te vinden TS. Heb je in jouw regio ook een Facebook vraag en aanbod pagina? Misschien kun je het bericht daar ook plaatsen, ik weet dat dat voor Zuid Holland bestaat en dat er actief gepost wordt. :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:57

Geen gek bedrag, geen rare eisen (snap dat je niet iedereen op je paard wil) en een leuk paard! Alleen je regio gooit roet in het eten, denk dat er in die buurt veel mensen die jij zoekt al gratis een paard van een ander rijden, zelf 1 hebben of toch van de manege komen. Had je in de binnensteden gezeten had je denk ik al tientallen reacties gehad.

Daarnaast is het voor mensen die echt wedstrijdambitie hebben een domper dat er geen bak en verlichting is. Meld je inderdaad even aan bij facebookgroepen en zet hier je advertentie ook op, dit zien mensen sneller en je ziet vaak dat ze ook even snel iemand er in taggen voor wie het misschien wat is.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 12:02

Bedankt iedereen! Ik zal mijn advertentie en prijs nog even onder de loep nemen. En inderdaad even kijken op fb pagina's

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:05

Ruil en verkoopplaats heten die groepen vaak ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:54

Beau_Myrthe schreef:
Ruil en verkoopplaats heten die groepen vaak ;)

Inderdaad :j of Paardenmarktplaats "regio" bij ons bv Paardenmarktplaats Zuid Holland.
Succes TS!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:00

Ik heb een verzorgster die gratis alles mag doen; als ze elke dag zou willen rijden; prima. Bij lease verwacht ik wel dat ik alleen recht zou hebben op het paard, dus niet dat de eigenaar er ook nog op gaat rijden.

Probleem is dat je in die regio ook genoeg gratis verzorgpaarden hebt en veel hebben bv naast werk/studie ook geen tijd om dagelijks te rijden. Die zullen sneller naar een gratis verzorgpaard gaan. Dus voor de regio vind ik de prijs te hoog. Gebrek aan bak helpt ook niet mee.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:14

vuurneon schreef:
Ik heb een verzorgster die gratis alles mag doen; als ze elke dag zou willen rijden; prima. Bij lease verwacht ik wel dat ik alleen recht zou hebben op het paard, dus niet dat de eigenaar er ook nog op gaat rijden.

Probleem is dat je in die regio ook genoeg gratis verzorgpaarden hebt en veel hebben bv naast werk/studie ook geen tijd om dagelijks te rijden. Die zullen sneller naar een gratis verzorgpaard gaan. Dus voor de regio vind ik de prijs te hoog. Gebrek aan bak helpt ook niet mee.

Dit dus, ik kan in deze regio alles wat ik ook bij ts kan en mag doen en betaal niks