paard terugnemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenah

Re: paard terugnemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 01:28

Heel verstandig dat je geen geld gestuurd hebt! Zo zijn er een hoop opgelicht hoor! En van dat terug nemen is onzin! Zeker als je geen contract erover opgesteld hebt. Het is gewoon hun probleem.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:09

Vind het al heel aardig dat je die mokzalf enz hebt opgestuurd Deze oplichters willen gwn misbruik maken van jou goedheid naar het paard toe

Misschien kun je voor het paard helpen zoeken naar een goed huis Hoewel je dit niet verplicht bent !!!!
Maar zou het ook vreselijk vinden denk je net dat die een goed plek heeft Zit je er weer mee in je maag Succes iig Jij hebt prima gehandeld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:40

Ik denk dat dit een typisch soort verhaal is waarvan je beide kanten moet aanhoren voor je de situatie een beetje kunt inschatten.
Wellicht dachten de huidige eigenaren dat TS al langer van de problemen afwist omdat ze blijkbaar wel mok- en schimmelzalf had staan en dit ook heeft opgestuurd.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:02

Klinkt als twee oplichters die ik ken.
Die doen exact het zelfde bij mensen, (weet niet waar je vandaan komt)
Je hoeft het paard niet terug te nemen, een beetje te gek voor woorden, zij zijn na een half jaar uitgekeken op het paard en jij mag mag daar voor "boeten"
Als iedereen dat zou doen dan komt het niet goed....

Cayenne is mok of schimmel een verborgen gebrek, volgens mij niet en elk paard kan dat een keer krijgen maar om daar als nieuwe eigenaar geld voor te vragen gaat iets te ver vind ik

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:03

meisje2000 schreef:
Klinkt als twee oplichters die ik ken.
Die doen exact het zelfde bij mensen, (weet niet waar je vandaan komt)
Je hoeft het paard niet terug te nemen, een beetje te gek voor woorden, zij zijn na een half jaar uitgekeken op het paard en jij mag mag daar voor "boeten"
Als iedereen dat zou doen dan komt het niet goed....

Cayenne is mok of schimmel een verborgen gebrek, volgens mij niet en elk paard kan dat een keer krijgen maar om daar als nieuwe eigenaar geld voor te vragen gaat iets te ver vind ik

Dat ligt er maar net aan of het naar binnen geslagen of chronische mok is of wat dan ook. Er zijn zoveel verschillende gradaties voor.
Waarmee ik niet wil zeggen dat TS een paard met gebrek heeft verkocht, maar er zullen ook wel twee kanten aan dit verhaal zitten.

mistral2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:25

Je bent absoluut niet verplicht hem terug te kopen, omdat zij uit elkaar gaan.
er is pas sprake van terugname bij verborgen gebreken dan hebben ze een poot om op te staan.

maar ze spelen gewoon in op jouw gevoel,
het is aan jezelf of je hieraan toe geeft of niet.

hou er wel altijd rekening mee dat jeniet weet waarschijnlijk wat ze gesjouwt hebben met je (ex) paard

succes

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 06:42

De twee jongens komen van de kant Rotterdam. Ikzelf woon in Brabant. @cayenne, ik ben het speciaal gaan kopen. Behalve de blauw spray Want die spoot ik er altijd nadat de hoefsmid was geweest op. Ze hebben me een foto van de hoef schimmel gestuurd. Dit was dus een plaatje van het internet. De mok vond ik echter onwerkelijk. Aangezien ik hier altijd nauwkeurig op heb gelet. ( Ik heb een Tinker gehad, dan controleer je altijd de voeten. Dus dit was voortaan een gewoonte. ) dus heb ik speciaal, voor mijn paard, een zalfje gehaald zodat dit verholpen kon worden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 07:49

Je bent tot niets verplicht. Mocht je t willen kun je t doen

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:04

Na een half jaar hebben de beste jongens geen poot meer om op te staan qua verborgen gebreken en of terug nemen/ kopen.. Ik snap dat je gevoel hierin misschien een beetje dubbel is. Maar als de relatie van de jongens over is, dat is dan jammer maar het paard is van hun dus zij horen hierin een oplossing te vinden voor het paard..
Maar wat zou jezelf willen zou je het paard terug willen hebben? Of zelf met bepaalde afspraken voor hun het paard willen rijden en dan verkopen of in ieder geval een andere geschikte plek te vinden?
Als een van de jongens het paard wil "doneren" aan de buurmeisjes prima probleem opgelost. Willen ze verkopen ook prima dan moeten ze het paard te koop gaan aanbieden. (Misschien willen ze het paard ook wel aan jou doneren mocht je daar open voor staan)

Heb het zelf ook meegemaakt 3 jarige onbeleerde merrie verkocht na 3 maanden kwam die meid erachter dat ze zwanger was en het paard toch wel wat dominant was (was gewaarschuwd) ik mocht het paard terug nemen. Voor nog meer geld dan wat zij betaald had want ze wou het stalgeld ook terug hebben... 8)7 Ik heb haar aangeboden dat ik het paard terug wou nemen en dan voor haar verkopen tegen een bepaald bedrag (ik heb natuurlijk ook kosten) haar reactie was dat ik er geld aan wou verdienen :?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:41

Kan natuurlijk ook dat TS en haar (vroeger) paard nu de speelbal zijn in een soort "vechtscheiding", waar de ene wit zegt als de ander zwart zegt, en dat die ene je alleen contacteert om de ander te pesten bijv.

Veel kans dat het dan zal koelen zonder blazen, maar ik zou het toch opvolgen, mijn paard is vroeger (3 eigenaars geleden) bij een echtscheiding min of meer "vergeten" door beide partijen, tot ze uiteindelijk vel over been doorverkocht is (en we nu moeten opletten of ze vreet tot ze ontploft, dus omgekeerde probleem nu :) )

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:28

bigone schreef:
Kwanyin schreef:
Je moet trouwens ook niet toevallig minstens de aankoopprijs terug betalen? :D

Haha, koop een paard, rijd hem naar de mallemoer en eis het aankoopbedrag na een jaar terug _/-\o_ _/-\o_

Komt vaker voor dan je denkt.............. :+

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:24

ik neem een ouwe auto toch ook niet terug omdat de nieuwe eigenaar geen benzine kan betalen?
ik begrijp het gaat hier wel om een levend wezen Maar niemand kan jou daar verplicht toe stellen want dat is natuurlijk dikke bullshit...

jij hebt gewoon vrije keuze!!

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:29

flitzz schreef:
Na een half jaar hebben de beste jongens geen poot meer om op te staan qua verborgen gebreken en of terug nemen/ kopen.. Ik snap dat je gevoel hierin misschien een beetje dubbel is. Maar als de relatie van de jongens over is, dat is dan jammer maar het paard is van hun dus zij horen hierin een oplossing te vinden voor het paard..
Maar wat zou jezelf willen zou je het paard terug willen hebben? Of zelf met bepaalde afspraken voor hun het paard willen rijden en dan verkopen of in ieder geval een andere geschikte plek te vinden?
Als een van de jongens het paard wil "doneren" aan de buurmeisjes prima probleem opgelost. Willen ze verkopen ook prima dan moeten ze het paard te koop gaan aanbieden. (Misschien willen ze het paard ook wel aan jou doneren mocht je daar open voor staan)

Heb het zelf ook meegemaakt 3 jarige onbeleerde merrie verkocht na 3 maanden kwam die meid erachter dat ze zwanger was en het paard toch wel wat dominant was (was gewaarschuwd) ik mocht het paard terug nemen. Voor nog meer geld dan wat zij betaald had want ze wou het stalgeld ook terug hebben... 8)7 Ik heb haar aangeboden dat ik het paard terug wou nemen en dan voor haar verkopen tegen een bepaald bedrag (ik heb natuurlijk ook kosten) haar reactie was dat ik er geld aan wou verdienen :?

Zelfs na een half jaar hebben ze niks meer te zeggen bij een particuliere verkoop... bij een fokker of dierenwinkel heb je inderdaad het recht je dier terug te brengen als het binnen een half jaar overleid of ernstig ziek word... daartegen over mag de fokker of winkeleigenaar wel van jou eisen dat je met harde bewijzen komt dat de ziekte of de reden van overlijden daadwerkelijk al bij de aankoop zo was :)

depbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:46

Ik ben helaas door schade en schande wijs geworden en heb veel ervaring opgedaan met het kopen van paarden bij particulieren.

Al had je paard 100 (verborgen) gebreken, jij als particulier hoeft je paard NIET terug te nemen. TENZIJ de nieuwe eigenaar je paard VOOR de verkoop tenminste klinisch heeft laten keuren en er BINNEN 6 weken na de aankoop een (verborgen) gebrek wordt aangetoond door een dierenarts en dan moet de dierenarts ook schriftelijk bevestigen dat dit gebrek al bestond voor de aankoop.
Als dit allemaal netjes op papier staat kan de koper jou schriftelijk verzoeken de koop ongedaan te maken (te ontbinden). Dan moet jij het paard terug nemen en hij het aankoopbedrag terug ontvangen. Stallingskosten, dierenarts en hoefsmid hoef jij gedurende afwezigheid van je paard niet te betalen, al zal de koper natuurlijk beweren van wel.

Kortom: deze meneer probeert het gewoon en hoop dat jij hem "helpt" door je paard terug te kopen (ik neem aan tegen het aankoopbedrag) maar hier ben je niet toe verplicht.

Als je je paard terug wilt kopen omdat je bang bent dat hij ergens niet goed terecht komt dan moet je je gevoel volgen maar je bent er in ieder geval niet toe verplicht!

Heel veel succes met deze vervelende situatie!