Dreigen met slacht als pressiemiddel om te verkopen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:18

Bambolina schreef:
StalNollie schreef:
waarom niet fokken om te slachten wat een onzin. biggen worden ook gefokt om op te eten.
maar een paard-pony zou zielig zijn.
wij hebben nu een merrie drachtig staat het veulen ons niet aan en kunnen we hem-haar niet verkopen zal het geslacht worden en niet door mijn maar door een bekende in de vriezer worden gestopt en op worden gegeten, en nee daar heb ik zeker geen moeite mee.

ik vind paardenvlees niet lekker daarom eet ik het niet maar anders at ik er nog van ook nog.

Hoop niet dat er meer mensen zoals jij zijn, waardoor paarden die echt niet meer kunnen op de wachtlijst voor de slacht moeten, omdat iemand anders loos in het rond fokt en de misbaksels naar de slacht brengt.

Wachtlijst voor de slacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:19

Cowgirl schreef:
hahahah....ik bied 50 euro :D .

Ik 51 :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:20

StalNollie schreef:
omdat ze drachtig gekocht is,

net als wat brainles hierboven aangeeft er worden meerdere gefokt om te slachten, prima toch.

niks zieligs of raars aan, maar waarom zou dit zielig zijn

Uiteindelijk heeft een paard meestal een prettiger leven dan dieren in de vleesindustrie.
Ik ben vegetariër... maar wanneer mensen vlees eten is 'scharrelpaard' nog betrekkelijk 'groen' te noemen.

Dreigen met slachten om te verkopen, of met ongekeurde/ slechte ouderdieren vermeerderen om het vermeerderen en ze vervolgens maar naar de slacht brengen omdat het je niet aanstaat is gewoon ridicuul.
Dat je de merrie drachtig gekocht hebt maakt het verhaal een beetje anders, toch weet je waar je voor kiest en verdient ieder leven een eerlijke kans.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:20

Brainless schreef:
Bambolina schreef:

Hoop niet dat er meer mensen zoals jij zijn, waardoor paarden die echt niet meer kunnen op de wachtlijst voor de slacht moeten, omdat iemand anders loos in het rond fokt en de misbaksels naar de slacht brengt.

Wachtlijst voor de slacht?

Dat krijg je wel als iedereen zijn paarden te pas en te onpas maar naar de slacht brengt ja, er mag per week per slachthuis maar een klein aantal paarden geslacht worden.
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 19-11-14 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:21

Bambolina schreef:
StalNollie schreef:
waarom niet fokken om te slachten wat een onzin. biggen worden ook gefokt om op te eten.
maar een paard-pony zou zielig zijn.
wij hebben nu een merrie drachtig staat het veulen ons niet aan en kunnen we hem-haar niet verkopen zal het geslacht worden en niet door mijn maar door een bekende in de vriezer worden gestopt en op worden gegeten, en nee daar heb ik zeker geen moeite mee.

ik vind paardenvlees niet lekker daarom eet ik het niet maar anders at ik er nog van ook nog.

edit: zie nu dat je het veulen niet zelf hebt gefokt maar dan nog, koop dan geen drachtige merrie.

soms weet je niet of een merrie drachtig is!!!!! dus ga niet dingen lopen zeggen als je er het fijne niet van weet. en dan nog we hebben jaren terug idd weleens een shet hengst naar slacht gebracht, bracht meer op dan verkoopprijs. prima toch. en heus er zijn er vele meer die het doen en zo denken,

geen rare gedachte gang hoor, jullie zijn natuurlijk allemaal vegatarisch

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:21

Bambolina schreef:
Dat krijg je wel als iedereen zijn paarden te pas en te onpas maar naar de slacht brengt ja, er mag per week per slachthuis maar een klein aantal paarden geslacht worden.

Als ik die hier in de buurt bel, kan ik de volgende dag al komen.

Hoeveel mogen er dan max geslacht worden en waarom zou daar een max aanzitten?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:24

Ja, ik ben vegetarisch ja, groot deel van de tijd veganistisch zelfs. Maar als ik jou zo begrijp is het niet het eerste dier (ik zie veulens in meervoud staan) wat jullie naar de slacht hebben gebracht. En zeker als je dan dingen zegt als 'als het ons niet aan staat'.. daar kan ik met m'n kop niet bij. Maar goed, ieder zijn eigen manier I guess.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:25

Dat zegt ze toch niet. :? Ze zegt enkel "als het veulen haar niet aan staat" én het niet verkoopbaar is.
Beter dat ie dan in de diepvriezer beland dan dat "ik zoek een goede thuis" en dan een jaar later op bokt komen janken dat ie al zoveel eigenaren gehad heeft.
Paard heeft er geen last van als ie gaat, jammer voor het veulen maar die zou geen €250 krijgen. De slachtprijs zal bij deze amper 50 euro zijn. Dat zou dus ook het maximum zijn dat ze zou krijgen áls ik interesse had. En anders eet ze hem maar op! :wave:

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:26

Beetje dubbele moraal bij sommigen hier. Biggen slachten is prima, maar een veulen is sielug?? >;)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:26

In een ander topic werd er gezegt dat in Nijkerk er maar 10 geslacht mogen worden....vandaar waarschijnlijk...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:27

Loe_Loe schreef:
Beetje dubbele moraal bij sommigen hier. Biggen slachten is prima, maar een veulen is sielug?? >;)

Nee, een veulen fokken die je niet aan staat en die laten slachten.

Birdie60

StalNollie schreef:
tja er zullen er heus in trappen ik wil hem niet voor die prijs,
en verkopen of slacht, als wij onze paarden echt niet verkocht krijgen en als we ze echt beu zijn of veulens dan slachten wij ze ook niks mis mee.

En dat noemt zich dierenvriend?

Brainless

kally schreef:
In een ander topic werd er gezegt dat in Nijkerk er maar 10 geslacht mogen worden....vandaar wwaarschijnlijk...

Maar dat heeft niets met andere slachterijen te maken?!

Hier zit een gewone slachter (slacht "alle" dieren) en zij hebben geen minimum aan een bepaald soort dier.

Ayasha
Blogger

Koekeroekus schreef:
Loe_Loe schreef:

Nee, een veulen fokken die je niet aan staat en die laten slachten.

dat is jouw gebrek aan leeskunst. Ze zegt nl nergens dat ze dat doet.

Anoniem

Ayasha schreef:
Dat zegt ze toch niet. :? Ze zegt enkel "als het veulen haar niet aan staat" én het niet verkoopbaar is.
Beter dat ie dan in de diepvriezer beland dan dat "ik zoek een goede thuis" en dan een jaar later op bokt komen janken dat ie al zoveel eigenaren gehad heeft.
Paard heeft er geen last van als ie gaat, jammer voor het veulen maar die zou geen €250 krijgen. De slachtprijs zal bij deze amper 50 euro zijn. Dat zou dus ook het maximum zijn dat ze zou krijgen áls ik interesse had. En anders eet ze hem maar op! :wave:

Oef, slachtprijs van shetjes is nog lang geen 50,-. Geloof rond de 20,-.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:28

Brainless schreef:
Bambolina schreef:

Als ik die hier in de buurt bel, kan ik de volgende dag al komen.

Hoeveel mogen er dan max geslacht worden en waarom zou daar een max aanzitten?

Las het toevallig op bokt in dit topic: [BM] Excursie slachterij Nijkerk??: 5 per slachtruimte per week.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:29

vrouwke schreef:
StalNollie schreef:
tja er zullen er heus in trappen ik wil hem niet voor die prijs,
en verkopen of slacht, als wij onze paarden echt niet verkocht krijgen en als we ze echt beu zijn of veulens dan slachten wij ze ook niks mis mee.

En dat noemt zich dierenvriend?

Ik heb geleerd:

Zo lang een dier leeft heb je er goed voor te zorgen.
Dat maakt een dierenvriend.
Niet of hij wel/geen vlees eet ook niet of hij wel/niet zijn eigen dieren eet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:30

Ayasha schreef:

Dat laatste is waar, ik dacht zelfs aanvankelijk dat de adverteerder het dier liever naar de slacht bracht dat dat het dier in verkeerde handen zou vallen.
Navraag wees uit dat ze het een koper niet zou 'gunnen' voor een kleine prijsje een slag te slaan.

Want ja, hulde voor degene die een dier naar de slacht brengt dat 'geblesseerd/ ziek/ gedragsgestoord' is en er niet mee zeult.

StalNollie sprak over veulenS en paarden.... meervoud dus... en het woord: beu zijn... is oo wat ongelukkig gekozen.
Je zou dan de conclusie kunnen trekken dat er maar op los gefokt wordt en aangekocht wordt, en dan alles dat men niet ziet zitten, dat niet voldoet of onverkoopbaar is de bami in moet. Zodra ze haar verhaal toelicht klinkt het al anders, maar haar openingszin was ietwat euh... ongelukkig.

Bambolina

Re: Dreigen met slacht als pressiemiddel om te verkopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:31

Wat Ninx zegt dus :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:31

Loe_Loe schreef:

Nou ja, bij mij niet... ik eet helemaal geen dieren.
Maar dat staat los van de discussie....

Een paard aankopen en na een maand laten slachten als er niet HEEEEL snel iemand komt, omdat het dier je niet aanstaat. Dan ben je gewoon niet helemaal fris.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:32

beter als de handel in en misschien een goed leven en misschien een slecht leven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:34

Bambolina schreef:
Las het toevallig op bokt in dit topic: [BM] Excursie slachterij Nijkerk??: 5 per slachtruimte per week.

Ja de regels zijn aangescherpt, maar er is zeker wel een mogelijkheid om meer te slachten, dan moet je voldoen aan de eisen die de vergunning vereist.
Nijkerk is een kleine slachterij die alleen paarden doet.

Hier zit er 1 die "alles" slacht en veel groter is (ook veel meer ruimte voor opslag van levende dieren).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:35

StalNollie schreef:
beter als de handel in en misschien een goed leven en misschien een slecht leven.

Vanzelfsprekend....
Maar te pas en te onpas van alles fokken en aankopen om het vervolgens binnen no time de worst in te draaien als het je niet aanstaat is geen manier van doen uiteraard.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:36

Ik vind de advertentie niet kunnen zoals het gesteld wordt. Niet verkopen is hup richting slacht en dan nog voor een behoorlijk bedrag te koop. Ze komt zwaar bedrogen uit bij de slacht. Laat gewoon het slachtverhaal weg, al ben je het daadwerkelijk van plan.

Wat StalNollie betreft. Is er een keer iemand eerlijk, wordt diegene gelijk weer bekritiseerd. Tuurlijk zien we alle dieren fris en fruitig in hun eigen leefomgeving. Een hinderlijke mug mogen we wel doodmeppen omdat we niet kunnen slapen en geen muggenbulten willen.

Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van StalNollie sta, want ik zou het niet kunnen. Het enigszins begrijpen kan ik het ook.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:37

Ninx schreef:
StalNollie schreef:

Vanzelfsprekend....
Maar te pas en te onpas van alles fokken en aankopen om het vervolgens binnen no time de worst in te draaien als het je niet aanstaat is geen manier van doen uiteraard.

Er zijn mensen die dit wel doen met geiten/schapen/kippen... waarom is dat zoveel anders dan een paard/pony?