Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, dus dat doen we niet meer.
en heb ik hartstikke veel spierpijn (hahaha).
Change3x schreef:Ik heb de bovenstaande reactie niet gelezen, maar ik geloof niet zo in al dat lichte gedoe met iemand die je paard leert erop te lopen wat je 500 euro kost. Heeft iemand bij ons op stal ook gedaan, werkte niet. Zolang je paard niet bang is steekt hij je gewoon de gek aan en moet je (vind ik) heel direct zijn. Wat wij dan altijd doen is de hengstenketting eraan, dan kunnen ze al geen kant meer op, en dan iemand een bezem/longeerlijn erop 'helpen' als het met alleen die ketting niet lukt. Zodra ze erop staan belonen met een snoepje. Geen gezeur en gemiep, daar worden ze alleen maar vervelend van. En met een gewoon halstertouwtje heb je niks te vertellen dus ik zeg; standaard een hengstenketting in de auto neerleggen!
Als je paard wel bang is; veel doen en blijven herhalen, laten zien dat het niet eng is en vooral veel belonen!
Ik lees nu ook iets over een stang , dat als die dicht gaat dat je paard er dan uit rent . Als wij jonge paarden voor het eerst laden komt dat ook nog wel eens voor, wij doen de trailerklep dan zo snel mogelijk dicht zonder de stang erachter vast te maken. En dan van binnenuit proberen de stang vast te maken.
kamatz schreef:Gelukkig kosten ze niet allemaal €500,00![]()
En iedereen z'n eigen manier. Ik geloof weer niet in de "harde" hand.
Niet elk paard is geschikt om met lijnen, hengstenkettingen en bezems te werken
Anders kwamen we niet thuis