Toekomst Droom♡

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:45

ik heb met oud en nieuw ook weer naast de staatsloterij gegrepen.. maar in de dagen ervoor had ik mijn nieuwe huis aan het bos met gedraineerde bak en 6 super mooi onderhouden stallen, waar ik er 3 zou kunnen verhuren (immers dan zou ik niet 1 maar drie paardjes willen) al helemaal ingericht..

mijn vriend lag in gedachten al in ons zwembad te dobberen..

stond er dus echt zo een te koop voor 3 miljoen hier in de buurt lol.

helaas, de droom is weer over.. dit jaar tussen kerst en oud en nieuw fantaseer ik weer vrolijk verder..

Ik denk dat mensen vaak niet beseffen dat huizen met bakken in handen van mensen met een 'normale' baan, vaak in handen zijn van mensen die er een agrarisch bedrijf bij hebben, waardoor veel weg valt in bedrijfskosten.. of oud geld in handen hebben gekregen aangevuld met een kleine hypotheek.. of het huis in de familie hebben doorgespeeld gekregen..

voor jan modaal is het niet zomaar even weggelegd.. en vind je wel iets voor 225.000 euro in friesland (kan echt), dan moet je dus een bovenmodaal inkomen hebben (op modaal krijg je misschien 150.000 namelijk), of op twee inkomens baseren.. En dan heb je een vervallen stalletje in handen met een kleine paddock en een postzegeltje gras met een buitenbak die nodig aan onderhoud toe is (omheining/zand/drainage). houd maar rekening ongeveer de helft van de kosten van het aanleggen van een nieuwe bak.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:51

Daantj ik bedoelde de ts hoor, niet jouw reactie...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:57

Leuke droom, maar je denkt er veel te makkelijk over. Weet niet welke opleiding je doet, maar je moet wel flink verdienen als je zo'n pensionstal wilt beginnen. Ik denk ook niet dat je er een full time baan bij kunt hebben. Er komt zoveel bij kijken wat veel tijd kost!
Voor 5 paarden moet je al flink wat grond hebben. Mijn paard staat ook in een groep van vijf paarden (pension) en als ik al zie hoe de wei eruit ziet (100 bij 25m ongeveer).. en dan staan ze nu maar 4 uur per dag buiten. Twee keer voeren is echt te weinig. Bij ons worden ze nu 4 keer gevoerd, twee keer brok, twee keer hooi en 's avonds voeren we nog zelf hooi.

Wij moeten wel zelf uitmesten. Kan jou weer tijd schelen als pensionhouder.
Maar als je echt die droom hebt, succes!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:12

0000 schreef:
Enkele dingen om over na te denken: Toezicht! Als je er een baan naast moet hebben, wie let er dan nog op de paarden? Wie is er overdag thuis als de smid kom, er voer geleverd wordt, er eentje ziek is etc.

Ik heb op 3 pensionstallen gestaan waarbij de eigenaars ook allemaal nog een job ernaast hebben. Die waren overdag ook niet aanwezig hoor.

Ik vind dat toezicht altijd zo overroepen worden op bokt. Alsof pensionhouders de hele dag niets anders te doen hebben dan naar de paarden op de weide te staan gapen?

Mijn paarden staan op een eigen stuk land. Ik ben 2 keer per dag aanwezig. Tussendoor is er ook niemand die continu op de paarden let hoor.

0000

Re: Toekomst Droom♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:10

Vast en zeker waar, maar er zijn dus ook genoeg mensen die dat wel willen. Je sluit dan gewoon een flink deel potentiële klanten uit.
Er naar staan gapen is natuurlijk ook schromelijk overdreven. Als ik binnen in huis bezig ben of stallen aan het mesten ben merk ik het vrijwel altijd als er ineens onrust ontstaat. Als ik om het uur eens uit het raam kijk valt het me ook heus op als een paard plotseling wel erg lang blijft liggen bijvoorbeeld. Ik snap niet waarom het meteen weer in uitersten getrokken moet worden. TS vraagt waar ze over na moet denken, dit is imo wel degelijk een punt waar je over na moet denken.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:11

Naast het financiële plaatje moet je ook rekening houden dat hier erg veel tijd gaat inkruipen.
S‘ morgens voeren op stal en paarden rustig de tijd geven hun ontbijt binnen te spelen. Paarden op weide plaatsen en eventueel ook daar ruwvoer voorzien indien niet voldoende gras en dit allemaal voor je eigen werkdag kan beginnen.
Na werk stallen mesten, paarden binnen halen, onderhoud weides, voederen en onderhoud piste (en onderhoud piste kan nu eenmaal niet als je klanten net willen rijden dus moet je ook daar je tijdsschema op aanpassen) en waarschijnlijk wil je ook nog even tijd voor je eigen paard...

Naar mijn idee wordt je dan slaaf van je eigen hobby want buiten de onkosten van je eigen paard ga je hier echt niet aan verdienen al zul je er wel hard voor moeten werken en vaak keuzes moeten maken (niet zomaar op vakantie kunnen, ziek of niet ziek de paarden willen hun verzorging, werk met soepele uren,...)

Art_ofLiving

Re: Toekomst Droom♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:39

Ik denk dat het het beste is om nog een poosje na te denken over je droom en in die tijd (na je opleiding) te gaan werken en sparen. :) En in die tussentijd al zoveel mogelijk informatie uitzoeken. Voor alle geldzaken zou ik iemand inhuren die er echt verstand van heeft. Wel handig dat je al op een fokkerij hebt gewerkt, probeer zo veel mogelijk ervaring op te doen.

En bedenk: een droom is hard werken, maar als je het echt wilt gaat het je lukken! Het is alleen misschien meer werk en moeite dan dat je nu denkt. Heb je wel veel mensen om je heen die je ergens bij kunnen helpen?