Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:31

De advertentie is te lang en teveel uit emotie geschreven.
Daaruit merk ik dat je liever niet wilt verkopen maar dat doet omdat je vertrouwen mist. Je geeft aan dat de val je eigen schuld is en niet van je paard dus wat dat betreft begrijp ik het stukje van vertrouwen kwijt niet helemaal. Maar als het puur vertrouwenskwestie is zou ik gewoon een goede instructrice zoeken die jullie helpt.
Wil je echt verkopen dan alleen echte interessante info in de adv zoals niveau, geslacht, leeftijd etc
Succes ermee!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:32

Ik merk op het moment ook dat het lastig is een goed tehuis te vinden voor mijn paard, ook ik zou graag bij een volgend adres willen gaan kijken of willen weten hoe het met hem gaat. Maar, als dat niet kan, begrijp ik dat en heb ik daar ook vrede mee.

Ik hoop dat ook jij snel een nieuw huis vind voor je paardje!

Arashah

Re: Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:34

Je hebt twee topics geopend dat je het weet, hier mijn antwoord uit jou andere topic;

Arashah schreef:
Het is heel belangrijk regelmatig foto te updaten, ook belangrijk dat je een kort berichtje schrijft maar met alle informatie van haar. En natuurlijk de prijs, die mag niet te hoog zijn. Het lieft noteren; plaats voor prijs.

Ik heb mijn paard in totaal drie maand op internet staan laten tot verkoop.
Eerst tijd geen reactie, advertentie nieuw gemaakt en ineens in 1 dag 6 reacties. Ook heb ik het internet afgezocht met mensen die een paard zoeken en die heel eenvoudig een mail schrijven, na drie maanden heb ik mijn paard zonder problemen verkocht.
Wanneer je veel mensen schrijft die precies zo'n paard als d jouwe zoeken dan doen mensen ook de moeite om terug te schrijven en misschien een afspraak maken om te bekijken.

En zorgen dat jouadvertentie niet lager als d tweede pagina daalt, na de tweede pagina gaan mensen niet meer kijken.

De prijs vind ik nog goed, maar de tekst lokt me helemaal niet. Ik wil feiten zien en geen emotie. Ik denk er nu bij; o, die zal het paard niet gemakkelijk los laten wil iedere week bij mij op de stoep bekijken hoe het paard gaat bij mij.. Nee dankje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:36

tamaramt schreef:
Daaruit merk ik dat je liever niet wilt verkopen maar dat doet omdat je vertrouwen mist. Je geeft aan dat de val je eigen schuld is en niet van je paard dus wat dat betreft begrijp ik het stukje van vertrouwen kwijt niet helemaal. Maar als het puur vertrouwenskwestie is zou ik gewoon een goede instructrice zoeken die jullie helpt.
Wil je echt verkopen dan alleen echte interessante info in de adv zoals niveau, geslacht, leeftijd etc
Succes ermee!

De eerste beste val (of struikeling over mijn eigen voeten) beland ik in een rolstoel.
Zodra ik dus op stap, is het enige dat ik denk "niet vallen niet vallen"... daar zit het stukje vertrouwen dus...

Ik heb hem aangepast... iemand nog enig idee hoe ik hier op bokt weer op kan hogen? Of is dat niet mogelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:37

Arashah schreef:
Je hebt twee topics geopend dat je het weet, hier mijn antwoord uit jou andere topic;

Arashah schreef:
Het is heel belangrijk regelmatig foto te updaten, ook belangrijk dat je een kort berichtje schrijft maar met alle informatie van haar. En natuurlijk de prijs, die mag niet te hoog zijn. Het lieft noteren; plaats voor prijs.

Ik heb mijn paard in totaal drie maand op internet staan laten tot verkoop.
Eerst tijd geen reactie, advertentie nieuw gemaakt en ineens in 1 dag 6 reacties. Ook heb ik het internet afgezocht met mensen die een paard zoeken en die heel eenvoudig een mail schrijven, na drie maanden heb ik mijn paard zonder problemen verkocht.
Wanneer je veel mensen schrijft die precies zo'n paard als d jouwe zoeken dan doen mensen ook de moeite om terug te schrijven en misschien een afspraak maken om te bekijken.

En zorgen dat jouadvertentie niet lager als d tweede pagina daalt, na de tweede pagina gaan mensen niet meer kijken.

De prijs vind ik nog goed, maar de tekst lokt me helemaal niet. Ik wil feiten zien en geen emotie. Ik denk er nu bij; o, die zal het paard niet gemakkelijk los laten wil iedere week bij mij op de stoep bekijken hoe het paard gaat bij mij.. Nee dankje.

Excuses, niet door gehad!

Dankjewel!

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:43

Nikki schreef:
tamaramt schreef:
Succes ermee!

De eerste beste val (of struikeling over mijn eigen voeten) beland ik in een rolstoel.
Zodra ik dus op stap, is het enige dat ik denk "niet vallen niet vallen"... daar zit het stukje vertrouwen dus...

Ik heb hem aangepast... iemand nog enig idee hoe ik hier op bokt weer op kan hogen? Of is dat niet mogelijk?

Hee Nikki,

Is het dan niet beter om iets aan die angst te doen? Lijkt mij dat je dan bij elk sprintje ook denk oliebol niet vallen. Lijkt mij lastig leven..
Op een eventueel nieuw paard ga je die angst dan denk ik ook hebben, het was immers niet Tazz haar schuld zei je al..

Qua advertentie ga ik met de rest mee, het meeste is gezegd. Ik denk wel dat je het wat tijd moet geven, als je geen haast heb met verkoop. Ze staat nu maandje te koop?

Als je toch de verkoop doorzet, hoop ik dat je een lief baasje voor haar vind, dat verdient ze :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:45

He Jo'tje! Klopt, en dat denk ik ook, en dat maakt het inderdaad niet makkelijk.

En bedankt meis, ik zie je op stal!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:46

Ik zou eerder voor iets als dit kiezen:

Naam:
Leeftijd :
Geslacht :
Stokmaat:
Niveau :
Afstammeling:

Tot mijn spijt moet ik helaas Taz verkopen.
Ik zoek voor haar een ervaren ruiter die het leuk zou vinden om met haar aan het werk te gaan gezien ze erg leergierig is. Tevens is ze zeer geschikt om een buitenrit mee te rijden en een sprongetje te doen.
Helaas weeft ze wel in haar stal, maar hier is goed mee om te gaan door ........
Voor verdere informatie graag contact opnemen met:

Hierdoor prikkel je mensen hun interesse. Plaats een nette, correcte , stralende, sprekende foto van spring, dressuur, strand/bos/etc en een hoofd foto.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:50

Heb je advertentie door gekeken. Vind 't nog steeds veel informatie. Verwijder iig die screenshot van fb, dat schrikt mensen juist af. Zet niet in je advertentie neer dat je d'r verkoopt omdat er geen vertrouwen meer is omdat je door een val je rug hebt gebroken. Het is (zo te lezen) geen gevaarlijk paard, dus laat de reden waarom je haar verkoopt achterwege. Dit kun je altijd nog vertellen als mensen er om vragen. Ik heb mijn eerste paard gekocht van een vrouw die ook door een val d'r rug had gebroken en er niet meer op durfde. Dit stond niet in de advertentie en maar goed ook, want anders was ik nooit wezen kijken. Bij kijken bleek het echt m'n soulmate te zijn. <3
Het is vaak zo dat het tijd kost om een vertrouwensband op te bouwen met een merrie, dus ook dat kan je achterwege laten. Net zoals wanneer je d'r hebt gekocht etc.
Als ik een advertentie tegen kom met zo'n lang verhaal klik ik 'm al direct weg.

Ik werk op een handelsstal en bij elk paard zetten we gewoon de nodige dingen er op. Leeftijd, afstamming, niveau, aanleg etc. Geen heel verhaal, want dat wordt veel minder snel verkocht.
Dus ik zou zoiets van jouw advertentie maken:
Te koop:

Tazz Mania. 15 jarige merrie.
KWPN springgefokt. Elmero B x Walser.
1.70
Lief, eerlijk maar wakker paard.
Verkeersmak. Gaat regelmatig mee op buitenrit.

Verder: Paard is springgefokt, dus wat is de kwaliteit van d'r springen? Wat is d'r dressuur niveau?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:51

LoesVDB ziet u de aangepaste advertentie niet?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:54

Dit is wat ik zie:

Goede dag,

Bij mijn foto's staat het verhaal, waarom ik Tazz los zal gaan laten.
Onderstaand zal ik samenvatten wat voor een paard ze is, en wat ik zoek in een nieuw baasje:

Ik heb Tazz gekocht op 18/04/2004, 2 dagen voor zij 4 jaar werd. Nu is zij bijna 15 jaar. Zij kwam uit de handel, en ook dit heeft sporen achter gelaten. Zij is ALTIJD lief voor mensen, alleen echt een vertrouwensband met haar opbouwen heeft wat tijd nodig. Ook weeft ze nog in stal, dat komt uit die tijd...
Naar paarden toe is ze niet gemeen, maar ook de makkelijkste niet. "Ze mag je, of ze mag je niet".. Meer het leiderstypje..

Het is een paard dat rust, vertrouwen, en duidelijkheid nodig heeft, dan zal ze ook alles voor je doen.
Ze is erg sensibel, en spiegelt je ook ontzettend goed! Werklustig en nog steeds leergierig!
Helaas kan ik haar dit alles zelf niet meer geven, en in een baasje zoek ik dan ook echt dat ze dit wel kunnen doen.

Met rijden is het een erg fijn paard... ook hier geen makkelijke... maar als je weet wat je doet, is ze zo fijn.
Wat harder in haar mond wegens verkeerd inrijden... zal nooit steigeren, zelden een minibokje, en als het fris buiten is, wilt ze best een sprintje nemen... maar ook dat gebeurt eigenlijk maar zelden!
Ze wilt gewoon graag aan het werk zijn!
Hierbij een filmpje, van afgelopen Februari in de bak. (Op mijn profiel staan geloof ik wel meer filmpjes van Tazz)
https:www.youtube.com/watch?v=oJqM2bZxUU4&feature=youtu.be

Een buitenritje vind ze heerlijk! Soms wat onzeker, maar ze doet dit erg graag! (Tazz gaat elke zomer mee naar Drenthe voor een week, lekker bosritten maken.)

Zij heeft een paardenpaspoort met stamboom.
Haar vader is Elmero B. en daar de vader van is G. Ramiro Z.
Springgefokte KWPN'ers.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1637522

Verder heb ik geen idee wat ik nog moet vertellen, als er vragen zijn hoor ik dit graag.

Het valt me erg zwaar, en mijn "eis" aan haar volgende baasje is dan ook dat ik haar toch af en toe nog op kan zoeken.

Ik hoop op begrip, en op een heel fijn lief nieuw baasje!

Goed tehuis is belangrijker dan de prijs.

Op marktplaats staat ook de advertentie: http://link.marktplaats.nl/m910948442

Inclusief de FB screenshot.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:56

Als ik heel eerlijk ben zou ik dat zinnetje over af en toe op mogen op zoeken er uit halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:59

Die is aangepast naar:

Naam: Tazz Mania (Tessa)
Leeftijd : 14
Geslacht : Merrie
Stokmaat: +- 1,68m
Niveau : Onderling L1
Afstammeling: Vader Elmero B (Vadersvader G. Ramiro Z.) Moeder Karin (Moedersvader Walser) www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1637522

Ik heb Tazz gekocht in 2004, en helaas zal ik haar nu moeten verkopen.
Tazz is een lief, sensibel paard, dat vertrouwen en duidelijkheid nodig heeft.
Ze spiegelt erg goed, en is erg werklustig en leergierig.
Ik zoek voor haar een ervaren persoon die het leuk zou vinden om met haar aan het werk te gaan.
Tevens is ze zeer geschikt om een buitenrit mee te rijden en een sprongetje te doen, en zij houdt van grondwerk.
Helaas weeft ze wel in haar stal, maar hier is goed mee om te gaan door haar voldoende af te lijden.

Graag wil ik de volgende eigenaar vragen mij eens in de zoveel tijd op de hoogte te houden, en misschien een bezoekje te mogen maken.

Voor verdere informatie graag contact opnemen met mij via een privebericht/e-mail.

Corinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:02

bliver schreef:
Nikki schreef:
Die val is door mij zelf gekomen, never nooit niet door haar.
Ik ga jullie tips even toepassen!

Ja maar dat weet een potentiele koper niet. Die leest lastig paard, moeilijk karakter, gebroken rug.

Dit had ik ook gelezen en dacht daarom dat het niets voor mij zou zijn.
Heb nu kort geleden een ruin gekocht terwijl ik op zoek was naar een merrie.
Bevalt goed hoor en wil hem niet meer kwijt maar ben idd wel afgeschrikt op je tekst.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:02

Citaat:
door haar voldoende af te lijden.

door haar voldoende af te leiden ( of afleiding te geven)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:03

Ik zou echt dat hele verhaal weghalen. ..
Om even mijn voorbeeld van net te gebruiken. Daarin geef je aan met de woorden:
Helaas> dat je het erg jammer vindt.
Ervaren ruiter> dat het geen gemakkelijk paard is. Met deze 2 woorden is je hele verhaal eigenlijk verteld. Als mensen nieuwsgierig zijn vragen ze wel naar de reden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:03

Ik vind de advertentie er nu een stuk overzichtelijker uitzien. Heb de advertentie inderdaad al vaker voorbij zien komen maar haakte al snel af, zo'n lang verhaal. Nu de feiten op een rijtje staan leest het een stuk makkelijker en krijg ik zelf ook een positievere kijk op je paard. Dat hij soms een sprintje trekt geeft bijvoorbeeld een negatiever beeld, terwijl eigelijk heel veel pony's dat doen. Maar als het ook zo 'duidelijk' in een advertentie staat krijg je het idee alsof het bij dat paard erger is dan bij andere. Ook dat je graag nog soms contact wilt houden met de nieuwe eigenaar schrikt mensen misschien af, ik heb dan tenminste zelf zoiets van, laat maar zitten. Ik vind contact met oude eigenaar prima, maar niet als het iets is dat perse 'moet' en je om de zoveel maanden een mailtje krijgt waarom je nog niks hebt laten horen over hoe het gaat. Ik heb eens een paard gehad en de vorige eigenaar zei dat hij wel graag soms wat wilde weten, vervolgens kreeg ik wekelijks, soms dagelijks mailtjes van hoe het ging.. Contact met de oude eigenaar(resse) is natuurlijk heel fijn, maar ik zou het niet in de advertentie zetten maar het er evententjes over hebben als diegene komt kijken. Vaak staan mensen er wel voor open.

Mijn pony heeft ook zo'n 9 maanden te koop gestaan, je moet ook gewoon geduld hebben. Naarmate hij langer te koop stond kreeg ook regelmatig de vraag van geintereseerde waarom hij al zo lang te koop stond, dat schrikt misschien ook een beetje af. Maar daar kun je zelf natuurlijk weinig aan veranderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:07

Ik had er alles in gezet omdat ik daarmee dacht, alles al gelijk eerlijk verteld te hebben.
Ik wil geen verhalen achteraf van dat heb je niet gezegt ofzo....

Maar het is aangepast, en ik heb goede hoop nu.

Balen Corinax! :(
Maar veel plezier met je nieuwe ruin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:09

Jannepauli schreef:
Citaat:
door haar voldoende af te lijden.

door haar voldoende af te leiden ( of afleiding te geven)

Aangepast!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:12

Ik persoonlijk vind het jammer dat ik geen rijfoto's/losgooifoto's heb.
Een foto van haar bij haar inloopstal zegt me niet zoveel.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:15

Minder emotie, meer feiten. Jij schrijft het vanuit jouw gevoel en ervaring. Mij trigger je in ieder geval niet met je advertentie. Benoem de positieve punten en laat het gevoel en de negatieve punten achterwege. Mocht je respons krijgen dan kan je alsnog aangeven waarom je het paard weg doet. Let op, een paard is een spiegel. Misschien komt er iemand die er meteen mee kan lezen en schrijven. Is je paard ineens niet meer zo onzeker.. Ook zou ik achterwege laten dat je je paard nog graag wilt bezoeken na verkoop. Dat komt allemaal later wel. Zorg er eerst maar voor dat je advertentie opvalt en triggert om te reageren. Dan kan je gaan filteren..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:17

Lieve Nikki! Wat rot dat het niet goed lukt met verkopen, net nu je de knoop hebt doorgehakt :(:)
Ik vind de advertentie nu beter, veel zakelijker en precies wat iemand wil weten. De rest komen potentiële kopers vanzelf achter door te komen kijken en te rijden.
Misschien dat het helpt als je mooie foto's van onder het zadel hebt. Ik vind het zelf prettig als ik een advertentie bekijk dat er de volgende foto's bij staan:
- los in de paddock oid
- stand aan een halster van twee kanten
- ohz stap
- ohz draf
- ohz galop

Ik zeg niet dat je ze er allemaal bij moet doen, vaak is alleen een draf foto bv al voldoende, maar ik vind dat zelf altijd prettig omdat ik dan wat beter de beweging in kan schatten.

Ik hoop voor je dat je snel een fijn baasje voor haar vind. :*

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:20

Hey nikki.
ik weet natuurlijk Hoe moeilijk het voor je is. Ik vind dat je super je best doet en dat de advertentie nu meer eerlijk zegt over wat voor fijn paard Tazz is.
als je nieuwe foto's wil dan moet je maar even appen. Dan spreken we wat af. Maken we gelijk nog wat mooie foto's van jullie samen.
X Emmie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:21

Frummels schreef:
Lieve [naam]! Wat rot dat het niet goed lukt met verkopen, net nu je de knoop hebt doorgehakt :(:)
Ik vind de advertentie nu beter, veel zakelijker en precies wat iemand wil weten. De rest komen potentiële kopers vanzelf achter door te komen kijken en te rijden.
Misschien dat het helpt als je mooie foto's van onder het zadel hebt. Ik vind het zelf prettig als ik een advertentie bekijk dat er de volgende foto's bij staan:
- los in de paddock oid
- stand aan een halster van twee kanten
- ohz stap
- ohz draf
- ohz galop

Ik zeg niet dat je ze er allemaal bij moet doen, vaak is alleen een draf foto bv al voldoende, maar ik vind dat zelf altijd prettig omdat ik dan wat beter de beweging in kan schatten.

Ik hoop voor je dat je snel een fijn baasje voor haar vind. :*

Dankjewel meis!

Ik zal eens even kijken of ik snel foto's kan gaan maken... !!

Het is idd lastig... als je eenmaal de knoop door hakt, wil je er "snel" vanaf zijn, maar wel het allerbeste voor haar vinden... en dat duurt even...

Het komt allemaal wel goed!

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:21

NewYork schreef:
Hey [naam].
ik weet natuurlijk Hoe moeilijk het voor je is. Ik vind dat je super je best doet en dat de advertentie nu meer eerlijk zegt over wat voor fijn paard Tazz is.
als je nieuwe foto's wil dan moet je maar even appen. Dan spreken we wat af. Maken we gelijk nog wat mooie foto's van jullie samen.
X Emmie

He Emms!

Ik ga je maar gelijk even appen dan :*

xx