Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Persevero schreef:In het schuifstuk van de panieksluiting zit sowieso schoefdraad, dus een pin kan niet. En wanneer hier een pin in zou zitten zou deze eruit kunnen trillen tijdens het rijden.
wanneer er een paard overheen hangt, wordt de wrijvingskracht zo groot dat ik denk dat je hem er niet meer uit krijgt. Bij een ringbout kun je er eventueel een stok, of schroevendraaier doorheen doen waardoor je een hendel maakt om hem los te kunnen draaien.
Lynnc schreef:Even een vraagje:
Ik heb mijn trailer vorige week ook wat opgeknapt en zou graag een nieuwe ondergrond leggen op de laadklep.
Nu is dat gewoon een laagje polyester (volgens mij) met houten latten er horizontaal op vastgeschroefd. Als het regent is dit echt glad, zelfs voor mij. Paardje moet telkens heel voorzichtig van de trailer afkomen en zoekt goed waar ze haar voeten zet. Voor haar moet het echt niet fijn zijn om er zo elke keer af te moeten komen. Die houten latten breken ook bij elk gebruik een stuk af, wat wel gevaarlijk wordt doordat de schroeven er dan gewoon uitsteken.
Wat zouden jullie aanraden om als bodem voor de laadklep te gebruiken?
Ik dacht persoonlijk aan een rubber mat, maar wordt die ook niet glad bij regenweer?
Auks schreef:@Persevero, Ik wil een tussenschot plaatsen in mijn 1,5 paardstrailer. Het tussenschot wat jij hebt gebruikt zat al in je trailer denk ik?
Anders zou ik graag horen waar jij het tussenschot hebt gehaald.