Mendy1984 schreef:welke instelling komt dit controleren??
NVWA of AID
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Punz schreef:Het is eigenlijk nog strikter: paspoort moet ten alle tijden bij het paard zijn. Dus als jij met je trailer op pad gaat naar de les, hoor je strikt genomen het paspoort bij je te hebben. Doet niemand natuurlijk, maar in principe móet het wel.
En het is dus inderdaad zo dat het verplicht is dat de paspoorten aanwezig zijn op de stalling waar het paard staat. De boetes zijn hoog ( geloof 200 euro per paard). En geloof me; de meeste pensionhouders zitten er niet op te wachten hoor, om de paspoorten op stal te hebben. Het is me nogal een verantwoordelijkheid. Maar het is dus gewoon verplicht.
proudmama schreef:Ik weet dat het moet, zal ontzettend balen als er een boete komt, maar het is zo lastig...dus heb ik hem zelf thuis...
Onze stalhouder heeft ze normaal gesproken in een kistje in haar woning. Moet ook wel er wordt veel ingebroken rondom waar we staan.
Echter we gaan veel op wedstrijd en moeten op de vreemdste tijden weg, ik zie onze pensionhoudster ook vaak niet.
Natuurlijk, ik kan telefonisch vragen of ze hem klaarlegt, maar als ze dat vergeet , zit ik met de ellende want als we weg gaan hebben we hem echt nodig.....
Dit is echt een dilemma en het maken van een keuze.
Mendy1984 schreef:ze kunnen niet verwachten van een pensionhouder met weet ik t hoeveel paarden, dat alle paspoorten aanwezig zijn
dus ik zou t paspoort lekker thuishouden
ze bellen wel wanneer er controle is
Dispar_Vulgo schreef:Mendy1984 schreef:ze kunnen niet verwachten van een pensionhouder met weet ik t hoeveel paarden, dat alle paspoorten aanwezig zijn
dus ik zou t paspoort lekker thuishouden
ze bellen wel wanneer er controle is
Dus jij komt altijd direct aangescheurd met je paspoort als de staleigenaar belt door een onverwachte controle?
Mendy1984 schreef:en wat is de achterliggende reden voor die controle??