Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pipo schreef:Ik zou vastleggen op film wat t probleem is. desnoods stro en hooi laten keuren. En een maand is genoeg. steekt ie een halve maand in zn zak. Of maak een front met je mede huurders, beleg een vergadering met hun en de chef/cheffin. Overleg.. met zn alle sta je sterk lijkt me.

Suusje92 schreef:Je hebt al betaald voor november en je wilt halverwege november vertrekken? Dan hoef je toch niet nog meer te betalen voor december? officieel gezien is een maand 28 dagen, aangezien elke maand 28 dagen bevat. De stallen die ik hier ken nemen 28 dagen ook als maand. Dus in principe zou je dan op tijd zijn met opzeggen.
ydnew schreef:Je betaald normaal gesproken voor kwaliteit, als zij dit niet meer willen of kunnen leveren dan zou de prijs of kwaliteit aangepast moeten worden zodat dit weer in verhouding is. Goedkoop is duurkoop. Dom van ze! ik zou ook niet meer betalen voor de maand december.
En wat kunnen zij doen als je niet betaald? ik neem aan dat ze deze inkomsten niet nestjes bij de belastingdienst melden? er is wel al genoemd dat je zo een naam krijgt als je niet netjes vertrekt, maar ik denk dat deze stalhouder bang moet zijn voor zijn naam. Het opstappen en niet meer een maand extra betalen omdat je 3 dagen later was met het mededelen hiervan is in mijn ogen een heel logisch gevolg van slechte service!
Dus nee, dan sta je er niet met een fijn gevoel...)
Amaris schreef:ydnew schreef:Je betaald normaal gesproken voor kwaliteit, als zij dit niet meer willen of kunnen leveren dan zou de prijs of kwaliteit aangepast moeten worden zodat dit weer in verhouding is. Goedkoop is duurkoop. Dom van ze! ik zou ook niet meer betalen voor de maand december.
En wat kunnen zij doen als je niet betaald? ik neem aan dat ze deze inkomsten niet nestjes bij de belastingdienst melden? er is wel al genoemd dat je zo een naam krijgt als je niet netjes vertrekt, maar ik denk dat deze stalhouder bang moet zijn voor zijn naam. Het opstappen en niet meer een maand extra betalen omdat je 3 dagen later was met het mededelen hiervan is in mijn ogen een heel logisch gevolg van slechte service!
Maar waar leg je dan de grens? 3 dagen is niet de moeite om je aan de opzegtermijn te houden, 5 wel? Of 6?
Als je met bijv een telefoonabbo werkt zeggen ze ook niet 'oh je bent maar 3 dagen te laat, dus laat die opzegtermijn maar zitten'. Nee, november is november en december is de opzegtermijn.
Niet dat ik het nou opneem voor de staleigenaren, maar het is wel zo: regels zijn regels en niet alleen als het iemand zo uitkomt.
Amaris schreef:Tuurlijk is in dit geval de uitvoering ter discussie, maar het ging mij om het principe.
"je bent maar 3 dagen te laat dus dan moet die opzegtermijn eigenlijk niet gelden, want wat stelt 3 dagen nou voor".
Nee... zo werkt het nou eenmaal niet.
Amaris schreef:Tuurlijk is in dit geval de uitvoering ter discussie, maar het ging mij om het principe.
"je bent maar 3 dagen te laat dus dan moet die opzegtermijn eigenlijk niet gelden, want wat stelt 3 dagen nou voor".
Nee... zo werkt het nou eenmaal niet.