Scheermachine aangekocht,werkt niet sinds de aankoop..wat nu

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Re: Scheermachine aangekocht,werkt niet sinds de aankoop..wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:35

Zal gewoon de fabriek opbellen of mailen en je verhaal uitleggen.
Krijg je hier niks uit dan bij het bedrijf waar je deze hebt gekocht eisen voor een nieuw apparaat of geld terug, Want je bent niet tevreden met het product.
Anders andere stappen gaan volgen en dit er ook erbij vermelden bij het bedrijf.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:45

Ik zou ook contact opnemen met Heiniger. Wij scheren al 27 jaar met een Heiniger en toevallig heb ik er gisteren weer 1 bijgekocht. Niet de progress, maar de Heiniger Koe, zijn net iets sterker, maar dat maakt in jouw geval niet uit, de Progress is prima om paarden mee te scheren. Onze oude machine deed het een paar jaar geleden ook niet goed meer en Heiniger heeft het voor nog geen 50 euro gereviceerd. Er is toen een nieuw binnenwerk ingezet.

Misschien een gekke vraag: heb je wel meteen gebruik gemaakt van olie? Mijn ervaring is dat de machine steeds minder gaat scheren als hij niet goed gesmeerd is/wordt. Ik scheer ongeveer 100 koeien en 3/4 paarden per jaar met 2 messensets, dus zo snel zal het niet aan de messen liggen.

hannieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:47

hoi,drijgen met alle consumentenbonden die je maar kunt verzinnen.na wijgering
ook doen.er zijn er genoeg,maar ik zou beginnen met radar,daar heb ik de beste resultaten mee,
gr,hannie.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:51

Als consument heb je sowieso recht op een deugdelijk product.

Wat je nu nog kan doen is schriftelijk, liefst aangetekend, een deadline stellen. Eisen dat ze binnen 14 dagen de scheermachine naar behoren werkend aan jou leveren en dat bewijzen. Dus inderdaad laten zien, op jouw paard of op een paard van zichzelf, dat de machine doet wat hij moet doen.

In je brief geef je ook aan dat als ze dat niet waarmaken jij eenzijdig de koop ontbindt en de volledige (100%) koopprijs terug eist.

Meer info: https://www.consuwijzer.nl/kleding/onte ... jk-product

Hier staan ook voorbeeldbrieven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:56

cissy schreef:
Het apparaat voldoet niet aan de verwachtingen die je ervan hebt dus zou ik de koop ontbinden. Non conformiteit met een duur woord. ;)
Je mag verwachten van een scheerapparaat dat hij scheert, dat doet hij niet dus....
Anders laat ze inderdaad maar komen om jouw paard te scheren met die machine.

Inderdaad. Al is de termijn waarop je een produkt op nonconformiteit kan terugbrengen wel verstreken (duurt een half jaar). En idd nu schriftelijk reageren.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:07

Heb hetzelfde probleem gehad. Maar toen heb ik ze uitgenodigd te komen scheren, als ze mij toch niet geloofden.

Het apparaat schoor niet maar trok haar. Het lag niet aan het apparaat maar aan de vacht van de dieren.

Heb van hun een schapenscheersetje gekregen en toen deed alles zoals het zou moeten.

Blijkbaar hebben mijn paarden afwijkend haar. Mocht de andere mesjes houden.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 12:44

Tot hier komen gaan ze niet doen..zijn ze veel te lui voor en ze blijven hun gedachte/mening geloven en niet ons.
Aankoopbon is er nog maar die ligt bij de boekhouder, gezien we zelfstandige zijn..dan moet er daar tussen gezocht worden + weer alles aangepast worden van de berekeningen die ze hebben gemaakt van ons boekjaar.

Zal zeker voor een nieuw vragen, maar eerst wachten op een pb van een bokker die me eventueel kon helpen mits het een heiniger was(wat het ook zo is). :)
Maar Heiniger is toch geen Nederlands/Belgisch bedrijf of zeg ik nu iets dom??

Geen gekke vraag hoor ! Ik gebruik altijd olie , zowel in de gaatjes waar het hoort als onder- en bovenkant vd messen.
En lijkt me sterk dat al mijn paarden hier afwijkend haar hebben en zowel die van kennissen ( in totaal +- 10 paarden/pony's) :=

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:26

Importeur voor Heiniger is Kommer Biopharm in Heiloo, ze repareren ook, misschien kan je eens met hun contact opnemen? Ik breng dar altijd mijn progress, komt prima terug.

http://www.kommerbiopharm.nl

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 23:32

Heb contact met een bokker die er er werkt , maar wacht nog op zijn antwoord terug :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:05

Met machine en aankoopbon naar de verkopende partij stappen en een nieuwe eisen of de volledige aankoopsom terug. Je hebt gewoon twee jaar garantie in Nederland. Zie Radar.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 00:22

Ik woon in België en ze willen het niet 'terugkopen' of nieuwe geven in de plaats want wij zijn volgens hun de kwaaddoeners , we hebben volgens hun geen verstand van scheren...terwijl mijn nieuwe werkt zoals het moet.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:34

Ik heb ook een heiniger progress en ben er super tevreden over, scheert als de beste..Ik zou zeker de fabrikant een mailtje sturen en je probleem voorleggen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:24

LauLauu schreef:
Tot hier komen gaan ze niet doen..zijn ze veel te lui voor en ze blijven hun gedachte/mening geloven en niet ons.
Aankoopbon is er nog maar die ligt bij de boekhouder, gezien we zelfstandige zijn..dan moet er daar tussen gezocht worden + weer alles aangepast worden van de berekeningen die ze hebben gemaakt van ons boekjaar.

Onzin, die boekhouder kan het ook tijdelijk met een kopietje van de bon doen. Dus aanpassingen van het boekjaar zijn niet van toepassing.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 14:52

Ik heb geen kennis van hoe de boekhouding werkt , dus kan dan ook niet precies weten..maar je antwoord voegt hier wel niets aan toe.

Heb mailcontact gehad met een bokker die bij bovenstaande link (http://www.kommerbiopharm.nl) werkt, maar is tot 2 januari met verlof dus erna gaat hij me kunnen helpen. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:58

waarom niet? Neem rechtstreeks contact op met de fabrikant, je hebt de bon om je aankoop aan te tonen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:29

LauLauu schreef:
Ik woon in België en ze willen het niet 'terugkopen' of nieuwe geven in de plaats want wij zijn volgens hun de kwaaddoeners , we hebben volgens hun geen verstand van scheren...terwijl mijn nieuwe werkt zoals het moet.

Mag ik eens hele domme, of rare, vraag stellen?
Hoe zeker weet jij dat de spanning op jouw 230V stopcontact ook daadwerkelijk 230Volt is??

In die context ben je dan voor de leverancier wel "de kwaaddoener" maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ook iets kunt doen aan de oorzaak!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 02:42

Dat weet ik niet maar gok wel dat de elektriciteit werkt zoals het hoort gezien mijn vriend en zijn vader deze een paar maanden opnieuw hebben aangelegd (zelfstandige in de bouw).. en ook omdat mijn nieuwe krachtiger is en deze werkt zoals het hoort.

Zelf ergens anders werkt het scheermachine niet, nergens op de stallen waar ik ben geweest bij kennissen(oa penionstallen)..maar de nieuwe wel.
Denk dus niet dat het probleem hier thuis en bij ons ligt. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:07

Aangetekende brief sturen dat het apparaat vanaf aankoop niet werkt, x aantal keren is ingenomen ter reparatie en nog steeds niet werkt. Dat je ze ruimschoots de kans hebt gegeven het product te repareren maar aangezien dat niet lukt, je nu je geld terug wilt (volledig bedrag eisen).
Netjes overal datums bij zetten en indien je weet ook namen van personen met wie je contact hebt gehad. Termijn erin zetten binnen welke zij geld terug moeten storten.

Neem anders eens contact op met het juridisch loket bij jou in de buurt, of stel je vraag online via hun site.

Edit; brief sturen aan de winkel waar je het gekocht hebt, fabrikant heb jij niets mee te maken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:06

LauLauu schreef:
Dat weet ik niet maar gok wel dat de elektriciteit werkt zoals het hoort gezien mijn vriend en zijn vader deze een paar maanden opnieuw hebben aangelegd (zelfstandige in de bouw).. en ook omdat mijn nieuwe krachtiger is en deze werkt zoals het hoort.

Zelf ergens anders werkt het scheermachine niet, nergens op de stallen waar ik ben geweest bij kennissen(oa penionstallen)..maar de nieuwe wel.
Denk dus niet dat het probleem hier thuis en bij ons ligt. :)

Als de leverancier keer op keer zegt dat er een stukje electronica defect is (ik ga er dan even vanuit dat dat ook echt zo is) dan duidt dat in mijn beleving op een te hoge netspanning. Ik weet namelijk ook dat het net in België in dat opzicht minder betrouwbaar is dan in NL en dat ligt dus buiten jouw invloedsfeer. Je kunt een perfecte installatie hebben, als de binnenkomende spanning niet deugd, ben je alsnog de pineut.

Ik ken een situatie in een stad waar ik problemen had met de apparatuur van mijn toenmalige werkgever. Bleek na een meetsessie dat er op het net maar 198Volt stond! Kun je installaties bouwen tot je een ons weegt, gaat je niet helpen.