Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
diesel83 schreef:Als je geen vertrouwen hebt in je zadelmaker dan zou ik idd kijken naar een ander. Wellicht kun je eens kijken naar karin boer (ff googlen, en ik weer niet in welke regio je zit) ik ben echt uiterst tevreden met haar.
friendly schreef:Naar mijn mening hoor je in principe geen bontje te gebruiken dus behoort het zadel gewoon te passen met alleen een zadeldekje. Als het een tijdelijke bespieringskwestie is kan je tijdelijk een bontje gebruiken maar in theorie hoort deze gewoon te passen zonder. Of denk ik nou heel gek?
Maar ondertussen wel problemen krijgen met hun paard maar geen link leggen naar het zadel.Artimes schreef:Wat je er nog mee kunt, ik heb het op den gegeven moment maar gelaten, ik had van twee andere zadelmakers rapport dat mijn zadel totaal ongeschikt was, maar John bleef moeilijk doen en volhouden dat mijn zadel prima lag.
Ik heb het zadel verkocht, m'n verlies maar genomen en door gegaan. Echt makkelijk vond ik dat niet hoor, je wilt toch een oplossing..
Oplossing: Dikke pads of een bontje/gelpad whatever tussen het zadel en het dekje.
Ik ken hem dus juist meer als het zoeken naar een oplossing zodat jij geld kan besparen op een nieuw zadel
_Sim_ schreef:Ik vind het aanraden van een bontje of gelpad juist kiezen voor de makkelijke (slechte) weg ipv het juiste zadel zoeken. Maakt de ruimte van het kussenkanaal alleen maar krapper en is niet bevordelijk voor de rug. Voor fjorden en koudbloeden met meestal ronde ruggen zijn prima zadels te vinden/aan te laten meten.
.
Marjoow schreef:Wat vervelend dat je zo'n slechte ervaring hebt met John! Ik ben juist zeer tevreden over hem.
Fjordje wat ik rijd heeft een lastige rug. Altijd het idee gehad dat het zadel niet goed lag tot John langs kwam en mij onwijs goed heeft uitgelegd wat er aan de hand was. Een rollend zadelOplossing: Dikke pads of een bontje/gelpad whatever tussen het zadel en het dekje.
Dus het kan zo simpel zijn dat het niet uitmaakt wát eronder ligt, áls er maar wat onder ligt.
En als John echt zo'n oplichter zou zijn, zou je niet denken dat hij je nieuwe zadels aansmeert? Immers verdienen ze daar veel meer op dan alleen maar opvullen of een bontje aanradenIk ken hem dus juist meer als het zoeken naar een oplossing zodat jij geld kan besparen op een nieuw zadel
Brainless schreef:Marjoow schreef:Wat vervelend dat je zo'n slechte ervaring hebt met John! Ik ben juist zeer tevreden over hem.
Fjordje wat ik rijd heeft een lastige rug. Altijd het idee gehad dat het zadel niet goed lag tot John langs kwam en mij onwijs goed heeft uitgelegd wat er aan de hand was. Een rollend zadelOplossing: Dikke pads of een bontje/gelpad whatever tussen het zadel en het dekje.
Dus het kan zo simpel zijn dat het niet uitmaakt wát eronder ligt, áls er maar wat onder ligt.
En als John echt zo'n oplichter zou zijn, zou je niet denken dat hij je nieuwe zadels aansmeert? Immers verdienen ze daar veel meer op dan alleen maar opvullen of een bontje aanradenIk ken hem dus juist meer als het zoeken naar een oplossing zodat jij geld kan besparen op een nieuw zadel
Wat is een rollend zadel?
Ragdollcat schreef:TS haar paard heeft erg armbespierde rug dacht ik, vandaar dat Kool ff een bont adviseerde.