Trailer kopen met meerdere personen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:14

Voor dat bedrag, ik meen zelfs nog ietsje minder, had ik de 511 de luxe met alles er op en er aan, nieuwste model, kleur blauw :P
Afbeelding

Afbeelding

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:19

Als ik het zo lees zou het vooral om lange (re) afstanden gaan en dan zou ik persoonlijk niet voor een trailercombo gaan maar voor een 2paards- bestelwagentje. Ik weet dat je al wat problemen gehad hebt met een vrachtwagen maar mijn ervaring is dat dit wel beter en aangenamer reizen is voor de paarden.
Hier gebeurt het meeste transport met een vrachtwagen (4 en 6 paards) en de paarden hebben hier beduidend minder last van (vooral op de langere afstanden).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:22

ben ik met Maximuss eens, veewagentje is stukken fijner, hier moet er ook soms een motor in en andere spullen dus met een veewagentje gaf dat problemen, motor kon de knik van klep naar binnen niet nemen op mijn veewagentje :(

maaike1994

Re: Trailer kopen met meerdere personen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 02:02

We hebben vorig jaar een paardencamion gekocht... 4 paards + mobilhome. Mijn vriend had speciaal ervoor zijn C-rijbewijs gehaald. Camion bleek allemaal gebreken te hebben en zit nog steeds in rechtzaak. Vandaar ook ons beperkte budget momenteel.
Een andere camion willen we niet, hebben er echt onze buik van vol. Onze andere auto hebben we verkocht omdat die geen trailer kon trekken en nu onze nieuwe wel.
Dus gaan sowieso voor combi met trailer.

Spatter dat scheelt inderdaad een groot bedrag dan! Denk dat de 511 hier rond de €9000 was!
Maar ik heb geen verstand van papieren en invoeren ed :(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 02:11

maaike is heel simpel, echt waar

je krijgt van de dealer al papieren en het gelijksvoormatigsattest
De dealer in Drunen bijvoorbeeld werkt samen met de dealer in Bree Belgie en zorgt zelfs voor de douane papieren.
Dan langs je verzekering en naar de keuring voor het papierwerk en dan krijg je een kenteken opgestuurd.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:14

Maaike, het invoeren van een trailer is inderdaad niet moeilijk :) Ik ben met mijn trailer uit NL zelf via de douane moeten gaan, het enige wat ik moest doen was het gelijkvormigheidsattest en de aanvraag van het kentekenbewijs voorleggen.

Nog een weetje wat betreft verzekering van de trailer: Je moet je trailer apart verzekeren voor als er iets gebeurd wanneer die niet achter een auto hangt, maar zodra die achter een auto hangt valt die onder de verzekering van de auto.
Voor de verzekering maakt het dus niet uit achter welke auto je trailer hangt, voor zover die natuurlijk voldoet aan het nodige sleepgewicht en de kogeldruk. (Toegestane kogeldruk van de auto zeker controleren voor je een Ifor Williams koopt, die hebben meestal een vrij hoge kogeldruk)

Verder heb ik ook een trailer gekocht samen met mijn ma omdat ik toen nog student was, maar om problemen te vermijden betaal ik haar nu ik werk gewoon de andere helft van het aankoopbedrag terug. Dan is de trailer van mij en is er geen discussie mogelijk...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:10

Pb Gap op bokt eens. Ik heb er dit voorjaar mijn humbaur gekocht, super service, en het invoeren is echt niet moeilijk. Heeft me mss 200 euro gekost.
De mijne is een trailer van 2012, zo goed als nieuw, en scheelde ruim 1500 euro bij vergelijkbare trailers in belgie

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 19:18

Thanks voor de reacties, zie ze nu pas :). Ik ga me eens verder informeren over het invoeren :).
Ik heb momenteel ook een leuke 2ehands gezien, precies model en kleur die wij wouden. 3 jaar oud is hij. Nu komt mijn vraag van bij het begin van dit topic, als we een 2handskopen bij particulieren, kan het dan op onze beide naam? En wat moet er zeker in het verkoopscontract staan?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:39

Wat betreft de eigendomsrechten: ik zou eens vragen aan een jurist/juridisch loket o.i.d. maar dan wel iemand die het Belgisch recht kent als jullie allemaal in België wonen. Ik weet niet of de juristen die op bokt zitten voldoende op de hoogte zijn van het Belgisch recht anders zou je daar kunnen vragen of ze even willen meedenken. Dan weet je zeker wat wel of niet rechtsgeldig is. Wellicht is er een papieren constructie mogelijk waarbij je vriend wel de trailer op naam heeft wat betreft verzekering en dergelijke maar dat wel vast staat welke rechten jullie hebben (zie het als investeerder met eigendomsrecht o.i.d.J

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:45

Het inschrijvingsbewijs kan maar op 1 naam. Niet op 2 namen.
De verzekering dient niet op dezelfde naam als het inschrijvingsbewijs te staan.

Zo werkt het alleszins in BE.

Edit: ik zie dat je in BE woont.

Voertuig van je vriend moet verzekerd worden voor het trekken van een voertuig. Standaard zit in elke verzekeringspolis het trekken van een oningeschreven aanhangwagen tot 750kg gratis meeverzekerd.
Voor het trekken van een trailer, dien je bij te betalen nadat je je verzekering op de hoogte gebracht hebt.
Trailer verzeker je normaal ook in losgekoppelde toestand. Als hij bijvoorbeeld naast de weg staat en tegen een auto aan rolt omdat je de handrem bent vergeten op te trekken.
Dit kan in een ander contract dan dat van je vriend.

Voorbeeld, mijn jeep is verzekerd voor trekken tot 3500kg op mijn naam, de trailer die ingeschreven staat op naam van mijn vriend is verzekerd in losgekoppelde toestand in een polis op naam van mijn vader.

Ik zou toch eerder kiezen voor trailer op naam van bijvoorbeeld je moeder te zetten en dit dan in een contractje te gieten.
Kans dat jij en je moeder 'samen' blijven is een stuk groter dan jij en je vriend. Dan dienen jullie hem alleen maar uit te kopen moest het mis gaan.
Of koop hem samen en probeer je vriend zo snel mogelijk terug te betalen.

Wij hebben 2 trailers, eentje voor lange afstanden en eentje voor korte. Die staan beide op naam van mijn vriend. Als er onderhoud aan dient te gebeuren, dan betaal ik de helft. Denk aan banden, nieuwe oplooprem, keuring etc. Alsook de verzekering en de wegentaks delen we.