Paardrijden en op kamers willen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Paardrijden en op kamers willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:26

Voor de ouders van TS blijkbaar wel.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:33

Sizzle schreef:
Voor de ouders van TS blijkbaar wel.

Haal ik niet uit het verhaal. Wat ik lees is als ja op kamers gaat dan verkopen we je paard. Als je blijft dan blijft je paard.dus schijnbaar kan het wel
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 21-12-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:34

Ik ben bang dat dit toch echt kiezen wordt..

Je paard of op kamers..

Je kan wel blijven rijden als je op kamers gaat maar je eigen paard bij je ouders gestald zal op termijn echt tegen gaan staan. Dan moet je 'verplicht' gaan reizen om naar je paard te gaan..

Dit zal geen lange periode goed gaan verwacht ik. En begrijp daarom ook dat je ouders dit zeggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:44

Willl65, kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen.

TS: maak eerst eens een concreet plan. Hoe veel ga je naar school, hoe veel werk je. Wanneer ga je boodschappen doen, schoonmaken en koken. Hoe laat kun je dan naar je paard en kom je daarna nog wel weer thuis.

Ik kan me goed voorstellen dat je ouders bang zijn dat je over een paar maandjes enkel in het weekend nog even je paard komt aaien.

Op kamers gaan brengt ook een hoop nieuwe en leuke zaken met zich mee (etentjes bij mede studenten, stappen, filmpje etc). Het vereist een enorme discipline als iedereen gezellig ergens heen gaat en jij gaat 5 kwartier in het OV zitten naar je paard terwijl de regen woest tegen het raam van de trein slaat.

Toon begrip naar je ouders toe ipv je af te zetten en zorg dat je een concreet plan op tafel kan leggen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:50

als je paard bij je ouders blijft staan schiet je toch niets op met de reistijd? Ik neem aan dat je iedere dag naar je paard zal blijven gaan. Kost je alleen nog meer tijd omdat je daarna nog naar je eigen plekje moet gaan. En de boel bij houden etc.

Kun je beter bij je ouders blijven wonen en een gesprek aan gaan betreffende meer vrijheid/privacy.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:08

Hey TS, ik zit een beetje met hetzelfde dilemma als jij. Qua kosten is het voordeliger om thuis te blijven wonen en wat paarden betreft al helemaal. Maar langer bij ouders blijven wonen gaat gewoon niet meer.

Mijn plan is, en ik weet niet of dit gaat lukken, om in mn nieuwe woonplaats (voor jou dus Zwolle) zo veel mogelijk contacten op te doen in paardenwereld, in de hoop dat er uiteindelijk iemand tussen zit waar ik een paard mag stallenvoor niet al te veel geld. Al is het maar 24u weidegang. Nu weet ik natuurlijk niet hoe toereikend jouw financien zijn, maar mij lijkt het meest ideaal voor je om je paard mee te nemen. Wellicht willen je ouders je nog wel wat tegemoet komen daarin.
Weten ze dat je op kamers wil vanwege de stress in huis?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:25

TS, ik ben op m'n 17e op kamers gegaan en paard is mee verhuisd. Eerst stond deze aan huis, maar wilde geen verplichting om daarom elk weekend naar huis te moeten (was al niet van plan elke dag 1,5 uur op en neer te reizen) dus vandaar. Daardoor zie ik mijn moeder wel nog maar 1x in de maand, maar bij mij ging het ook echt niet meer thuis.
Heb nu veel meer rust en de keren dat ik m'n moeder zie is het ook echt gezellig!
Stukje over financieren kan wel lastig liggen natuurlijk. De stalling waar paard eerst stond wordt nu verhuurd en ik krijg dat geld, kan ik net m'n kosten hier mee betalen. Verder betaal ik alles van m'n stufi en de uurtjes die ik werk.

Waar een wil is, is een weg maar het kan behoorlijk wat voeten in de aarde hebben om het te realiseren.