Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
har166 schreef:Misschien lees het het verkeerd/ interpreteer ik het verkeerd maar nu leest het alsof je je paard de verzekering in doet als 'oplossing' voor iets. Hoe moet ik dat zien?
tuurlijk kan je dat eld aan premie opsparen, maar goed stel t gebeurd over 2 maanden, dan heb je nog niks opgebouwd
har166 schreef:Misschien lees het het verkeerd/ interpreteer ik het verkeerd maar nu leest het alsof je je paard de verzekering in doet als 'oplossing' voor iets. Hoe moet ik dat zien?
billionache schreef:Hier in de buurt wordt vaak een bijrijder gezocht op basis van zgn 'halve stal'. Bijrijder draagt dan de helft van de kosten (excl hoefsmid en DA) en kan dit paard in ruil pakweg 3 dagen per week als eigen beschouwen. Echter blijf jij 100% de eigenaar en draag jij dus nog steeds de eindverantwoordelijkheid.
Verder ga ik mee met de voorgaande reacties: als je echt moeite hebt om je paard te bekostigen zou ik toch nadenken over eventuele verkoop, hoe hard dat ook is. Als je het nu al lastig vind, hoe ga je dat voor elkaar krijgen als paardlief bijvoorbeeld ziek wordt of zich flink blesseert?
Shirley schreef:Kunnen je ouders niet bemiddelen of zijn jullie daar al te oud voor?
Rechten is een groot woord, neem aan dat je niks op papier hebt gezet?
Normaal zou je ook verwachten dat je op elkaar kunt rekenen, maar dat is dus duidelijk niet het geval hier.
Pony weer verkopen en haar haar geld teruggeven en zelf lekker met je eerste pony aan de slag gaan
FjeLOVER schreef:Hi,
Heb wel degelijk naar een ander topic gezocht maar kon mijn antwoord niet vinden.
Ik heb onlangs een 2de pony gekocht met mijn zusje.
Beide de helft betaald en ik heb iets meer van de nodige spullen die erbij horen betaald (denk aan tuig, poetsspullen, dekjes etc).
Het was de bedoeling dat ik meer met mijn 1ste pony aan de slag zou gaan maar wel af en toe met de 2de pony iets zou doen.
Nu mag ik van haar helemaal niks.
Niet eens terugzetten in het land.
Heb ook al tegen haar gezegd dat zij ook gewoon de 1ste pony mag doen af en toe en dat dat ook de afspraak was.
Ik moet elke maand gewoon werken om de 2de pony te betalen, maar ik mag dus helemaal niks.
Ik heb ook tegen haar gezegd dat als ze wil dat ik niks beslis, ze mijn deel wat ik betaald heb moet betalen, afkopen zeg maar.
Maar ze wil alleen maar dat ik de pony gewoon aan haar geef en dat is het.
Hier ben ik het echt niet mee eens.
Nu vraag ik mij af, wat zijn mijn rechten hiermee?
Ragdollcat schreef:FjeLOVER schreef:Hi,
Heb wel degelijk naar een ander topic gezocht maar kon mijn antwoord niet vinden.
Ik heb onlangs een 2de pony gekocht met mijn zusje.
Beide de helft betaald en ik heb iets meer van de nodige spullen die erbij horen betaald (denk aan tuig, poetsspullen, dekjes etc).
Het was de bedoeling dat ik meer met mijn 1ste pony aan de slag zou gaan maar wel af en toe met de 2de pony iets zou doen.
Nu mag ik van haar helemaal niks.
Niet eens terugzetten in het land.
Heb ook al tegen haar gezegd dat zij ook gewoon de 1ste pony mag doen af en toe en dat dat ook de afspraak was.
Ik moet elke maand gewoon werken om de 2de pony te betalen, maar ik mag dus helemaal niks.
Ik heb ook tegen haar gezegd dat als ze wil dat ik niks beslis, ze mijn deel wat ik betaald heb moet betalen, afkopen zeg maar.
Maar ze wil alleen maar dat ik de pony gewoon aan haar geef en dat is het.
Hier ben ik het echt niet mee eens.
Nu vraag ik mij af, wat zijn mijn rechten hiermee?
Naar jouw ouders gaan?
Of ga zelf met je zus in gesprek.
Het lijkt hier erop dat ze vind dat jij al een pony hebt dat je voorjezelf hebt en dus dat ze de 2e pony voorzichzelf wilt. Maar ze vergeet hier wel dat jullie het samen hadden gekocht en dus dat jij er ook recht op hebt.
En anders niet meer meebetalen maar mag ze zelf volledig voor de kosten gaan opdraaien per directe ingang en zou ik het geld terug gaan eisen wat je had betaald in aanschaf en van alles wat bij deze 2e pony hoorde, zoals het zadel etc. dat jij jouw helft terugkrijgt.