Paspoort inleveren bij opzegging fjordstamboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjaenrene

Re: Paspoort inleveren bij opzegging fjordstamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:30

Bij het KFPS moeten we het stamboekpapier afgeven bij opzegging. Hun houden het dan op het kantoor totdat iemand het paard weer aanmeld, die krijgt dan het papier met zijn naam erop. Het paspoort mag je houden. Ik zou zeggen, niet opsturen! Jij hebt het nodig bij controle. Laat ze het maar komen halen als het zo belangrijk is

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:17

XxDiandraxX schreef:
Al stuur je het paspoort wel op. Ze halen alleen jouw als eigenaar weg en daarna krijg je het paspoort weer retour. Al heb ik het destijds ook niet opgestuurd en nooit wat van gehoord.

En wie is dan de eigenaar? Het stamboek? Gaan die dan ook de stalling betalen :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:38

Naam in het paspoort is geen eigendoms bewijs dus het maakt niet uit of daar je naam in staat of niet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:40

anjaenrene schreef:
Bij het KFPS moeten we het stamboekpapier afgeven bij opzegging. Hun houden het dan op het kantoor totdat iemand het paard weer aanmeld, die krijgt dan het papier met zijn naam erop. Het paspoort mag je houden. Ik zou zeggen, niet opsturen! Jij hebt het nodig bij controle. Laat ze het maar komen halen als het zo belangrijk is

Bij de fjorden heb je geen los stamboekpapier. Stamboekpapier is het paspoort en kan je dus niet afgeven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:45

Gewoon niet opsturen heb namelijk hetzelfde gehad of ik even met opzeggen ook boekje wilde opsturen. Heb ze toen even heel vriendelijk duidelijk gemaakt dat ze het boekje niet kregen aangezien die bij paard moet blijven.

Bleek alleen wel bij mij dat ze dachten dat hij overleden was. {:)-:(

Sporen gewoon niet bij het stamboek en no way dat ik ooit nog weer lid ga worden. }:)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:22

XxDiandraxX schreef:
Naam in het paspoort is geen eigendoms bewijs dus het maakt niet uit of daar je naam in staat of niet.

Maar waarom dan alles opsturen zodat het stamboek de naam eruit kan halen? Als het dan toch geen toegevoegde waarde heeft snap ik niet dat het stamboek dit wil.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:24

anjaenrene schreef:

Ook dat zou ik niet doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:26

Dit staat toch los van elkaar. Jij blijft gewoon in paspoort staan als eigenaar en daar heeft stamboek verder niks mee te maken
Dat staat toch los van een lidmaatschap.
Mijn staat ook op mijn naam maar ik ben heus nergens lid van hoor.

Ik zou het niet opsturen

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:00

miss_lizje schreef:
XxDiandraxX schreef:

Maar waarom dan alles opsturen zodat het stamboek de naam eruit kan halen? Als het dan toch geen toegevoegde waarde heeft snap ik niet dat het stamboek dit wil.

Voor de eigen administratie van het stamboek en in de hoop dat mensen daardoor besluiten om toch lid te blijven gok ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:09

XxDiandraxX schreef:
miss_lizje schreef:

Voor de eigen administratie van het stamboek en in de hoop dat mensen daardoor besluiten om toch lid te blijven gok ik.

Voor hun eigen administratie hoeven ze het niet te doen, ze hebben er niets aan als hun administratie in de handen van ex-leden ligt. Ik denk dat het gewoon meer een soort "als je geen lid wil zijn mag je dat ook niet (lekker puh)" ietsje is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:21

XxDiandraxX schreef:
miss_lizje schreef:

Vind het maar rare "regels" :+
Toen mijn moeder ons paard op haar naam liet zetten (knhs paspoort, heeft geen stamboek) hoefden we ook niet eerst lid te worden. Moeder wilde het toch graag op haar naam dus paspoort op gestuurd. Maar ik zou me niet kunnen voorstellen dat als ik nu mijn startkaart en lidmaatschap van de knhs opzeg dat die ineens zouden zeggen "en nu moet je paspoort ook terug want hij mag niet meer op naam".
Al is het knhs geen stamboek.

Vind het behoorlijk als mierenn**kerij over komen van het fjordenstamboek als ik heel eerlijk ben :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:28

Chiave schreef:
Niet opsturen. ;)
Heb ik ook nooit gedaan.

Idem, ik zei ook het lidmaatschap op en ze hebben mij hetzelfde verzocht. Nooit gedaan, nooit meer wat van gehoord.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 23:01

:o Ik was het topic eigenlijk al weer vergeten.

Maar ik had mail terug. Er zou een aantekening in het paspoort komen en dan zou het terug gestuurd worden.
Vooralsnog ligt het paspoort netjes op de plek waar het hoort en daar blijft het ook.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:22

En wat voor aantekening dan.
paspoort staat los van lidmaatschap dus ddaarover hoeft er niks van i het paspoort te staan

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:31

Nies_ schreef:
Ze zijn daar niet helemaal goed hoor. Ik heb het paspoort ook niet opgestuurd, nooit wat van gehoord. Toen ik het ergens anders voor op moest sturen heb ik betaald voor aangetekend, maar dat vonden zij blijkbaar.ook niet nodig. Ik sta niet meer als eigenaar geregistreerd en de resultaten die mijn fjord gehaald heeft doen er schijnbaar ook niet meer toe.

Gewoon lekker je paspoort houden en blij zijn dat je niks meer met ze te maken hebt.

Als je nou je paard zou hebben laten inslapen/slachten kan ik me voorstellen dat ze het paspoort vragen, maar verder niet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:32

het stamboek wil mensen die geen lid meer zijn ook uitschrijven als zijnde eigenaar van het paard. wat ik overigens ook onterecht vind, je betaald er notabene voor. maar je ziet het ook op de site, paard van mijn pleegvader stond altijd op zijn naam. na het opzeggen van het lidmaatschap staat er nu als Onbekend als eigenaar terwijl het dier nooit is verkocht.

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:49

Ik kocht mijn paard toen ik 16 was.
Het is een volbloed arabier met paspoort, chip en stamboom van het AVS.

ik wou hem graag op mijn naam hebben en heb toen een mailtje gedaan.

kreeg even een mailtje terug.
'Dat kan mevrouw, kosten zijn 125 euro'

Ik moest lid van het avs worden om hem op mijn naam te laten zetten..
ook de chip hoorde daarbij en moest via deze manier...

Als meisje van 16 vond ik het geld wel belangrijker voor andere zaken zoals da en stalling..

dus heb dit nooit gedaan...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:36

XxDiandraxX schreef:
het stamboek wil mensen die geen lid meer zijn ook uitschrijven als zijnde eigenaar van het paard. wat ik overigens ook onterecht vind, je betaald er notabene voor. maar je ziet het ook op de site, paard van mijn pleegvader stond altijd op zijn naam. na het opzeggen van het lidmaatschap staat er nu als Onbekend als eigenaar terwijl het dier nooit is verkocht.

Wat raar, is dat alleen bij fjorden zo?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:45

Wat een bizarre regels allemaal. Paspoort hoef je bij het Tinkerstamboek nooit op te sturen, gelukkig. Ook tenaamstelling gaat digitaal.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:54

KootMiraDrum schreef:
Citaat:
Opzeggen van het lidmaatschap van onze vereniging moet voor 1 december van het kalenderjaar schriftelijk en evt. aangetekend bij ons binnen zijn, daarna ontvangt u een bevestiging van uw opzegging.
De paarden welke op uw naam staan en welke in uw bezit blijven kunnen dan alleen afgemeld worden als u het paardenpaspoort opstuurd, daarin wordt een aantekening van uw afmelding gemaakt en krijgt u het paspoort retour.

Je krijgt het paspoort dus terug.

Ik heb mij jaren terug ook afgemeld en nooit het verzoek gekregen om het paspoort op te sturen ivm een aftekening.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:20

Dat ze dit doen is iets van de laatste paar jaar.

En waarom? Tja ik denk in de hoop dat mensen zich dan bedenken en toch maar lid worden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:43

Willen ze niet gewoon zeker weten dat jij echt de eigenaar bent die het opzegt, als een soort van legitimatiebewijs? Dus niet iemand anders die een rot geintje uithaalt met jouw gegevens? Dan zou je het dus ook met een kopie moeten kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:59

Nou is het al weer wat jaartjes geleden, nog zelfs voordat het paspoort verplicht was, maar ik kan mij herinneren dat ze bij het KWPN, naamswijzigingen etc. in een aparte bijlage opstuurden, geloof zelfs met stickertjes erbij die je dan bij eigenaar er geloof ik op kon plakken enzo.
Vind het heel vreemd, als je honderden euro's boete kunt krijgen als je je eigen paard vervoert zonder paspoort, dat zo een stamboek dan gewoon maar verwacht dat je het met de post verstuurd naar ze. En het dan kwijtmaken en dan durven zeggen: "Dat gebeurt anders nooit!"...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:14

XxDiandraxX schreef:
Chintiar, dat willen ze nu dus voortaan wel doen. Mijn pleegvader is sinds een jaar geel lid meer, paard is nog steeds in zijn bezit maar op de site staat eigenaar onbekend. Wat ik dan nog het ergste vind is dat je daar wel 25euro voor betaald.

Is het niet heel logisch dat zij op hun site 'eigenaar onbekend' zetten? Van hun eigen leden moeten ze de gegevens hebben, al is het alleen maar vanwege het innen van de contributie.
Van een stamboek kun je niet verwachten dat ze de gegevens van iedereen die zich ooit heeft afgemeld up-to-date houden. Waarschijnlijk mogen ze i.v.m. privacy niet eens gegevens van niet-leden bewaren, en dus is het logisch dat ze - naar waarheid - invullen 'eigenaar onbekend'.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:49

Bij veel stamboeken kan je ook gewoon op naam zetten zonder dat je lid bent. Kost dan vaak wel iets meer dan voor leden, maar leden mogen best het voordeel hebben dat diensten goedkoper zijn dan voor de niet-leden.

Ik vind het maar raar.