Help!! Paard in de handel terecht gekomen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:46

Handel = aankoop en verkoop van goederen/producten.
Simpel as that.

_Elke

Re: Help!! Paard in de handel terecht gekomen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:49

Dat ze jou avatar gebruiken is raar. Voor de rest; verkocht is verkocht.
Harde les.. nooit op die manier je paard/pony verkopen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:49

Sja. Ik snap dit echt niet.
Je hebt haar notabene zelf ook alweer verkocht na 7 maanden. Dan kun je het een ander ook niet verbieden het zelfde te doen, het zij wat sneller dan jezelf gedaan hebt.

Dus idd, verkocht is verkocht. Wil je zekerheid hebben moet je ze laten slachten.
Iemand verbieden een paard te verkopen terwijl je het zelf ook gedaan hebt is gewoon niet eerlijk.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:09

Wat een 'ach en wee' weer.

Cerastes schreef:
Ik zou eigenlijk eerst bij haar langs gaan om de boel te bekijken enzo, maar door omstandigheden kon dat helaas niet.
Afijn, ik heb met haar wat heen er weer gemaild en ze wou mijn merrie echt voor haarzelf.

Sorry alvast voor de botte reactie, maar hou toch alsjeblieft op zeg :roll: . Als jij het belangrijk vindt om zelf te zien waar je paard terecht komt, dan ga je kijken. Kon dat vorige week niet? Nou, dan zet je wat dingen opzij afhankelijk van hoe belangrijk je het vindt. Of je stelt het bezoek en de verkoop uit tot de datum dat je wél kunt. Maarja dat kost geld hè, want dan moet je langer stalling betalen en je hebt kans dat de koper afhaakt. Nou, zó belangrijk vond jij het dus om er alles aan te doen om je paard een goed huisje te bezorgen :list: . Is allemaal niet erg hoor dat je het zo gedaan hebt, maar ga dan niet achteraf klagen dat je paard in de handel is gekomen :n .

En in een contract zetten dat ze niet direct doorverkocht mag worden oid is niet rechtsgeldig, dus dat is het papier waarop het geschreven is niet waard. Vóór de verkoop kun je alles op alles zetten om je paard een zo goed mogelijk huisje te vinden (en dan moet je er dus ook wat voor over hebben), daarna is het gewoon gezeur en geklaag. Mosterd na de maaltijd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:15

Wat is het probleem nou? Jij hebt haar toch ook verhandeld?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:01

Je hebt geen rechten meer nadat je haar had verkocht, maar ik snap ook niet wat je zou willen?

Wil je haar terug?
Wil je extra geld?
Wil je de huidige eigenaar verplichten haar te houden?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:05

NiFallor schreef:
Wat een 'ach en wee' weer.

Cerastes schreef:
Ik zou eigenlijk eerst bij haar langs gaan om de boel te bekijken enzo, maar door omstandigheden kon dat helaas niet.
Afijn, ik heb met haar wat heen er weer gemaild en ze wou mijn merrie echt voor haarzelf.

Sorry alvast voor de botte reactie, maar hou toch alsjeblieft op zeg :roll: . Als jij het belangrijk vindt om zelf te zien waar je paard terecht komt, dan ga je kijken. Kon dat vorige week niet? Nou, dan zet je wat dingen opzij afhankelijk van hoe belangrijk je het vindt. Of je stelt het bezoek en de verkoop uit tot de datum dat je wél kunt. Maarja dat kost geld hè, want dan moet je langer stalling betalen en je hebt kans dat de koper afhaakt. Nou, zó belangrijk vond jij het dus om er alles aan te doen om je paard een goed huisje te bezorgen :list: . Is allemaal niet erg hoor dat je het zo gedaan hebt, maar ga dan niet achteraf klagen dat je paard in de handel is gekomen :n .

En in een contract zetten dat ze niet direct doorverkocht mag worden oid is niet rechtsgeldig, dus dat is het papier waarop het geschreven is niet waard. Vóór de verkoop kun je alles op alles zetten om je paard een zo goed mogelijk huisje te vinden (en dan moet je er dus ook wat voor over hebben), daarna is het gewoon gezeur en geklaag. Mosterd na de maaltijd.

_/-\o_ _/-\o_
Ik ben het hier echt helemaal mee eens. Ik snap dat het je tegenvalt dat je paard alweer te koop staat maar als je het echt zo belangrijk had gevonden dat ze goed terecht kwam was je gaan kijken. Welke omstandigheden ook.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:26

Cerastes schreef:
en nu staat ze dus voor het 3 dubbele op Marktplaats!!

Je hebt ook nog kans dat het paard werkelijk voor haarzelf bedoelt is. Maar ja, een flinke winst scoren met een paard waar je nog weinig tijd en emotie in gestopt hebt is ook wel aantrekkelijk. Dus voor flink bedrag te koop zetten, is er een gek die het er voor over heeft dan :evaw: en als niemand dat bedrag wil betalen fijn zelf mee aan de slag. Zie deze link: klik ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:45

Welkom in de paardenwereld ;) . Als je zekerheid wil hebben over wat je er met je paard gebeurd als hij je erf verlaat, moet hij het onder een zeil verlaten. Alle andere manieren geven je altijd kans dat mensen iets anders doen dan ze beloven, hoe mooi blauw hun ogen ook zijn.

Daarnaast heeft het geen enkel nut om met contracten te liggen te strooien waarvan het grootste deel vaak niet eens rechtsgeldig is. Je moet het al heel goed juridisch opstellen en dan gaat het nog een gigantisch getrouwtrek worden waarvan je moet nadenken of het je dat ooit waard gaat zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:50

Cerastes schreef:
Dat ik zei dat ze verkocht mocht worden was om een reactie uit te lokken om te kijken of dat haar bedoeling was...
En ze zei dat dat zeker niet het geval was... en dat doet ze nu dus wel... DAT vind ik erg...

Dat jij iets anders DACHT, kan die ander toch ook niet weten... zeker niet via mail.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:57

zoals iedereen al zegt; verkocht is verkocht...met of zonder contract, maakt geen flikker uit; verkocht is verkocht.

Maar goed; een 7 jarige van 1.42 vind heus wel met gemak een nieuw huis. Er was toch niks mis met de pony? Alleen te pittig voor jou. Dus zie het probleem niet dat de nieuwe eigenaar dr te koop heeft staan. Ja het is banketstaaf dat ze nu voor het drievoudige te koop staat......had je dr voor een veel te goedkope prijs weg gedaan dan? Dat er zoveel bij op is gegooid?
Immers; dat ze te pittig voor jou was wil niet zeggen dat de pony niet geschikt is om te rijden.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:05

Zie dit inderdaad als een wijze les, voor jou.
Inderdaad, zo werkt de handel.
Op contract verkopen stelt meestal ook niks voor, het klinkt waterdicht maar geloof me, je moet van goede huizen komen om ze ook waterdicht te houden.
Sterkte met deze kater en troost je met de gedachten dat er ook zeker handelaren zijn met gevoel voor hun paarden.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:09

vreemde is dat ik dit heel vaak zie. iemand verhandeld zijn of haar paard (want zo heet het verkopen van je paard nou eenmaal) maar de nieuwe koper mag het paard niet meer verkopen. als ik van iemand een paard koop en ik verlies over 3 jaar bijvoorbeeld mijn baan en heb de financiële middelen niet meer om voor mijn paard te zorgen verkoop ik deze ook. wat ik ook met de vorige eigenaar afgesproken heb, niemand kan zijn toekomst 30 jaar vooruit plannen. en nu doel ik op werk verliezen maar er zijn 100en redenen waarom je financieel niet meer voor een dier kan zorgen zeker met de zorgkosten toestand van nu. dus ik snap niet waarom je na de aankoop van een paard deze de rest van je leven niet mag verkopen terwijl de vorige eigenaar het paard zelf ook verkocht heeft. je kan iemand niet verbieden een paard te verkopen ook contractueel gezien niet. enige wat je in een contract kan zetten dat jij altijd het eerste recht hebt op terug kopen voor het zelfde bedrag. het is dan ook naïef dat dit niet gebeurd is terwijl je zelf wel een koop contract getekend hebt bij aankoop en perse niet wou dat je paard in de handel kwam. het lijkt mij dat je vooraf dan na denkt hoe je dit zou kunnen voorkomen en niet als het kwaad al geschiet is. ik heb echter wel een klein idee die geen gegarandeerd succes heeft maar goed wie niet waagt wie niet wint zeggen we dan maar. dus PB me als je meer info wil dan zal ik je uitleggen hoe we eventueel een poging kunnen doen er een stokje voor te steken.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:15

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw plannetje.. Volgens mij is verkocht gewoon verkocht, dus behalve terugkopen zou ik het niet weten

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:29

max66 schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw plannetje.. Volgens mij is verkocht gewoon verkocht, dus behalve terugkopen zou ik het niet weten

dat is ook zo.. verkocht is verkocht, het is ook afhankelijk van wat TS wil. mijn plan is niks illegaals of zo hoor maar gewoon een kwestie van proberen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:39

Moderatoropmerking:
Dit topic wordt gesloten, wegens het te veel op de man spelen i.p.v. op de bal. Wij willen jullie dan ook verzoeken om ten alle tijden respectvol en op de bal te discussiëren.
.