Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

crazyshar schreef:Waarom zegt iedereen hier dat ts aan het miepen is?
Enkele weken geleden puilde bokt uit toen er paarden ontsnapt waren door toedoen van een rally langs de weide, weer toen niet inbegrepen werd.
Enkele dagen later op een andere plek weer.
En nu ts dus van te voren leed wilt voorkomen is het gezeur?
Ts ik zou morgen meteen langsgaan bij de gemeente en kijken wat de mogelijkheden zijn. Alvast succes!
LhinnOlijf schreef:Ragdollcat schreef:Is maar 1 dag, gun een ander hun hobbys en plezier ook.
Zullen we dat ook tegen alle mensen zeggen die met de jaarwisseling de dieren in paniek hebben?
Zou je klanten goed informeren. Kunnen ze zelf kiezen + met omliggende buren praten voor eventuele nood oplossing.
Probeer een kort geding aan te spannen. wie weet kan je er nog iets aan doen.
yvetjes schreef:De proef start om 12.45 en dan komen er 90 auto's achter elkaar aangescheurd met 90 sec tussentijd. Om 15u nog een keer hetzelfde verhaal. Dus wel dik 4u herrie en overlast.
Een auto, trekker of motortoertocht prima. Maar hebben jullie en hond die angstig is voor veel geluid of vuurwerk? Die kan je dit niet aandoen.
Heerlijk aanbod om je paarden verkeersmak te maken.
De bange honden zou je voor die paar uur in huis kunnen nemen en eventueel iets kalmerends kunnen geven. Ik denk dat jij zelf uiteindelijk meer last van de rally zal hebben dan de dieren.
) Met het carbitschieten liepen ze gewoon buiten. de eerste 2 knallen keken ze nog op daarna stonden ze met de kop in t gras of aan de omheining te kijken wat de mensen aan t doen waren. kaatjemuts schreef:als het goed is heb je 4 weken om bezwaar te maken tegen de vergunning.
Ook zou ik even checken hoe het zit met verzekeringen (wie is wanneer verantwoordelijk) en evt calamiteiten (paard/ hond los, paard naar de kliniek, ambulance ed, ik weet vergezocht, maar wel handig om van te voren naar te kijken).
Als ik jou was zou ik een gesprek aangaan met de gemeente en met de organisatie. Ook vanwege evt inkomstenverlies (klanten die niet op het erf kunnen komen).
Het is allemaal wat vergezocht, maar het zijn maar vragen, geen eisen en als er wel wat gebeurd dan kun je jezelf wel voor de kop slaan als je het niet hebt aangekaart (zoals laatst dat er 2 paarden dwars door een wielerronde renden).