Onrechtmatig paard vasthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:51

xxxxxx2000 schreef:
Is het trouwens je paard uit je profiel? Mooie hengst! Ook al was hij niet mooi, kan me voorstellen dat je over de z**k bent

Huh, ben ik scheel of zie jij ze vliegen?? :P Ik zie geen paard in het profiel van ts :P

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:52

Huh?! Ff spieken, zou ik fout geklikt hebben?
edit: ik zie ze idd vliegen volgens mij. Ik dacht eerst dat ik dan per ongeluk de link in het profiel had aangeklikt ipv in het profiel had gekeken, maar nu ik die link weer probeer blijkt de pagina onvindbaar :P
nou ja, of die pagina van de link ligt er opeens uit of ik heb met mijn a-motorische vingers per ongeluk een ander profiel op m'n iPhone aangeklikt. never mind... :=
Laatst bijgewerkt door xxxxxx2000 op 09-11-14 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Re: Onrechtmatig paard vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:54

Er staat geen enkel paard in het profiel van TS.

Ik keek ook even maar meer verbaasd ben ik over het feit dat er staat dat ze 39 jaar zou zijn.
daar vind ik de tekst helemaal niet naar klinken! Integendeel.
Ik begin te betwijfelen of het paard wel van haar zelf is.

TS... veel te veel vragen en onduidelijkheden, kun je iets ophelderen?

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:57

Terpentijn en Joolien kunnen jullie die link in het profiel ook niet openen dan??

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:59

Ik zie allerlei advertenties van jou van stal Melodia waarin je zelf revalidatie aanbiedt en paarden aanbiedt ?? Heb je zelf ook een bedrijf dan ?
Ik zie inderdaad ook geen paard in het profiel
Ts je bent toch niet iets aan het posten op het profiel van iemand anders ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:06

xxxxxx2000 schreef:
of ik heb met mijn a-motorische vingers per ongeluk een ander profiel op m'n iPhone aangeklikt. never mind... :=

ik denk dat :D heb ik ook vaak op mijn mobiel :P

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:07

Interessant. Ben benieuwd hoe het af loopt.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:12

Denk eerlijk gezegd dat ts niet meer zal antwoorden

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:13

terpentijn schreef:
Er staat geen enkel paard in het profiel van TS.

Ik keek ook even maar meer verbaasd ben ik over het feit dat er staat dat ze 39 jaar zou zijn.
daar vind ik de tekst helemaal niet naar klinken! Integendeel.
Ik begin te betwijfelen of het paard wel van haar zelf is.

TS... veel te veel vragen en onduidelijkheden, kun je iets ophelderen?
Eerdere berichten in andere topics vind ik wel naar haar leeftijd geschreven. Ik denk dat ze flink van slag is geweest toen ze de OP schreef en daarom ook zo fel reageerde.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:29

listiglistje schreef:
xxxxxx2000 schreef:
of ik heb met mijn a-motorische vingers per ongeluk een ander profiel op m'n iPhone aangeklikt. never mind... :=

ik denk dat :D heb ik ook vaak op mijn mobiel :P

Haha ik heb JOUW profiel bekeken ipv die van TS! tss was ik ff in de war, maarre mooie hengst! ( is toch een hengst he anders sta ik helemaal voor banketstaaf of hoe men banketstaaf ook op bokt noemt)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:33

xxxxxx2000 schreef:
Haha ik heb JOUW profiel bekeken ipv die van TS! tss was ik ff in de war, maarre mooie hengst! ( is toch een hengst he anders sta ik helemaal voor banketstaaf of hoe men banketstaaf ook op bokt noemt)

:P nee die is al heel lang ruin :+ al 6 jaar hakkietakkiewegzakkie :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:34

listiglistje schreef:
xxxxxx2000 schreef:

:P nee die is al heel lang ruin :+ al 6 jaar hakkietakkiewegzakkie :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:36

My god wat een verwarring veroorzaak ik! Is niet voor het eerst overigens! :D haha ach het paard dat ik zag is mooi van wie hij ook is pff
nou ja on topic: van TS horen we niks meer dus

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:36

TS, het is zeker een rotsituatie, maar ik begrijp er van voor tot achteren niet veel van. Hoe kan jou paard nou in 'beslag' zijn genomen door een kliniek? Daar hebben ze toch helemaal het recht niet toe? Als jij daar met trailer verschijnt en jou paard wilt hebben moet dat kunnen, ook onder assistente van politie.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:47

Ook ik ben nieuwsgierig naar het hele verhaal, dan pas zou ik je misschien kunnen voorzien van tips en adviezen. Het is in ieder geval een rot situatie en ik snap dat je je paardje het liefst zo snel mogelijk terug hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:53

Lieve ts, je vraagt om een hart onder de riem. Dat willen we jje ook u best geven maar dan moeten we wel kunnen begrijpen wat er aan de hand is. Waarschijnlijk was je erg boos en overstuur toen je het verhaal typte, en dat is logisch, maar dat maakt het er niet echt duidelijker op. Proveer dus even jezelf te herpakken, even tot 10 tellen, en opnieuw beginnen met je verhaal uitleggen. Desnoods per pb. Nu reageer je je frustraties af op de verkeerde mensen waardoor je jezelf alleen maar in een verkeerd daglicht plaatst. En ja, sommige bokkers reageren soms wat bot maar ze bedoelen het meestal goed. Heel veel succes en sterkte.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:45

Ok ik zal even diep ademhalen en proberen zonder mijn emotie het verhaal wat duidelijker uitleggen al hoop ik dat als ik dat doe en men nog vragen heeft deze in een pb aan mij stelt, de reden dat het verhaal misschien wat vaag klinkt is omdat ik overspoelt word door emoties en verdriet

Het klopt dat ik zelf een stal heb en al enige jaren met heel veel plezier jonge hengsten in de opfok, in training en ook revalidatie heb staan , daarnaast geef ik les, mogen we wedstrijden organiseren en zijn een leerbedrijf

Het familielid waar ik het over heb daar woon ik samen mee op dit terrein , in allebei een eigen deel van de boerderij en met een eigen oprit en huisnummer.

Twee jaar geleden is er een conflict tussen ons ontstaan na maanden of eigenlijk jaren van irritatie en bemoeizucht
dit conflict heeft er toe geleid dat dit familielid van wie ik mijn gedeelte huur mij in mijn gedeelte is binnengedrongen en heeft mishandeld,

Je zou denken dat daarmee en een aangifte met doktersrapport en foto,s van verwondingen dat er actie zou worden ondernomen maar dit bleek niet het geval, want vanaf die dag is mijn grote mooie droom een nachtmerrie geworden.

De dader heeft alles geprobeerd om mij van het terrein te krijgen, mensen tegen mij op te zetten , lopen rondvertellen en zelfs een gedwongen opname voor elkaar te krijgen , dit alles is niet gelukt en een tijdje was het rustig en had ik het idee dat we het ergste hadden gehad tot het begin van deze zomer alles weer opnieuw begon en nu nog erger , want vorige keer waren de dieren hier niet de dupe van maar nu wel ..

O.a. een poes die tijdens de afwezigheid van deze wat oudere dame die heel graag haar gelijk haalt en haar onvermogen om dingen te onthouden, worstelt met een oorlogstrauma en alles doet om vooral andere te overtuigen dat niet zij maar ik hulp nodig heeft, met een gebroken staart rondliep en een wond
En ik geen toestemming kreeg om het dier te laten behandelen

Maar ook ongevraagd aan paarden zitten , lichten uitschakelen en klanten met de raarste verhalen bestoken

De reden dat ik mijn oogappel na het akkefietje met die merrie naar het revalidatiekliniek heb laten gaan was omdat ik zelf ziek ben op dit moment, ik er zeker van wilde zijn dat hij veilig was, verzorgd werd en er goed naar zijn kwetsuren werd gekeken

Ook wilde ik wat rust inbouwen voor mijzelf om eens goed na te denken hoe en waar nu verder,

Dit blijkt achteraf de stomste beslissing die ik die in al die jaren dat ik hem heb had kunnen maken

Deze oudere dame is erachter gekomen waar hij staat en is daar gaan vertellen dat ik failliet zou zijn
en een wanbetaler, maar ook dat ik zware medicijnen slik vanwege een psychiatrische stoornis en onder curatele zou staan

Dit is hoe de rekening bij haar kwam en deze man in kwestie zo een nare houding heeft aangenomen
de reden dat ik niet met trailer ben gegaan is omdat ik deze nu niet heb en ook niet mag rijden vanwege
zware pijnstillers die ik slik plus een oog dat s cheel kijkt.

Ik was met mensen o.a. een meisje dat hem zal voorrijden in ermelo, ik heb netjes aangekondigd dat ik kwam en verzocht on netjes met elkaar om te gaan zodat zij kennis kon maken met mijn kanjer.

Echter hiel meneer het niet zo netjes en begon gelijk alle vuile was die hij denkt over mij te weten aan deze mensen te vertellen.

Deze mensen ken ik verder niet en het meisje is mij aangeraden door een goede bekenden
ik schaamde mij rot en zag dat grietje staan met tranen in haar ogen , ze fluisterde dat ze weg wilde
en ik zei tegen haar vader dat ik wel op de politie zou wachten en als zijn dochter graag wilde gaan dat
ik dat zou begrijpen , we hebben toen uitgeladen en ik ben blijven wachten op de politie , deze hadden beloofd te komen asdisteren indien nodig alleen wisten deze dienders dit niet en waren hoe zeg ik het netjes behoorlijk grof en niet echt meelevend of bereid naar de bewijzen die ik heb dat ik het bedrag heb gestort op woensdag 5 november om 15.44 om precies te zijn.

Ik heb tot vandaag geen correcte factuur ontvangen, wel een aanmaning die vandaag in de bus zat met nu mijn roepnaam, en zonder stalnaam , het eerste wat ik morgen doe is naar de bank gaan om te kijken waar het schort , ik hoop dat dan deze kwestie snel voorbij is en er iemand is die met mij mee gaat om hem zelf op te halen , er is door de stalhouder gezegd dat hij hem zodra er geld is dat hij thuis word gebracht echter ik heb daar niet zo goed gevoel over,

Mochten er nog vragen zijn stel ze dan gerust via pb ,

Ik denk dat ik genoeg gevoelige kwesties in het openbaar heb besproken ,
En wees altjeblieft mild voor deze dame op leeftijd , ze is mijn moeder en
heeft vanwege leeftijd soms niet in gaten wat de gevolgen
Zijn van haar daden en gedrag

En voor de duidelijkheid ik hoef geen tips of advies dat laat ik over aan mijn advocaat
en de verzekering , ik zoek alleen een begripvol oor en eventueel vervoer van mijn huis naar
de kliniek naar huis

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:52

By the way jullie hoeven je geen zorgen te maken over paarden van andere die staan hier niet meer op stal omdat ik heb besloten om eerst een nieuwe stek te vinden , zelf weer fit en sterk te worden om daarna in de lente weer rustig aan te beginnen met wat ik het liefste doe namelijk bezig zijn met paarden , les geven en een boel lol trappen met kids en andere klanten ,

Het bedrijf waar ik over heb die hem vasthoudt is een officieel bedrijf dat naar het schijnt goed te boek staat als je wilt weten wie dat zijn dan kan dat via pb

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:56

Dit brengt een heel ander licht op de zaak dan jouw begin post.

Als jij het afgelopen woensdag over hebt gemaakt via de bank. Heb je dus bewijs dat je de rekening hebt betaald. Dit kun je uit gaan printen en meenemen als je je paard bij hem op gaat halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:58

Oké, nu is het een stuk duidelijker. Ik begrijp je frustratie en ook dat je in tweestrijd zit, want ondanks alles is het toch je moeder. Erg lastige situatie en niet echt netjes van die mij heer van de kliniek om zomaar af te gaan op roddels. Aan de andere kant zal die man ook gedacht hebben dat er wel een kern van waarheid in zal zitten want het is wel je moeder die dit verteld heeft aan hem en welke moeder praat zo over haar kind. Dus schouders recht, bewijs verzamelen dat je betaald hebt en inladen dat paard. Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt en je je paard weer bij je hebt. Meer dan sterkte en succes kan ik helaas niet bieden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:58

FriesWytske schreef:
Dit brengt een heel ander licht op de zaak dan jouw begin post.

Als jij het afgelopen woensdag over hebt gemaakt via de bank. Heb je dus bewijs dat je de rekening hebt betaald. Dit kun je uit gaan printen en meenemen als je je paard bij hem op gaat halen.

TS heeft eerder al geschreven dat ze dat heeft gedaan, zonder gewenst resultaat.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:58

Hij zegt dat hij hem in beslag heeft genomen en weigerd om mij de stallen in te laten gaan om naar hem te kjjken, ik weet dat hij onrechtmatig handelt en er eerst een betalingsachterstand moet zijn plus diver se aanmaningen etc en een schriftelijke mededeling dat dit zijn actie is op mijn wanbetalen, zoals gezegd ik heb zelf een stal en ook wel eens wat mee gemaakt met mensen die niet betaalde en zoals hij dit doet klopt van geen kant , zelfs als ik te laat was met betalen

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:59

Lieve ts, wat een rotsituatie voor jou zeg. Goed dat je je verhaal verduidelijkt hebt. Ik kan je verder niet helpen met adviezen helaas maar wens jou en je hengst veel goeds voor de toekomst.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:59

Ik heb alle bewijzen bij me gehad en zelfs aangeboden samen de bank te bellen , ik heb ook aangeboden om alles cash af te tikken

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:02

Ik gok dat jij nu een grote mond moet gaan krijgen. Hij mag geen paard vasthouden. En ik zou nogmaals de politie bellen, al zullen die zeggen dat het om een civiele zaak gaat en dat ze weinig kunnen doen.