Paard verkocht na 3 dagen terug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Re: Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:52

Ja ik moet vanavond nog maar even goed bedenken hoe ik dit allemaal aan ga pakken morgen. Wil toch wel even iets van een contractje opstellen.

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:04

Ik vind dat echt niet normaal dat ze na 3 dagen het paard al terugbrengt, het is geen kledingstuk!!!
Ik zou ook zeker niet het hele aankoopbedrag terug geven.
Wat ik zou doen is ; de helft terug geven (na eerst het paard grondig te hebben gecontroleerd!liefst nog door de DA)
Dan de dierenarts het paard na laten kijken, kosten voor haar. Bij goedkeuring geld terug , minus de kosten DA.
En weet niet voor hoeveel je het paard verkocht hebt? Maar zou zeker dan een percentage er af trekken.
Puur om een signaal af te geven naar de koper, zodat die nog een keer nadenkt voor die een paard koopt.En omdat het ook vragen oproept als je het paard weer wil verkopen en de verkoop hierdoor langer kan gaan duren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:37

Voor dat dit paard grondig is gecheckt door een DA zou ik geen cent terugbetalen.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 23:17

Ik denk dat ik het volgende ga doen ik kijk haar bij aankomst helemaal na samen met de staleigenaresse als ze zo op het eerste oog goed lijkt te zijn leg ik aan haar voor dat ik 75% van het aankoopbedrag zo aan haar kan overhandigen dan is ze verder van mij af is het afgehandeld. Gaat ze daar niet mee akkoord laat ik haar eerst helemaal nakijken door een da en dan krijgt ze daarna haar geld min de da kosten terug gestort op haar rekening. Ik moet natuurlijk ook nog maar afwachten op andere dingen zoals is ze nog steeds zo trailermak als dat ze wegging of is daar iets misgegaan en wilt ze straks de trailer niet meer op. Je weet natuurlijk nooit wat er in die weliswaar korte tijd gebeurd is.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 23:21

Ik wil er nog wel even bij vermelden dat het mij in dit geval echt niet om het geld gaat! Maar dat ik de manier waarop dit gegaan is imo heel raar is en ook niet echt paardwaardig. Daarom wil ik omdat je niet weet wat ze wellicht opgelopen heeft en duidelijk te maken dat ik dit niet netjes vind niet het hele aankoopbedrag teruggeven.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:24

75% bieden van het aankoopbedrag vind ik een reëel bod Simone..

immers je hebt het eigenlijk niet over terugnemen.. maar over terugkopen (zo moet je het in mijn ogen ook gewoon brengen). Je hebt het dier immers verkocht, zonder proefperiode.. Je bent bereid het terug te kopen. Ook al gaat het niet om geld.. het gaat om een principe.

en ik zou ook eerlijk gezegd eerst zeker willen weten dat het dier in orde is (en het gewoon keuren.. dat kan van die 25% die je 'overhoud).. pas na goedkeur die 75% betalen, bij afkeur ligt het eraan wat jij wilt.. misschien 50% of niet terugnemen (is wel een harde instelling als particuliere verkoper.. maar ik denk dat een handelaar daar harder is in zo'n geval).

Mij is altijd verteld.. een paard heeft per jaar dat hij oud is gemiddeld een week nodig om te wennen.
En vooral als ze zelf al aangaf zo'n 3 maanden.. en blijkbaar niet meer weet hoeveel dagen een maand heeft (in ieder geval niet slechts 1).. zou ik voorzichtig zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:44

en wat als zij nou zeg nee het is 100% of ik neem haar mee terug en verkoop der wel aan een handelaar

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:46

shilady schreef:
en wat als zij nou zeg nee het is 100% of ik neem haar mee terug en verkoop der wel aan een handelaar

dan is het aan TS om een besluit daarover te nemen (zoals ik ook aangaf als het dier zou worden afgekeurd).

overigens krijgt ze bij een handelaar nooit 100%... handelaar wil ook winst maken nog, sterker nog de vraag is maar of een handelaar meer dan 50% wil betalen.

Dus dat zou in mijn ogen een loos dreigement zijn, waar ze nog extra benzine aan kwijt is ook.

als dat dreigement geuit wordt, zou ik er direct een DA bij halen want dan weet je bijna wel zeker dat er iets mankeert.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:48

shilady schreef:

Dan krijgt ze bij een handelaar alsnog minder dan 75%.
Soms moet je even de tanden op elkaar zetten en bluffen. Maar haar voorstel is reëel, als het paard nix mankeert dan gaat de koper hier waarschijnlijk ook wel mee akkoord.
Ben benieuwd morgen

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 23:50

Ik zal je heel eerlijk zeggen ik zorg dat ik haar op stal heb staan en dat ik het paspoort in handen heb dan kan ze gaan dreigen wat ze wilt maar geloof mij dat ze dan met totaal lege handen naar huis gaat haha.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:56

Ik ben benieuwd wat er gebeurt.
Succes TS!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 01:21

Ik ben heel benieuwd waarom ze haar nu terug wil brengen, maar ben bang dat je daar niet achterkomt.
Ook ben ik er benieuwd of ze akkoord gaat met je 75%

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 03:13

Wat bizar van die koper. Ik vind dat je een prima plan hebt zoals je het hierboven beschreven hebt. Hopelijk verloopt de overdracht goed en mankeert je paard niets.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 03:55

Wou je even succes wensen en vindt je bod prima!!

Toy toy toy...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:33

Heel apart.

Is er niet voorgesteld of je als oud eigenaar langs kon komen om te kijken wat er aan de huisvesting of omgang veranderd kon worden zodat het paard zich wel op zijn gemak zou voelen?

Dit klinkt meer dat ze of bang geworden is van het dier ( mogelijk eraf gevallen of iets in de omgang gebeurd) of ze denkt dat het dier iets mankeert of ze wil een ander die ze "leuker" vindt.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:50

Succes vandaag TS!
Hopelijk valt het allemaal mee en komt het (sowieso) tot een goed einde.

Houd je ons op de hoogte?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:51

Eerlijk gezegd denk ik dat ze het paard in de nieuwe omgeving anders vinden als bij jou, en bang zijn dat dat niet meer goed gaat komen. Ik zou het paard wel terugnemen, je wilt immers dat het goed terecht komt. 75% bieden lijkt me redelijk, of iig 90%. Als je van de koop van andere zaken afziet ben je vaak ook je aanbetaling kwijt en 25% aanbetaling is ook redelijk.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:30

Ik ben nu op stal aan het wachten tot ze aankomt. Ik ben behoorlijk zenuwachtig voor hoe ik haar aantref en het onderhandel gedeelte haha. Ik hou jullie op de hoogte.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:32

Sterkte TS!!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:34

Succes!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:35

Succes.
Ben benieuwd of ze eerlijk gaat zeggen waarom het paard nu al terug moet.
Zonde voor je paard. Maar goed het is niet anders.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:42

Succes TS!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:43

Succes TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:44

succes TS, ben erg benieuwd eerlijk gezegd, vind het ook maar een apart verhaal...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:44

Succes TS! Lijkt me een erg net voorstel wat je aan haar gaat doen.