Er staan er genoeg te koop, hoor
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
[***] schreef:Je kan bieden en dat was het. Eigenlijk had je toen je ging kijken en wilde kopen gewoon een bedrag moeten bieden en take it or leave it, als het paard verkocht is snap ik niet waarom je als verkoper nog een ander zou laten komen. Dus niet akkoord moeten gaan met nog een kijker als je het paard hebben wilt.
Of lekker verder kijken nu. Verkoper kan ook deksel op zijn neus krijgen als jij het paard nu niet meer wilt en de ander haakt ook af
Verkoper snap ik ook wel een beetje, ik zou ook meerdere kijkers laten komen, maar niet ineens meer geld gaan vragen, de eerste kijker die komt en koopt die heeft het paard, of ie nou als 1e of 10e heeft gebeld.
Al die kopers die komen kijken, toch niet komen kijken, nog een keer willen kijken, willen kopen maar toch niet kopen, je maakt vanalles mee en ik zou ook voor niemand een paard vasthouden als ze nog niet besloten hebben.
florentine1 schreef:[***] schreef:Je kan bieden en dat was het. Eigenlijk had je toen je ging kijken en wilde kopen gewoon een bedrag moeten bieden en take it or leave it, als het paard verkocht is snap ik niet waarom je als verkoper nog een ander zou laten komen. Dus niet akkoord moeten gaan met nog een kijker als je het paard hebben wilt.
Of lekker verder kijken nu. Verkoper kan ook deksel op zijn neus krijgen als jij het paard nu niet meer wilt en de ander haakt ook af
Verkoper snap ik ook wel een beetje, ik zou ook meerdere kijkers laten komen, maar niet ineens meer geld gaan vragen, de eerste kijker die komt en koopt die heeft het paard, of ie nou als 1e of 10e heeft gebeld.
Al die kopers die komen kijken, toch niet komen kijken, nog een keer willen kijken, willen kopen maar toch niet kopen, je maakt vanalles mee en ik zou ook voor niemand een paard vasthouden als ze nog niet besloten hebben.
kreeg de kans nie teens, voorda tik met de eigenaar kon overleggen bood hij dat geld meer en ik vind dat toch nie techt netjes terwijl ik bij opzadelen vh paard toch echt 10 000 had afgesproken
har166 schreef:Maar voor zo' n bedrag laat je hem toch keuren en neem je hem niet gelijk mee. Daarnaast zou ik nooit twee klanten op dezelfde dag laten komen ivm rijden. Ik stond zelf eens bij een handelaar en die zei dat ik gelijk moest beslissen want er kwamen de volgende dag weer kijkers. Dat werd dus nee. En als ik dat van te voren had geweten dan was ik niet eens gaan kijken. Was ook eens bij een pony in eindhoven kijken, werden de verkopers boos dat we laat waren. Tja dat er een file staat weet je niet altijd van te voren. Dus die pony kort gereden maar hij voldeed niet aan de beschrijving en werd hem ook niet.
florentine1 schreef:hallo,
ik wilde toch ff graag wat meningen horen, ik ben op zoek zoals je misschien in me ander topic gelezen hebt naar een leuk paard als opvolger voor de pony.
nu ben ik tegen een hele leuke en brave merrie aangelopen waar ik als tweede voor belde , ik gaf aan snel te willen komen kijken maar nu wilde de eigenaar paard ook de 1e beller ( die wilde ook komen kijken) de kans geven om te komen kijken alvorens met ons verder in zee te gaan.
Uiteindelijk mochten we wel als 1e komen kijken maar dan wel in afwachting van de tweede kijker of er verder gekocht kon worden. natuurlijk vind ik dit geen goede afspraak maar ben daar mee accoord gegaan.
Nu belde ze me net voor het komen kijken op of we het goed vonden om er nog een andere gegadigde te laten komen om alleen maar alvast te komen kijken omdat die toevallig in de buurt was en van ver rijden kwam.
Ik vond het niet echt prettig maar heb gezegd dat het geen probleem was als ik zelf maar met het paard bezig kon zijn.
Toen ik aangaf dat ik graag het paard voor tweede keer wilde komen rijden mits de andere dan niet zou kopen biedt die man zomaar ineens 1000 euro boven vraagprijs.
Nou sorry hoor ik vond het behoorlijk brutaal vd bieder en de verkoper stemde daar in principe al in toe niet zo netjes want dan had ze het paard maar tegen bieden moeten verkopen of een andere contructie.
Ik kreeg dus al meteen te horen dat ik maar een beter bod moest doen, ik had er geen prettig gevoel bij.
Let wel prijs van het paard was gewoon conform marktwaarde dus geen koopje ofzo, wel een leuk paard.
het was me allemaal te toevallig en leek wel opzet, wat moet ik hier nu mee?
Maar der is ook een kans dat ie dat wel is.
Ayasha schreef:Ik begrijp dit soort topics nooit.
Uiteindelijk beslist de verkoper aan wie ie verkoopt zo lang er niks bewezen kan worden kwa afspraken.
Toydoll schreef:Ayasha schreef:Ik begrijp dit soort topics nooit.
Uiteindelijk beslist de verkoper aan wie ie verkoopt zo lang er niks bewezen kan worden kwa afspraken.
Het gaat hier vooral om dat er dus spontaan een andere kijker komt tegelijkertijd met jou, wat mij al irritant en vervelend lijkt,
en voor er onderhandeld kan worden komt die er ineens tussen met ik bied 1000 boven vraagprijs?
Lijkt me een sterk verhaal. Het kan hoor; maar het riekt als oplichting om jou 1000 meer te laten betalen.
Toydoll schreef:Ayasha schreef:Ik begrijp dit soort topics nooit.
Het gaat hier vooral om dat er dus spontaan een andere kijker komt tegelijkertijd met jou, wat mij al irritant en vervelend lijkt,
en voor er onderhandeld kan worden komt die er ineens tussen met ik bied 1000 boven vraagprijs?
Lijkt me een sterk verhaal. Het kan hoor; maar het riekt als oplichting om jou 1000 meer te laten betalen.