hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:33

ben bij equipe paardenverzekering en ik heb toch aardig wat moeten claimen in de loop der jaren. altijd goed behandeld geweest.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:39

Rchell schreef:
Heel bijzonder dit.. Ik heb hetzelfde in grote lijnen meegemaakt als damian23 dus ook alleen maar positief.. maximale verzekerde bedrag in 1 verzekeringsjaar geclaimd en daarna nog 6 maanden ook vele rekeningen tot zijn inslapen. Al met al tientallen rekeningen van 1.5 x het verzekerde bedrag.. en nooit moeilijk gedaan.
Enige wat ik heel raar vond is dat hij halverwege het verzekeringsjaar werd ingeslapen Ik de rest van het jaar wel gewoon premie moest voldoen.
Dat vond ik ook heel vreemd!! Die van mij is in november ingeslapen, en moet alsnog een heel premie jaar betalen! En om het nog maar even gekker te maken, ze hebben er nog eens een premiejaar afgesnoept. Ik ga daar ook nog achteraan. Want van de 4000 euro die ik zou krijgen heb ik maar 2800 gekregen.. Waar heb ik dan ingodsnaam die twee jaar voor betaald..

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:47

Hier ook Veel slechte ervaringen met hippo zorg!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:50

Hippo en straalbeenderen, breek me de bek niet open...

Mijn eerste paard was verzekerd bij Hippo en werd na een jaar verzekerd te zijn afgekeurd door mijn eigen DA wegens hoefkatrolontsteking straalbeenderen klasse 3-4 en stok kreupel.
Hippo heeft de foto's van mijn DA doorgestuurd naar hun dierenarts, de beoordeelde uitsluitend de foto's als klasse 2 en adviseerde aangepast beslag.
Wij hebben dit met tegenzin gedaan, wetende hoe kreupel mijn paard was. Hij knapte wel iets op van zijn aangepaste ijzers en was na een paar weken niet meer kreupel.
Helaas na 3 dagen weer voorzichtig, alleen stappen en beetje draf, rijden liep hij op 3 benen.

Mijn DA en hoefsmid hebben toen contact gehad met de DA van Hippo, na dat overleg was het overnemen van mijn paard wel geregeld.

Na het ontstaan van de schade, het moment van kreupel worden en de uitslag van de foto's verviel mijn premie. Ik kreeg een rekening met begeleidende brief dat ik de premie moest betalen omdat anders al mijn aanspraken vervielen. l
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze om premie te vangen hen 6 weken langer hebben laten lopen. 6 weken met soms meer en soms minder pijn, een vrolijk dier altijd in voor een sprintje met zijn maatje veranderde in een ouwe nukkige kerel.

Hij zou volgens Hippo op maandag in Antwerpen geslacht worden, de zaterdag ervoor werd hij opgehaald door een bekende hengstenhouder die dit voor Hippo verzorgde.
Ik heb zijn staart en manen kort geknipt voor vertrek en geprobeerd sterk te blijven toen ik hem in de vrachtwagen gezet heb, als of we op wedstrijd zouden gaan. De man boos om het afknippen van manen en staart.
Daarna brak ik, zegt die man Oh, het doet je toch wel wat! Hij vroeg mij ook nog om de papieren van het paard, die had ik niet want papierloos.

Dit alles was in 1994, geen internet en veel minder info voorhanden dan nu... Ik zou het nooit meer zo doen nu, toen wist ik niet beter dan dat het zo werkte met het overnemen van een kreupel paard. Nu is niets meer verzekerd.
Dat nooit de zekerheid hebben dat je paard echt dood was is killing! Jaren heb ik met bij ieder bruin paard met weinig wit omgedraaid om te zien of hij het echt niet was....

LBLGypsyCobs

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:52

Verschrikkelijk om te lezen hoe er met mens en dier wordt om gegaan voor al weer dat klote geld.

Verzekering, het woord zegt het al, het zou wat zekerheid en houvast moeten geven, geen ellende en onzekerheid over het lot van je paard.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:54

voor watvoor bedrag is jouw paard verzekerd?
95 p/m is aardig wat :j

ik vind het echt een raar verhaal, helemaal als je niet aan je verz bedrag qwa uitkering komt

ik ben trouwens ook benieuwd....mijn paard word 15 dit jaar en in mei gaat volgende kalenderjaar in....

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:57

Puppetje schreef:
Goh hippo zorg. .....Mijn paard is afgekeurd, want de operatie die hij nodig had was volgens Hippo niet nodig, want de kans van slagen was te klein. Paard is afgekeurd, ik heb hem terug gekocht en toch laten opereren. Je voelt hem al aankomen, de operatie is geslaagd en paard is volledig goedgekeurd voor de sport door de artsen. Alleen mag ik niet meer starten omdat hij afgekeurd is. Ben nu al 5 weken aan het wachten op een antwoord hoe we de afkeuring ongedaan kunnen maken. Ik zal de uitkering wel terug moeten betalen denk ik, maar ik wil dat zij alsnog de operatie betalen want daar was ik gewoon voor verzekerd. Hij had 2 losse botfragmenten in zijn hoefgewrichten maar volgens Hippo waren zijn straalbenen niet goed en had een operatie geen zin.2 artsen hebben de foto's beoordeeld en zagen niets aan de straalbenen. Heel bijzonder dat zij wel iets vinden waardoor ze hem konden afkeuren. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee en verzeker geen paard meer.

Advocaat erop zetten! ik heb ook zo geval hier staan en heb met alles gedreigd en uiteindelijk hebben ze het laten gaan! Gewoon gaan starten en laat ze maar zien wat ze doen!

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:00

Verzekeringen zijn er niet voor het paard of eigenaar maar uitsluitend voor de verzekeraar zelf. De winst dan! Zij zullen álles in het werk stellen onder uitbetaling uit te komen. Hiertoe krijgt het personeel duidelijke instructies. Ze passen een ontmoedigings beleid toe en maken het je zó moeilijk dat je het uiteindelijk gefrustreerd opgeeft.

Stort die bijna 100 euro per maand op een aparte rekening en houdt zelf de regie over leven en dood van je paard in handen! Laat je niet langer misleiden door loze beloften. Zolang de geclaimde bedragen klein blijven komen ze je tegemoed. Bij grote bedragen begint het " spel " . Indien je daar niet tegen bestand bent tot aan het gerecht aan toe, verzeker niet maar SPAAR.

Ze hebben geen enkele intentie voor Sinterklaas te spelen. Het is keihard zakendoen. Het leven of de gezondheid van jouw trouwe vriend boeit ze helemaal niets.....Het is helaas niet anders!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:06

Echt belachelijk... Waarvoor ben je dan nog verzekerd? Wel al het geld innen en vervolgnes niet uitkeren wanneer je hun diensten daadwerkelijk nodig hebt...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:16

femo schreef:
] Dat vond ik ook heel vreemd!! Die van mij is in november ingeslapen, en moet alsnog een heel premie jaar betalen! En om het nog maar even gekker te maken, ze hebben er nog eens een premiejaar afgesnoept. Ik ga daar ook nog achteraan. Want van de 4000 euro die ik zou krijgen heb ik maar 2800 gekregen.. Waar heb ik dan ingodsnaam die twee jaar voor betaald..

Wettelijk gezien mag dit geeneens! Dus ik zou ze heel hard gaan aanpakken

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:02

Persoonlijk heb ik nog geen problemen gehad met mijn verzekering.......dezelfde verzekering als waar hier over gesproken word.
Ik heb tot nog toe ieder jaar wel mijn premie kosten er uit helaas.
Afgelopen jaar een poosje op de kliniek gestaan vanwege kolieken, net thuis een flinke mok en direct daar op volgend een gekneusde voet en dat werd weer beloond met meer buik problemen.
Ik zat niet ver van het verzekerde bedrag hierna met in de toekomst nog een kans op operatie voor een chip in de kogel.
Ik werd netjes uitbetaald zonder verdere opmerkingen.
Ik moet wel zeggen dat de uitbetalingen momenteel veel later komen als wanneer ik net verzekerd was.....weken later zelfs.

Ik ken wel via anderen schandalige verhalen over deze verzekering en zit daardoor ook echt te wachten op problemen die er nog aan komen voor mij.

Zou het liggen aan het verzekerde bedrag misschien?
Ik betaal maar 50 euro per maand.
Hij is uitgebreid verzekerd tot ik dacht ongeveer 3200 euro.

Ik weet wel dat als ze me proberen in de maling te nemen dat ik heel hard terug zal bijten hoor.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:04

ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen, ze hebben mega rekeningen van mijn paard gehad die daarna ook nog eens afgekeurd werd en alles vergoed.

Het uit de verzekering gooien hoor ik ook van andere verzekeringen, dus dat is niet iets specifieks van deze verzekering.

Qua premie, je betaald per jaar, je mag het ook per maand betalen, maar je moet uiteindelijk altijd het hele premiejaar betalen.
Mijn advies is ook altijd per jaar betalen, scheelt echt enorm veel geld.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:26

R12312 schreef:
femo schreef:
] Dat vond ik ook heel vreemd!! Die van mij is in november ingeslapen, en moet alsnog een heel premie jaar betalen! En om het nog maar even gekker te maken, ze hebben er nog eens een premiejaar afgesnoept. Ik ga daar ook nog achteraan. Want van de 4000 euro die ik zou krijgen heb ik maar 2800 gekregen.. Waar heb ik dan ingodsnaam die twee jaar voor betaald..

Wettelijk gezien mag dit geeneens! Dus ik zou ze heel hard gaan aanpakken

Ik heb 6 keer een mail gestuurd met de vraag of ze nu eens op een kinderlijke manier willen uitleggen waar mijn 800 euro dan is gebleven. maar ze bleven er moeilijke mailtjes op antwoorden.. ik ben niet goed in die juridische dingen... Ik ga het nu oppakken, samen met iemand.. want ik voel me eigelijk bestolen. als ik het goed begrijp moet ik volgens hun (al is het 10 jaar) elk premiejaar terugbetalen..

wel weet ik dat er bij hippo ook echt een 'gun' factor speelt. je moet echt aardig blijven, want anders pakken ze je ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:35

quartel schreef:
Persoonlijk heb ik nog geen problemen gehad met mijn verzekering.......dezelfde verzekering als waar hier over gesproken word.
Ik heb tot nog toe ieder jaar wel mijn premie kosten er uit helaas.
Afgelopen jaar een poosje op de kliniek gestaan vanwege kolieken, net thuis een flinke mok en direct daar op volgend een gekneusde voet en dat werd weer beloond met meer buik problemen.
Ik zat niet ver van het verzekerde bedrag hierna met in de toekomst nog een kans op operatie voor een chip in de kogel.
Ik werd netjes uitbetaald zonder verdere opmerkingen.
Ik moet wel zeggen dat de uitbetalingen momenteel veel later komen als wanneer ik net verzekerd was.....weken later zelfs.

Ik ken wel via anderen schandalige verhalen over deze verzekering en zit daardoor ook echt te wachten op problemen die er nog aan komen voor mij.

Zou het liggen aan het verzekerde bedrag misschien?
Ik betaal maar 50 euro per maand.
Hij is uitgebreid verzekerd tot ik dacht ongeveer 3200 euro.

Ik weet wel dat als ze me proberen in de maling te nemen dat ik heel hard terug zal bijten hoor.

Jij bent gek! Als je zo weinig vertrouwen hebt in je verzekeraar, dan moet je 'm buiten trappen!!

ariatje schreef:
Verzekeringen zijn er niet voor het paard of eigenaar maar uitsluitend voor de verzekeraar zelf. De winst dan! Zij zullen álles in het werk stellen onder uitbetaling uit te komen. Hiertoe krijgt het personeel duidelijke instructies. Ze passen een ontmoedigings beleid toe en maken het je zó moeilijk dat je het uiteindelijk gefrustreerd opgeeft.

Stort die bijna 100 euro per maand op een aparte rekening en houdt zelf de regie over leven en dood van je paard in handen! Laat je niet langer misleiden door loze beloften. Zolang de geclaimde bedragen klein blijven komen ze je tegemoed. Bij grote bedragen begint het " spel " . Indien je daar niet tegen bestand bent tot aan het gerecht aan toe, verzeker niet maar SPAAR.

Ze hebben geen enkele intentie voor Sinterklaas te spelen. Het is keihard zakendoen. Het leven of de gezondheid van jouw trouwe vriend boeit ze helemaal niets.....Het is helaas niet anders!

Gelukkig, ik ben duidelijk niet de enige die snapt hoe het werkt.

Maar ter geruststelling: autoverzekeraars zijn net zo erg! Ik kreeg enkele jaren terug "opeens" een premieverhoging van ruim 200%! Foutje, bedankt (die ja) en mijn tussenpersoon regelde keurig en per ommegaande aan andere maatschappij. Saillant detail: mijn verzekering loopt via de merkclub van mijn auto en ik ben lang niet de enige die via dat kanaal verzekerd is.......

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:42

@ ikke

Ik kan de verzekering er wel uit gooien maar dan zit ik ook mooi met alle kosten als mijn paard wat mankeerd.
Ik heb geen spaarpotje, als ik die zou maken zou die altijd leeg zijn voor er wat in zit in het tempo wat mijn paard nu heeft.
Dus zolang er nog geen gedonder is laat ik het zo.
Komt er wel gedonder dan ben ik ook juridisch goed verzekerd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:46

quartel schreef:
@ ikke

Ik kan de verzekering er wel uit gooien maar dan zit ik ook mooi met alle kosten als mijn paard wat mankeerd.
Ik heb geen spaarpotje, als ik die zou maken zou die altijd leeg zijn voor er wat in zit in het tempo wat mijn paard nu heeft.

Je kunt toch gewoon overstappen naar een andere maatschappij?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:50

Ik had mijn vorige paard ook verzekerd bij hippe en op zich geen klachten alleen een rare afhandeling toen mijn paard in 2013 kwam te overlijden.
Ze kreeg koliek en moest met spoed naar de kliniek.
Ze is daar de operatie tafel opgegaan maar heeft het niet gered.
Ik heb de volgende dag (was snachts toen het gebeurde) gelijk gebeld met de verzekering en ze zouden netjes alles uitbetalen. (hebben ze ook gedaan ik had haar voor de dood verzekerd) een paar dagen later kreeg ik een telefoontje van de hippo met de vraag of de verzekering beviel en of ik misschien dingen wou veranderen voor mijn paard.
He pardon heb vrijdag gebeld met de mededeling dat mijn paard is overleden.
Oh sorry mevrouw dat is niet door gegeven. Nu bij deze dan mijn paard is er niet meer en na het uitbetalen is de verzekering afgesloten.
Heb ook netjes na twee weken uitbetaald gekregen en heb niets meer van ze gehoord.
Wel een brief waar inderdaad in stond dat ik nog een jaar moest betalen maar er is nooit meer iets van mijn rekening afgeschreven.
Zit nu bij efo en heb dan uitgebreide ziektenkosten en ben dan nog voordeliger uit dan bij hippo

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:53

Misschien iets om bij radar te melden? Ik heb al helemaal geen vertrouwen in paarden verzekeringen dus verzeker hem ook niet (nooit gedaan) maar wat ik hier lees is tenen krommend, dit moet landelijk op televisie komen als je het mij vraagt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:54

ikke schreef:
quartel schreef:
@ ikke

Je kunt toch gewoon overstappen naar een andere maatschappij?

IK ben heel lang aan het zoeken en informeren geweest voor ik me ergens aan vast zette.
Deze kwam qua voorwaarden en paket keuze het meest overeen met wat ik zocht.
Nu mijn paard enorm koliek gevoelig blijkt en een chip heeft zal een andere verzekering hem niet zomaar meer accepteren denk ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:19

Bij Equipe is het ook niet het hele premiejaar betalen als je paard is uitgekeerd of ingeslapen.
Ik heb mijn paard moeten laten inslapen in december. Dat heb ik zelfs gedaan zonder dat er officieel toestemming was van de verzekering. Nu was er eigenlijk ook geen discussie over want zijn rug was op de foto heel slecht en het inspuiten de keer ervoor had maar een half jaar effect. Heb alles keurig netjes uitgekeerd gekregen. Ben al heel lang verzekerd bij Equipe (voorheen Fairmount) en nu 3 x een paard uitgekeerd gekregen. Ben altijd netjes behandeld. Ik heb ze meer gekost dan ik ze heb opgeleverd ben ik bang. Ik betaal 35,00 per maand voor een uitgebreide dekking inclusief ziektekosten ook uitgebreid. Paard staat voor 2500 in de verzekering hetgeen voor de ziektekosten betekent dat per jaar max 2500 wordt uitgekeerd. 25% van de rekening betaal je zelf; verder is er niet ook nog een eigen risicobedrag, wat sommige verzekeringen nog wel hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:19

ariatje schreef:

inderdaad...ik mag hopen dat meer mensen het licht zien en stoppen met deze maffia praktijken.
Stop het in een sok die 100 euro per maand.
Hippozorg????Hippoleed zal je bedoelen.
Maar ze zijn allemaal hetzelfde.Graaicultuur.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:52

Hier nog steeds geen problemen gehad met hippozorg. Netjes uitbetaald deze zomer toen paardlief een peesblessure had. Was alleen wel bang hij met z'n 15e eruit werd geknald, maar zelfs dat hebben ze nu veranderd :)
Citaat:
Vanaf het jaar waarin het paard de leeftijd van 15 jaar bereikt, geldt een premietoeslag van 1% per jaar. De minimumpremie bedraagt € 30 per jaar. Bij een verzekerde waarde boven € 50.000,- bieden wij een premietarief op aanvraag. U kunt ons hier om een offerte verzoeken.

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:18

Hier juist een zeer goede ervaring met de betreffende verzekering. Zelfs op aanraden van de verzekering mijn paard laten afkeuren met terugkoop voor pensioen en het verzekerde bedrag binnen enkele dagen op mijn rekening gekregen. Erg bijzonder omdat mijn paard bijna 20 wordt en de uitgebreide ziektekosten en andere dekkingen dan dus vervallen en het verzekerde bedrag flink zou dalen.

Daarnaast weet ik zeker dat ik het verzekerde bedrag ruim ben overschreden in de jaren dat ik verzekerd ben geweest, dan spreek ik wel over ruim 10 jaar. Maar nooit problemen gehad met indienen van rekeningen en altijd binnen enkele dagen het geld overgemaakt gekregen. Daarnaast ook altijd zeer vriendelijk te woord gestaan telefonisch bij vragen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:25

Celiien schreef:
Hier nog steeds geen problemen gehad met hippozorg. Netjes uitbetaald deze zomer toen paardlief een peesblessure had. Was alleen wel bang hij met z'n 15e eruit werd geknald, maar zelfs dat hebben ze nu veranderd :)
Citaat:
Vanaf het jaar waarin het paard de leeftijd van 15 jaar bereikt, geldt een premietoeslag van 1% per jaar. De minimumpremie bedraagt € 30 per jaar. Bij een verzekerde waarde boven € 50.000,- bieden wij een premietarief op aanvraag. U kunt ons hier om een offerte verzoeken.

Nee, hij wordt er waarschijnlijk rond z'n 20-ste uitgegooid. Tot die tijd ga je meer premie betalen voor minder dekking (daar komt genoemde voorwaarde vrij vertaald op neer).

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:31

In het jaar dat het paard 20 wordt, wordt de verzekering omgezet in een basisverzekering die alleen nog dood door een ongeval dekt met een max. verzekerde waarde van €1400.

Dus eigenlijk heeft het dan geen zin meer om verzekerd te zijn. Ben daarom ook erg te spreken over dat de verzekering mij daarop gewezen heeft en voor mij het meest gunstige traject heeft voorgelegd.