borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:44

Gooi haar maar eerst even van FB af, dat lijkt me de eerste stap.

Stap 2; op zoek naar een andere stal helaas.......

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:45

Andere stal zoeken, of borg betalen.... een andere optie is er bij deze stalling zo te lezen niet ;)

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:48

Van fb heb ik haar inderdaad direct verwijdert want zij gebruikt fb duidelijk met de verkeerde intenties. Ookal was ik wel gelijk bang dat ik daar dan ook weer gezeik mee zou krijgen.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:49

Dit komt niet meer goed.
Enige optie andere stal.
Zij vertrouwd jou blijkbaar niet dan zou mijn vertrouwen richting haar ook minder zijn.
Jammer zeg.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:50

Rowie_lover schreef:
Ja dat heb ik haar verteld maar zij ziet dit als smoes en gebruikt argumenten als dat ze ook op mijn facebook heeft gezien dat ik heb gegourmet met kerst en er kadootjes onder de boom lagen. En dat ik ook een andere brommer heb kunnen kopen (lees scooter was kapot, hebben we verkocht en van dat geld een brommer gekocht en is werkvervoer, maar dat doet er opeens niet toe!) dus dan kan ik haar ook wel borg betalen. Ik heb haar ook laten weten dat ik net als alle andere mensen het niet heel erg lang blijf doen als ik geen eten meer kan kopen en dat er dan ook geen inkomsten meer voor haar zijn maar echt ik kan niet tot haar doordringen. Het is vrij hopeloos.

Omg!!! Werkelijk respectloos dit, idd van face book afhalen en zoek een andere stal, mensen die er zo instaan wil je helemaal niet voor je paard laten zorgen...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:53

Borg betalen op een pensionstalling daar heb ik nog nooit van gehoord is dat dan hetzelfde als een maand vooruit betalen of zo?
En als je al een maand opzegtermijn heb dan is het toch dubbelop?
Om het nu na 7 maanden nog te vragen is ook wel erg vreemd dat ze dat nu instellen bij nieuwe klanten.
Ik geloof toch ook dat ik zou vertrekken.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:57

Borg betalen heb ik wel eerder gehoord, al zou ik daar zelf niet heel blij van worden.
Wel heel jammer voor jou TS als je het op zich naar je zin had op stal, ik denk ook dat de enige
optie is om van stal te veranderen als je niet kan doordringen tot haar.

Wat vreemd zeg ook trouwens dat ze dat soort 'argumenten' gebruikt, heel apart... :x

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:57

Rowie_lover schreef:
Ja dat heb ik haar verteld maar zij ziet dit als smoes en gebruikt argumenten als dat ze ook op mijn facebook heeft gezien dat ik heb gegourmet met kerst en er kadootjes onder de boom lagen. En dat ik ook een andere brommer heb kunnen kopen (lees scooter was kapot, hebben we verkocht en van dat geld een brommer gekocht en is werkvervoer, maar dat doet er opeens niet toe!) dus dan kan ik haar ook wel borg betalen. Ik heb haar ook laten weten dat ik net als alle andere mensen het niet heel erg lang blijf doen als ik geen eten meer kan kopen en dat er dan ook geen inkomsten meer voor haar zijn maar echt ik kan niet tot haar doordringen. Het is vrij hopeloos.

Jij hoeft je helemaal niet te verantwoorden over wat je met je geld doet of hoeveel je hebt.Dat is nog geen reden om ineens borg te gaan betalen .
Ik zou bij zo'n iemand niet eens willen staan,ik zou lekker rondkijken naar een andere stal.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:59

Een opzegtermijn begrijp ik wel. Mits ondertekend in een contract. Maar een borg? Nooit van gehoord en persoonlijk zou ik ook niet betalen. Zijn er andere stallen in de buurt?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:59

Dit mag zeer zeker niet!
Dit moet of via een contract of mondeling zijn besproken VOOR je er ging staan.
En alsof je van een avondje gourmetten een stalhuur kan betalen....
Ik zou het nog 1 keer proberen en aangeven dat je juridisch advies gaat inwinnen, en gaat ze dan nog steeds niet akkoord dan meteen melden dat je dan vertrekt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:00

Bij woningbouwverenigingen weet je nog waar je aan toe bent met je borg etc.

Maar borg betalen op een stal? Sorry maar paardenvolk is raar volk ze verzinnen van alles en het zal me niet verbazen dat je 9 van de 10x naar je geld kunt fluiten.
Niet betalen dus, geen enkele stal!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:00

Tja of het wettelijk gezien nou mag of niet, je hebt hoe dan ook 2 keuzes: betalen of vertrekken. Ook al zou je haar voor de rechter slepen, sta je daar dan met een beter gevoel?

Ik persoonlijk zou gewoon betalen, vraag desnoods om in termijnen te mogen betalen. Als je daar goed staat, prima toch.Borg krijg je terug he, als je je aan de regels houdt.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 22:04

Ik woon nog niet zo lang hier en ben dus absoluut niet bekend in de omgeving wat betreft pensionstallen. Dan erbij kan ik niets op google of mp vinden hier in de buurt. Erg vervelend. Maar ik blijf rondkijken. Gelukkig wordt mijn paard er niet de dupe van en zorgen ze wel nogsteeds goed voor hem maar ik ga met lood in mijn schoenen naar stal en dat is alles behalve leuk!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:07

staat je paard (en jij) er verder wel goed? Dan zou ik in overleg eens kijken of je het over een paar maanden kunt spreiden.
Borg zouden ze op meer stallen moeten doen. Heb je in geval van wanbetalers altijd nog een "maand achter de hand". Met andere woorden: bekijk het eens vanuit een stalhouder die regelmatig achter geld aan kan, waarvan in 99% van de gevallen gewoon naar gefloten kan worden. (niet in dit geval, maar in meerdere gevallen!)

Vind het wel vreemd dat ze er naar 7 maanden pas mee komt! Als ze dan zonodig borg wil, doe dit dan bij nieuwe klanten. (of bij allemaal)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:08

Ik zou dit zeker niet betalen. Mogelijk kan ze nu niet rondkomen en klopt ze jullie nu geld uit de zakken ter compensatie van de vertrokken huurder.

Ik heb bij mijn stal ook borg moeten betalen, in contract vastgelegd. Jaren later vertrokken, inmiddels nieuwe eigenaren, werd ik aangemaand voor de laatste maand stal huur (dat had ik zelf met de borg verrekend) Na hoop gedoe toch maar betaald... Kon het contract na jaren niet meer vinden.

Mocht je toch borg betalen, zou ik een contract opstellen waar dit is vastgelegd, beide partijen tekenen en heel erg goed bewaren!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:05

Rowie_lover schreef:

Heel rap een andere stal zoeken! Is ze helemaal gek geworden!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:06

Coby schreef:
Een opzegtermijn begrijp ik wel. Mits ondertekend in een contract. Maar een borg? Nooit van gehoord en persoonlijk zou ik ook niet betalen. Zijn er andere stallen in de buurt?

Hier in de regio heel normaal hoor!

BeeMed

Re: borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:20

Een borg is hier ook gebruikelijk in de regio en vind het eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal.

Maar in jouw geval niet. Moeten ze vantevoren mee komen en moet ook netjes op papier staan. Erg dom ook dat ze geen contracten hebben. Ik vind het verder ronduit onbeschoft dat ze je fb erbij haalt. Het vertrouwen is nu denk ik zo beschadigd dat je beter opzoek kan naar wat anders. Ik zou in jouw geval zo pislink zijn over deze behandeling dat ik dus op dag van vertrek pas op zou zeggen, als zij het vuil wil spelen dankan jij dat ook. Dat kan je natuirlijk alleen doen als je snel wat anders vindt en de borg nog niet betaald heb natuurlijk.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:25

knuffeldier schreef:
Een borg is hier ook gebruikelijk in de regio en vind het eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal.

Maar in jouw geval niet. Moeten ze vantevoren mee komen en moet ook netjes op papier staan. Erg dom ook dat ze geen contracten hebben. Ik vind het verder ronduit onbeschoft dat ze je fb erbij haalt. Het vertrouwen is nu denk ik zo beschadigd dat je beter opzoek kan naar wat anders. Ik zou in jouw geval zo pislink zijn over deze behandeling dat ik dus op dag van vertrek pas op zou zeggen, als zij het vuil wil spelen dankan jij dat ook. Dat kan je natuirlijk alleen doen als je snel wat anders vindt en de borg nog niet betaald heb natuurlijk.

Sterker nog, ze mag gewoon einde van de maand vertrekken ivm een contractwijziging.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:28

Rowie_lover schreef:

Ik snap nooit dat er mensen zijn die niet snappen hoe geld werkt, immers kan je je geld maar 1x uit geven. Als je kerst hebt gevierd (sociale verplichting enzo) en je vervoer moest vervangen dan is het toch logisch dat je nu juist geen geld hebt :o? .
Ik vind het ook nog al wat dat ze stel op sprong wat bedenkt en jij dan maar naar der pijpen moet dansen. Zou daar liever niet blijven staan wie weet wat ze de volgende keer verzinnen :oo

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:29

Weten je stalgenoten niet misschien wat pensionstallen? Dan kun je daar eens kijken en als het niets is kun je op die stallen ook weer om alternatieven vragen :Y)

Ik zou hier iig niet willen blijven. Borg betalen prima, maar dan wel van te voren aangegeven in een contract en niet zomaar. Als de stalhoudster dit al ineens bedenkt, dan voor iedereen en op een andere toon dan die ze nu -zover ik kan oordelen- aanslaat, bereikt ze veel meer mee. Wat denkt ze wel? :roll:

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:10

Knuffeldier, borg waarvoor? Hoe werkt dat precies? Met contract?

Een met R12343, je mag zonder opzegtermijn vertrekken. Contract is gewijzigd dus geen opzegtermijn........... }>

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:20

op zich vind ik borg ook niet raar, gewoon een maand stalgeld vooruit die je dan de laatste maand niet meer betaald maar je pensionhouder weet dan wel zeker dat die laatste maand betaald blijft. Maar niet op deze manier, achteraf en zonder overleg en dan ook nog maar een paar klanten en niet allemaal.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:24

Borg betalen doe je meestal op het moment van intrekken of als je dus nieuw op een stal komt.
Niet als je er al een tijdje staat en opeens borg moet gaan betalen. Zou lekker wezen zeg..

hele vreemde gang van zaken en zou er zeker niet mee akkoord gaan TS. In dit geval zou ook ik eind januari vertrekken als staleigenaar onredelijk blijft.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:36

Ik zou advies inwinnen bij het juridisch loket ( is gratis!) over hoe je deze situatie nu het beste kunt aanpakken en zo snel mogelijk opzoek naar een andere stal.
Zet al je vragen op papier zodat je niks vergeet te vragen bij het juridisch loket.

Je stalhouder kan niet voor jou bepalen waar jij je geld aan uitgeeft wanneer jij netjes je stalgeld hebt betaald.
Opeens borg vragen, terwijl je geen wanbetaler bent zou ik ook absoluut niet van gediend zijn!