contract vraagje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Re: contract vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:29

Een klinische goed gekeurd paard wil niet beweren dat het altijd goed is. Betekend alleen dat het paard op DAT moment klinisch goed is. Wat er een dag later gebeurt kan niemand wat van zeggen. Verder onder contract verkopen vind ik sws vreemd, je bied je paard te koop aan, wilt er vanaf blijkbaar dan denk ik verkocht is verkocht.
Zonder harde bewijzen van een graatmager paard kun je m.i op dit moment weinig. Maar heb geen rechten gestudeerd. Dit is alleen wat ik zelf zou denken. Je kan niet iemand je voer of weide schema opdringen. Alle paarden moeten wennen op hun nieuwe verblijfplaats, daarnaast, vecht het niet op Bokt uit maar gewoon als volwassenen en niet vanachter een scherm waar woorden en daden altijd vertekend beeld geven

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:39

JoyCiej007 schreef:
damian23 schreef:
Dit soort voorwaarden zijn bijna nooit uit te voeren. Allereest zit je met de bewijslast. Het is erg arbitrair wat verwaarlozing is. Verder zal deze voorwaarde ws als onredelijk worden geacht. Je haalt een paard terug zonder de koopsom of een geldbedrag terug te geven.

En inderdaad, de koper kan ook stellen dat jij een paard hebt gelevert die niet gezond is als hij binnen een week al kreupel is.

Ik zou proberen om er toch samen uit te komen.

Dit is het enige correcte antwoord op jou vraag, TS.

Daarbij vind ik het zeer bijzonder dat jij een dergelijk contract zomaar heb opgesteld onder voornoemde voorwaarden, maar ik vind het nog meer bijzonder (en nog dommer) van de kopende partij dat deze hiermee akkoord is gegaan.

Was je bij mij aangekomen met een contract met dergelijke clausules er in, dan had ik je eerst gevraagd of je ter plekke gek bent geworden, en daarna zou ik héél hard weggehold zijn...........

Juridisch is dit helemaal correct

Daarbij als aanvulling. Zelf een contract opstellen bij de verkoop van een paard is rechtsgeldig. Dit hoeft niet bij een notaris nog vastgelegd te worden om juridisch bindend te zijn.

Echter als de voorwaarden die in het contract strijdig zijn met de wet of gewoonte, dan zijn deze ook niet geldig. De voorwaarde van TS is iets wat absoluut niet rechtsgeldig is.

Als TS daadwerkelijk dit paard ophaalt, dan kan de huidige eigenaar TS aangeven voor diefstal en zodoende aansprakelijk stellen.

Advies aan TS: bied aan om het paard terug te kopen. Meer kan je niet doen.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:55

Hoe is het afgelopen ts?