Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:04

Dorine92 schreef:
bigone schreef:
Hoezo raar, dit is dus blijkbaar een ordinaire oplichtster die nu van jouw 3000 euro heerlijk in Griekenland zit, ik ga er tenminste van uit dat je de pony volledig hebt betaald(helaas)

Ja klopt, want ik dacht dat dat kon met een goed contract
Andersom snap ik het namelijk wel, dat je je paard niet meegeeft als hij nog niet volledig betaald is
Maar ik ben inderdaad heel boos dat ze met mijn jeugdspaarcentjes haar reisjes betaalt. Ik gaf vroeger nooit wat uit omdat ik spaarde voor een paard. En nu is alles weg

Het is erg sneu voor jou, maar ik ben ook van mening dat je er zelf bij bent, 3000 is echt erg veel geld en al helemaal voor een dier waar je al twijfels over had en ook nog eens uit belgie bij een particulier vandaan..........In dit geval had ik hoe dan ook eerst een dierenarts gevraagd het dier te keuren of het geschikt was voor jouw doel, voordat je het geld neerlegt en het dier meenam.

Nogmaals ik hoop voor je dat het goed uitpakt voor jou.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:06

Ragdollcat schreef:
Het is erg sneu voor jou, maar ik ben ook van mening dat je er zelf bij bent, 3000 is echt erg veel geld en al helemaal voor een dier waar je al twijfels over had en ook nog eens uit belgie bij een particulier vandaan..........
Nogmaals ik hoop voor je dat het goed uitpakt voor jou.

Nou ik had geen twijfels over de pony maar wel over de klik.
Maar kan het dan gewoon niet? Kan je geen pony van 3000 euro kopen met een goed contract? Zo dom is dat toch niet?
Ik begrijp de reacties hoor, maar dat zou aan de andere kant dan betekenen dat je als particulier nooit een pony van 3000 euro kwijt kan

Dorine92

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:07

Trouwens misschien handig om te vermelden dat de pony alles kan: alle zijgangen, pirouettes, passage, piaffe.. Hij was bevestigd tot prix st georges niveau. Dus als hij goed was geweest, was dit een heel normale prijs

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:08

Ja, als het gezond is.............en het bevestigd is na een paardenkeuring en jij geen twijfels hebt.

Zo gek is dat toch niet, want je zit nu in deze ellende...........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 08-02-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:09

Dorine92 schreef:
liekec schreef:
Iig al je kosten die je maakt aan de pony bijhouden, als t een beetje gunstig valt kan je die later allemaal terug verhalen op haar.

Ja dat doe ik sowieso. Maar ik snap niet dat ze zo dom is om het op een rechtszaak uit te laten komen. Want dan gaan de kosten enorm veel hoger uitvallen dan wanneer ze me gewoon mijn geld teruggeeft.

Dat je een advocaat hebt en er een zaak van maakt wil nog niet zeggen dat je ook je geld terug krijgt helaas. Als de verkoopster nooit meer iets laat horen en alles negeert zal een advocaat de zaak ook stopzetten, het is voor jou dan ook niet meer te betalen. Wellicht valt er bij haar ook niet heel veel te halen en dan is het ook al gauw voorbij.
Ik hoop dat alles goed opgelost wordt, maar pin je vooral niet vast op het feit dat je er een zaak van maakt.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:09

nou in je recht staan en het ook daadwerkelijk krijgen kan nog wel eens lang duren (lees 7 jaar) helaas weet ik dit uit eigen ervaring .......
en dan nog moet je maar zien of je je centen terug vangt

heb je de pony laten keuren ?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:10

Hij was gewoon door een klinische keuring gekomen dus op die manier was ik er niet achter gekomen.
En zoals gezegd had ik geen twijfels over de pony zelf, alleen over de klik

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:11

Het verhaal:
Vorige maand ben ik bij een pony gaan kijken in België. Nadat we zijn gaan kijken, was ik nog niet helemaal overtuigd, en daarom mocht ik de pony een maand op proef.

Zie hierboven, jouw eigen woorden, stond nergens in over dat het om de klik ging dat je twijfels had.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 08-02-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:11

Dorine92 schreef:
Trouwens misschien handig om te vermelden dat de pony alles kan: alle zijgangen, pirouettes, passage, piaffe.. Hij was bevestigd tot prix st georges niveau. Dus als hij goed was geweest, was dit een heel normale prijs

dan was 30000 eerder normaal (mits gezond)

xXKimmiehXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:12

Dorine92 schreef:
xXKimmiehXx schreef:
Hm... Aparte situatie..

Hoezo? Ze is gewoon met een Griekse man getrouwd
Wat ik wel raar vind is dat ze hem niet terugneemt.
Zeker omdat ze daarmee haar handeltje op het spel zet. Want ze verkoopt zo ongeveer iedere maand wel een paard volgens mij. Ze doet dit al een hele tijd en met grote regelmaat. Ik heb al veel (oud) advertenties van haar gevonden

Nee niet dat ze met een Griekse man getrouwd is, maar dat van het paard.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:12

Pas wel op met wat je op internet plaatst want dat kan tegen je werken bij een eventuele rechtzaak.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:13

Ik begrijp trouwens ook niet dat als je een pony zoekt die het hoge werk aan kan dat je hem niet rontgen hebt laten keuren ......

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:13

Ragdollcat schreef:
Het verhaal:
Vorige maand ben ik bij een pony gaan kijken in België. Nadat we zijn gaan kijken, was ik nog niet helemaal overtuigd, en daarom mocht ik de pony een maand op proef.

Zie hierboven, jouw eigen woorden, stond nergens in over dat het om de klik ging dat je twijfels had.

Het spijt me zeer maar ik weet toch zeker zelf wel of het om de klik ging ja of nee??? Je kunt wel je gelijk willen halen om de formulering die niet helemaal exact vertelt of het nou om de pony zelf of om de klik ging, maar ik zeg je dus dat ik niet twijfelde over zijn gezondheid maar om de klik. Nu duidelijk?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:14

Ik zou heeeel graag willen weten om welke mevrouw dit gaat. Ik heb vorig jaar 2 paarden met een gebrek herplaatst bij een jonge vrouw met kinderen uit België.. echter daarna werd ik ook genegeerd en is ze met de noorderzon vetrokken en heb ik geen idee waar de paarden zijn maar had direct een naar gevoel toen ze niet meer reageerde. Heb enkel een foto van haar met een van haar kinderen en meer weet ik niet van haar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:14

xXKimmiehXx schreef:
Dorine92 schreef:

Hoezo? Ze is gewoon met een Griekse man getrouwd
Wat ik wel raar vind is dat ze hem niet terugneemt.
Zeker omdat ze daarmee haar handeltje op het spel zet. Want ze verkoopt zo ongeveer iedere maand wel een paard volgens mij. Ze doet dit al een hele tijd en met grote regelmaat. Ik heb al veel (oud) advertenties van haar gevonden

Nee niet dat ze met een Griekse man getrouwd is, maar dat van het paard.

Ja dat is raar idd

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:14

Dorine92 schreef:
Hij was gewoon door een klinische keuring gekomen dus op die manier was ik er niet achter gekomen.
En zoals gezegd had ik geen twijfels over de pony zelf, alleen over de klik

Was je bij de keuring aanwezig? zo ja, dan kun je de dierenarts erop verhalen........want was goedgekeurd en glansrijk doorheen gekomen dan kun je de verkoper niets maken, het was jouw beslissing het te kopen en te nemen, al was het met een proeftijd..........en is het een misselijke streek van de verkoopster het niet terug te nemen en of gaf zich niet thuis.........

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:16

Dorine92 schreef:
Ragdollcat schreef:
Het verhaal:

Het spijt me zeer maar ik weet toch zeker zelf wel of het om de klik ging ja of nee??? Je kunt wel je gelijk willen halen om de formulering die niet helemaal exact vertelt of het nou om de pony zelf of om de klik ging, maar ik zeg je dus dat ik niet twijfelde over zijn gezondheid maar om de klik. Nu duidelijk?

Dat zei je er pas later in je andere post en niet in de eerste post op de eerste pagina..........

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:16

matasja schreef:
Pas wel op met wat je op internet plaatst want dat kan tegen je werken bij een eventuele rechtzaak.

Ja doe ik.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:16

jiperdepip schreef:
Ik begrijp trouwens ook niet dat als je een pony zoekt die het hoge werk aan kan dat je hem niet rontgen hebt laten keuren ......

Dat is niet waar ts dit topic om heeft geopend... Zeuren over wel niet keuren enz gaat het niet om. Wel goed om dat mee te geven, maar begint nu een afzeiktopic tegen ts te worden..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:17

Ragdollcat schreef:
Dorine92 schreef:

Dat zei je er pas later in je andere post en niet in de eerste post op de eerste pagina..........

Pff kom op als je niks nuttigs te zeggen hebt heb ik liever dat je naar een ander topic gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:18

Sorry, maar als je een dier zoekt voor het hogere werk (je hebt het over piafferen etc) dan weet je zelf ook wel dat je met een pony van €3000,- in de zeik wordt genomen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:18

jiperdepip schreef:

Omdat de prijs daar niet naar was.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:19

WiancaR schreef:
Sorry, maar als je een dier zoekt voor het hogere werk (je hebt het over piafferen etc) dan weet je zelf ook wel dat je met een pony van €3000,- in de zeik wordt genomen.

Nou nee want hij is 16 jaar. Maar ik heb niet gevraagd om allerlei commentaar over hoe dom het allemaal is.
Ik heb gewoon met een goed contract een pony op proef die voor een normale prijs werd aangeboden (als hij gezond was).

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:20

Maar heb je die 3000€ al 100% betaald?

(meestal is dat dan toch gewoon iets van een aanbetaling)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:21

astwice schreef:
Maar heb je die 3000€ al 100% betaald?

(meestal is dat dan toch gewoon iets van een aanbetaling)

Nou dat zou ik ook niet doen eerlijk gezegd. Meestal betaal je hem gewoon, en als ie niet bevalt, krijg je je geld terug. Dit staat ook keurig in het contract. Maar daar houdt ze zich niet aan.