zadel terug verkocht aan verkoper maar die betaald niet...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:46

Jolliegirl schreef:
Handig om dit op bokt te zetten als ze meelezen.
Er worden juridische aspecten genoemd, o.a.dat je zonder bewijs geen poot hebt om op te staan.
Als zij meelezen, hebben ook zij daar wat uit.

Kijk uit wat je neerzet. Zeker als je er een zaak van wilt maken.

Wat een naaistreek is het zeg..

Ze heeft wel mailtjes, dus die zou ze eventueel kunnen gebruiken, als de betaling toch uit blijft.

De tegenpartij zou ook een eigen zaak hebben, dus ik neem aan dat ze geen slechte reputatie willen en dus zo slim zijn om het goed en snel af te handelen. Een goede naam is zo opgebouwd, maar een slechte naam herstel je niet zo maar.

Jolliegirl

Re: zadel terug verkocht aan verkoper maar die betaald niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:15

T is gewoon niet handig.
Emails zijn niey rechtsgeldig naar mijn weten. Want iedereen kan een email maken...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 12:32

Handig of niet ben wel blij wat advies hier te krijgen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 05:51

Tegenwoordig zijn e-mails net zo rechtsgeldig als ouderwetse brieven, dus wat dat betreft zit TS wel goed.
Heel vervelend dat het zo lang moet duren TS, ik hoop dat het nu toch snel afgewikkeld wordt en dat je je geld hebt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 06:00

Jeetje Ts je bent te lief voor deze wereld. Ik hoop dat je inmiddels je geld terug hebt.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 07:28

Jolliegirl schreef:
T is gewoon niet handig.
Emails zijn niey rechtsgeldig naar mijn weten. Want iedereen kan een email maken...

Naar mijn weten zijn e-mails wel degelijk rechtsgeldig. Je kan namelijk opzoeken via welk IP-adres de mail verzonden is. Daarbij werkt de rechtsbijstand bijvoorbeeld na een X aantal aangetekende brieven ook vaak per mail.

Daarbij zou dan zelfs een aangetekende brief niet rechtsgeldig kunnen zijn, want die kan ook iedereen schrijven met een andere naam eronder.

Denk dat je nu goed gehandeld hebt. Let erop dat het wel belangrijk is dat je een ultimatum stuurt. 'Eind van de maand' is een breed begrip. Stel een datum. Je moet minimaal 3x per mail/aangetekende brief aangegeven hebben dat je, je geld (of zadel) wil, eer dat de politie of andere instantie wat voor je kan betekenen.

Wel een gigantische rot streek. En slim of minder slim dat je, je zadel achter gelaten hebt... Dat noemt men in mijn ogen gewoon goed vertrouwen in de medemens. Jammer dat sommige mensen daar zulk misbruik van maken