Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Succes met de situatie! Joscaa schreef:Helaas hebben wij ook voor de verkoop zo'n paard gehad, en die hebben we terug gedaan naar de verkopende partij (wij waren tussenpersoon) omdat het gewoon levensgevaarlijk is zo'n paard te verkopen. Ik weet zelf hoe uit de hand het kan lopen, wegdraaien gaat verder als stijgerend weg springen etc en het paard wat wij hadden kon je dan uiteindelijk na onwijs veel gedoe op zitten, maar afstappen was precies hetzelfde probleem & dat is misschien nog wel gevaarlijker.
Wij hebben ook eerst gelongeert en dergelijke voor het opstappen, maakte allemaal niet uit. Enige plek waar ik die redelijk gewoon kon opstappen, was ook in de stalgang, wat ik ook niet fijn vond.
Ik kan je niet helpen helaas, maar als je het paard van een handelaar gekocht hebt, heb je als het goed is gewoon recht het paard terug te brengen, onder verborgen gebrek. Enige nadeel is dat je het paard, als ik het goed lees, niet heb laten keuren voor de koop? Daar kunnen ze je op pakken, maar je klaagt niet over een OCD of whatever, dus misschien heb je geluk.
Heel veel succes, enne, ik werk al onwijs lang op handelsstallen etc en ik kan je vertellen dat er meer mensen een paard kopen na 1x kijken, dan die 2 a 3x komen kijken hoor, dus zo dom vind ik dat niet. Bij ons is het normaal dat mensen na 1x kijken beslissen of ze hem willen of niet.Succes met de situatie!
mylittlejoy schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat als je je nu al zo snel uit het veld laat slaan, je bij een ander paard wel weer een ander probleem zult vinden waardoor het je vertrouwen verliest. Een paard heeft leiderschap nodig, zelfs de meest brave sulletjes. Ik denk dus ook dat de oplossing niet zozeer ligt in dit paard inruilen voor een bravere, maar jouw onzekerheid aan te pakken. Zeker als het verder een braaf dier is, heb je er het meeste profijt van om nu even een paar weken op de kiezen te bijten en in dit paard te investeren.
Het paard voelt jouw onzekerheid en speelt hierop in (zoals ik het lees). Werk dus aan die onzekerheid en dan zal je probleem zichzelf oplossen. Misschien moet je dan eerst een stap terug en kan je er de komende week niet op....so what? Investeer in een paard, dan krijg je het dubbel en dwars terug.
Marjo89 schreef:Misschien beetje de tijd geven om te laten wennen.
Je trekt dat knol weg uit zijn omgeving, en verwacht dat je de volgende dag direct hup dr op kan.
En suikerklontjes? please we leven in 2015.
Komt ze wel buiten, krijgt ze brok etc.. zou overal naar kijken.???
Is haar rug wel goed, misschien vind ze helemaal niet fijn dat er iemand op haar zit ?
En anders met vertrouwen stapje voor stapje, krukje ernaast, belonen.
Wachten tot ze relaxt is, en dat 100 x, keer hangen en dat nog eens 100 x voor je erop stapt.
En dan is rustig opstappen, geduld is een schone zaak.
Heb je dat niet, koop dan een hobbelpaard.
Cavalia schreef:Joscaa schreef:Helaas hebben wij ook voor de verkoop zo'n paard gehad, en die hebben we terug gedaan naar de verkopende partij (wij waren tussenpersoon) omdat het gewoon levensgevaarlijk is zo'n paard te verkopen. Ik weet zelf hoe uit de hand het kan lopen, wegdraaien gaat verder als stijgerend weg springen etc en het paard wat wij hadden kon je dan uiteindelijk na onwijs veel gedoe op zitten, maar afstappen was precies hetzelfde probleem & dat is misschien nog wel gevaarlijker.
Wij hebben ook eerst gelongeert en dergelijke voor het opstappen, maakte allemaal niet uit. Enige plek waar ik die redelijk gewoon kon opstappen, was ook in de stalgang, wat ik ook niet fijn vond.
Ik kan je niet helpen helaas, maar als je het paard van een handelaar gekocht hebt, heb je als het goed is gewoon recht het paard terug te brengen, onder verborgen gebrek. Enige nadeel is dat je het paard, als ik het goed lees, niet heb laten keuren voor de koop? Daar kunnen ze je op pakken, maar je klaagt niet over een OCD of whatever, dus misschien heb je geluk.
Heel veel succes, enne, ik werk al onwijs lang op handelsstallen etc en ik kan je vertellen dat er meer mensen een paard kopen na 1x kijken, dan die 2 a 3x komen kijken hoor, dus zo dom vind ik dat niet. Bij ons is het normaal dat mensen na 1x kijken beslissen of ze hem willen of niet.Succes met de situatie!
Wat hebben jullie met dat paard gedaan als ik vragen mag? Is die toch nog verkocht? Bedankt!
Cavalia schreef:Bedankt voor de snelle reacties.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bang voor het paard ben geworden, mijn vertrouwen kwijt ben en er eigenlijk zat van ben op moment. Ik koop speciaal een braaf paard omdat ik zelf snel nerveus ben (daar ook aangegeven).
Heb al meerdere keren met mijn instructrice opgestapt, waaronder 1 keer via het krukje, wat dus goed toen nog goed ging. En zij zegt ook dat als ik nu weer ga opstappen er ongelukken komen en het toch niet zo kan zijn dat je alleen in de stal kan opstappen.
Vasthouden tijdens het opstappen maakt het nog erger helaas.
Ze is niet gekeurd, dit omdat ik teveel verhalen om mij heen heb gehoord met paarden die goed gekeurd zijn en dat dus achteraf niet bleken te zijn. De verkoper is een beginnende sport/handelsstal en het leek/lijkt vertrouwd. Dom achteraf, maar dus niks afgesproken over het niet klikken o.i.d.