bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:45

Zelf je prijs voor dit paard bepalen en je niet gek laten maken door andere "kopers"!

Er staan er genoeg te koop, hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:49

Je kan bieden en dat was het. Eigenlijk had je toen je ging kijken en wilde kopen gewoon een bedrag moeten bieden en take it or leave it, als het paard verkocht is snap ik niet waarom je als verkoper nog een ander zou laten komen. Dus niet akkoord moeten gaan met nog een kijker als je het paard hebben wilt.

Of lekker verder kijken nu. Verkoper kan ook deksel op zijn neus krijgen als jij het paard nu niet meer wilt en de ander haakt ook af

Verkoper snap ik ook wel een beetje, ik zou ook meerdere kijkers laten komen, maar niet ineens meer geld gaan vragen, de eerste kijker die komt en koopt die heeft het paard, of ie nou als 1e of 10e heeft gebeld.
Al die kopers die komen kijken, toch niet komen kijken, nog een keer willen kijken, willen kopen maar toch niet kopen, je maakt vanalles mee en ik zou ook voor niemand een paard vasthouden als ze nog niet besloten hebben.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:57

Nou ik vind meerdere kijkers op het zelfde tijdstip laten komen echt not done...(afspraken zou ik dus altijd apart houden). (dan hadden die mensen maar even 30-45 min in de auto gewacht...)

Dat tegen elkaar op laten bieden..(als het bij een handelaar is...ja die lui denken maar aan 1 ding) bij een particulier zou ik het raar vinden

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:25

[***] schreef:
Je kan bieden en dat was het. Eigenlijk had je toen je ging kijken en wilde kopen gewoon een bedrag moeten bieden en take it or leave it, als het paard verkocht is snap ik niet waarom je als verkoper nog een ander zou laten komen. Dus niet akkoord moeten gaan met nog een kijker als je het paard hebben wilt.

Of lekker verder kijken nu. Verkoper kan ook deksel op zijn neus krijgen als jij het paard nu niet meer wilt en de ander haakt ook af

Verkoper snap ik ook wel een beetje, ik zou ook meerdere kijkers laten komen, maar niet ineens meer geld gaan vragen, de eerste kijker die komt en koopt die heeft het paard, of ie nou als 1e of 10e heeft gebeld.
Al die kopers die komen kijken, toch niet komen kijken, nog een keer willen kijken, willen kopen maar toch niet kopen, je maakt vanalles mee en ik zou ook voor niemand een paard vasthouden als ze nog niet besloten hebben.

kreeg de kans nie teens, voorda tik met de eigenaar kon overleggen bood hij dat geld meer en ik vind dat toch nie techt netjes terwijl ik bij opzadelen vh paard toch echt 10 000 had afgesproken

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:28

het is toch logisch dat de eigenaar voor het hoogste bod gaat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:38

florentine1 schreef:
[***] schreef:

kreeg de kans nie teens, voorda tik met de eigenaar kon overleggen bood hij dat geld meer en ik vind dat toch nie techt netjes terwijl ik bij opzadelen vh paard toch echt 10 000 had afgesproken

Ik spreek nooit een prijs af voor het beest gereden is, ook niet meer doen de volgende keer. Als je een serieuze koper en verkoper bent dan respecteer je dit. Maar is het paard nu al verkocht??

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:39

Maar voor zo' n bedrag laat je hem toch keuren en neem je hem niet gelijk mee. Daarnaast zou ik nooit twee klanten op dezelfde dag laten komen ivm rijden. Ik stond zelf eens bij een handelaar en die zei dat ik gelijk moest beslissen want er kwamen de volgende dag weer kijkers. Dat werd dus nee. En als ik dat van te voren had geweten dan was ik niet eens gaan kijken. Was ook eens bij een pony in eindhoven kijken, werden de verkopers boos dat we laat waren. Tja dat er een file staat weet je niet altijd van te voren. Dus die pony kort gereden maar hij voldeed niet aan de beschrijving en werd hem ook niet.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:46

Call z'n bluf. Voor € 10k is er zat leuks te koop. Als die zogenaamde 2e koper die jou overbood daadwerkelijk een door de verkoper geritselde kennis is, of iemand die om wat voor reden dan ook alsnog afhaakt, komt de verkoper vanzelf bij je terug. En dan bied je 500 minder dan eerst. }:)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:52

Dat weet ik ook nog van lang geleden we gingen bij Wil de Krom uit Sint Michelsgestel naar een D/pony kijken voor als stal maatje erbij kwamen we daar aan die Wil zei oh voor die pony de pony waar wij al voor kwamen waren al kopers nou toen hebben we hem laten staan omdat ik die pony graag meerdere keren wilde proberen na de eerste keer wist ik zat pony was zwaar op de hand.
En bij zulke verkoper zocht ik gewoon verder er zijn zat paarden te koop.
Ik heb ook zat paarden gezien maar koos toch voor een veulen en nu is die alweer zadel mak.
Bij zon koper als ts zou ik gewoon zeggen nee dan zoek ik wel verder.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:59

lekker zo laten, raar verhaal. Er zijn genoeg paarden in die prijsklasse, en misschien is het allemaal bluf en krijg je n telefoontje, of je m toch niet wilt kopen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:03

har166 schreef:
Maar voor zo' n bedrag laat je hem toch keuren en neem je hem niet gelijk mee. Daarnaast zou ik nooit twee klanten op dezelfde dag laten komen ivm rijden. Ik stond zelf eens bij een handelaar en die zei dat ik gelijk moest beslissen want er kwamen de volgende dag weer kijkers. Dat werd dus nee. En als ik dat van te voren had geweten dan was ik niet eens gaan kijken. Was ook eens bij een pony in eindhoven kijken, werden de verkopers boos dat we laat waren. Tja dat er een file staat weet je niet altijd van te voren. Dus die pony kort gereden maar hij voldeed niet aan de beschrijving en werd hem ook niet.

Maar als je het beest wil kan je wel een aanbetaling doen en daarna keuren.. Aanbetaling = verkocht

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:07

Lekker laten staan :7 (boerenstreken 1000 euro erop)

Zeg maar bedankt tegen de verkoper en als hij je na een tijd alsnog belt, bied jij maar 1000 minder dan de 1e vraagprijs :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:11

Klinkt gewoon als opgezet spel, ik zou hard weglopen.
Zowieso vind ik het raar om 2 kopers op hetzelfde moment te laten komen, dat zou ik nooit doen.
Had je de indruk dat die ander serieus was of heeft die alleen staan kijken en ineens geboden toen jij afspraken wilde maken? Ik zou zowieso niets bespreken waar een ander bij is maar oke.

Ineens 1000 boven de vp bieden vind ik vrij absurd, begrijp dat die persoon ook niet eens gereden heeft, dus dat zal vast vooropgezet spel zijn. Was het werkelijk zo'n bijzonder paard dat het redelijk was?

Maar als je weer wilt komen kijken zou ik wel goede afspraken maken, er zijn idd veel kopers die van alles zeggen en beloven en waar je vervolgens niets van hoort.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:19

Maar als jij 10K biedt en die ander biedt ter plekke 1000 euro meer dan is het paard toch al verkocht aan die andere koper of wacht de verkoper nu op nog meer bieders??

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:30

listiglistje schreef:
Lekker laten staan :7 (boerenstreken 1000 euro erop)

Zeg maar bedankt tegen de verkoper en als hij je na een tijd alsnog belt, bied jij maar 1000 minder dan de 1e vraagprijs :Y)

Idd! Klopt niks van!
100 erbij zou nog kunnen maar 1000 is echt dikke onzin.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:22

Geen hand vol maar een land vol.

florentine1 schreef:
hallo,

ik wilde toch ff graag wat meningen horen, ik ben op zoek zoals je misschien in me ander topic gelezen hebt naar een leuk paard als opvolger voor de pony.

nu ben ik tegen een hele leuke en brave merrie aangelopen waar ik als tweede voor belde , ik gaf aan snel te willen komen kijken maar nu wilde de eigenaar paard ook de 1e beller ( die wilde ook komen kijken) de kans geven om te komen kijken alvorens met ons verder in zee te gaan.
Uiteindelijk mochten we wel als 1e komen kijken maar dan wel in afwachting van de tweede kijker of er verder gekocht kon worden. natuurlijk vind ik dit geen goede afspraak maar ben daar mee accoord gegaan.

Nu belde ze me net voor het komen kijken op of we het goed vonden om er nog een andere gegadigde te laten komen om alleen maar alvast te komen kijken omdat die toevallig in de buurt was en van ver rijden kwam.

Ik vond het niet echt prettig maar heb gezegd dat het geen probleem was als ik zelf maar met het paard bezig kon zijn.

Toen ik aangaf dat ik graag het paard voor tweede keer wilde komen rijden mits de andere dan niet zou kopen biedt die man zomaar ineens 1000 euro boven vraagprijs.

Nou sorry hoor ik vond het behoorlijk brutaal vd bieder en de verkoper stemde daar in principe al in toe niet zo netjes want dan had ze het paard maar tegen bieden moeten verkopen of een andere contructie.

Ik kreeg dus al meteen te horen dat ik maar een beter bod moest doen, ik had er geen prettig gevoel bij.

Let wel prijs van het paard was gewoon conform marktwaarde dus geen koopje ofzo, wel een leuk paard.

het was me allemaal te toevallig en leek wel opzet, wat moet ik hier nu mee?

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:45

Dit kllinkt als een gevalletje "Even kijken of ik iemand heb met belangstelling en daarna gaan we de prijs opdrijven". Wees eerlijk voor jezelf: Als je het paard nog niet gezien had en de vraagprijs was 1000 Euro hoger geweest, had je dan belangstelling gehad? Zo niet: loop dan gewoon weg. En wat door troi hiervoor al geschreven werd: tenzij het om een raspaard gaat is plots 1000 Euro hoger gewoon een doorzichtige smoes, 100-200 had gekund. OF de eigenaar wil zijn paard toch niet kwijt en probeert dat te doen door een belachelijk hoger bod van een ander te claimen, OF de eigenaar staat zichzelf in de voet te schieten door plots ruim 1000 Euro (je moet immers overbieden) extra te vragen.

Hoe dan ook: trap er niet in. Wens de verkoper veel succes en kap de onderhandelingen verder af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:49

maras schreef:
Maar als jij 10K biedt en die ander biedt ter plekke 1000 euro meer dan is het paard toch al verkocht aan die andere koper of wacht de verkoper nu op nog meer bieders??

Dat begrijp ik ook niet helemaal

In ieder geval
Geen goed gevoel, niet doen

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:55

zou zo maar eens de achterbuurman kunnen zijn die zgn ook koper is om de prijs kunstmatig op te drijven.
Zou lekker verder kijken! kan zo maar zijn dat het paard over 3 weken nog te koop staat...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:42

Ik begrijp dit soort topics nooit. Verkoper bepaalt tenzij je kan bewijzen dat die afspraak er was; Dat kan je niet heb ik het idé. Dus biedt er iemand €1.000 meer, dan kan de verkoper beslissen voor die persoon te kiezen. Aan jou om de afweging te maken. wil jij dat paard perse bied je meer, of je zegt "prima joh, doe jij 'm maar naar die met 1.000 euro meer" en dan is er een kans dat blijkt dat dat geen echte koper is. :) Maar der is ook een kans dat ie dat wel is. :)
Uiteindelijk beslist de verkoper aan wie ie verkoopt zo lang er niks bewezen kan worden kwa afspraken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:49

Heb je tegen de verkoper gezegd dat je het niet netjes vindt dat je al overboden bent terwijl jij 2e optie had?
Heel eerlijk maar iemand die zijn paard voor 10.000 verkoopt zich bij een goede klik niet laat paaien met 1000. Dus wie weet heb je nog een kans

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:04

Ayasha schreef:
Ik begrijp dit soort topics nooit.
Uiteindelijk beslist de verkoper aan wie ie verkoopt zo lang er niks bewezen kan worden kwa afspraken.

Het gaat hier vooral om dat er dus spontaan een andere kijker komt tegelijkertijd met jou, wat mij al irritant en vervelend lijkt,

en voor er onderhandeld kan worden komt die er ineens tussen met ik bied 1000 boven vraagprijs?

Lijkt me een sterk verhaal. Het kan hoor; maar het riekt als oplichting om jou 1000 meer te laten betalen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:12

Toydoll schreef:
Ayasha schreef:

Het gaat hier vooral om dat er dus spontaan een andere kijker komt tegelijkertijd met jou, wat mij al irritant en vervelend lijkt,

en voor er onderhandeld kan worden komt die er ineens tussen met ik bied 1000 boven vraagprijs?

Lijkt me een sterk verhaal. Het kan hoor; maar het riekt als oplichting om jou 1000 meer te laten betalen.

Als de verkoper al heeft gezegd dat ts de vraagprijs wil betalen en als de andere koper ook serieus interesse heeft dan vind ik het niet gek dat ze hoger biedt.
Als de verkoper zomaar het paard verkocht had dan had de ts daar nog over lopen klagen.

De verkoper geeft dit aan bij de ts dat er een hoger bod is en dat de ts de keuze heeft.
Als verkoper heb je geen verplichtingen naar je kopers, ts klinkt een beetje als een slechte verliezer.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:20

Wat een gemiep zeg. Koop die knol of laat hem staan. Wat wil je met dit topic bereiken dan?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:05

Toydoll schreef:
Ayasha schreef:

idd zo is het verhaal.

ik had met opzadelen al een prijs afgesproken van 10000 euro dus in principe was de eigenaresse daar al akkoord mee.