Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
loveidefix schreef:Jildau schreef:Je mag met een aanhanger rijden met B-rijbewijs wanneer auto en aanhanger samen niet boven de 3500 kilo uitkomen. Dit is wel het leeggewicht van de auto + het maximale laadvermogen, plus datzelfde van de trailer. Als je deze combi treft kun je daarmee dus best legaal oefenen!
Maar dat mag toch nooit wanneer de trailer dubbel assis is en een eigen kentekenplaat heeft?
zolang de maximale gewichten maar niet de 3500 overschrijden.

maar voorlopig te druk voor met de studie.. Ga er vanuit dat het weinig voorsteld. Rij al meer dan een half jaar zelf rond met de trailer, (die mag op B rijbewijs) en achteruit en alles is ook geen enkel probleem. 
loveidefix schreef:Oke! ik rij dan met een 1.5 paards trailer met een kwpn'er erin. De auto waar ik mee ga rijden is een jeep. Helaas is zowel de auto als de trailer niet van mij dus ik heb geen idee hoe dat uit komt! je kunt dat opzoeken in de papieren van je auto toch?
loveidefix schreef:Ik kan wel gewoon naar voren toe inparkeren en achteruit wil ook wel als ik de ruimte er voor heb (en mijn vriend niet panisch naast mij zit te schreeuwen dat ik geen krassen op zijn auto moet maken) maar file parkeren... dat is echt een no go
Kun je überhaupt file parkeren met een trailer?
inochiyo schreef:ikke schreef:Het toverwoord is KIJKEN IN JE BUITENSPIEGELS!
met een trailer achter je zijn het ook de enigste spiegels die je kan gebruiken
Het geeft je bij achteruit rijden soms net dat beetje extra info. Nu ben ik wel gezegend met zo'n oude Range Rover; zoveel glas dat een gemiddelde glastuinder er jaloers op is 
AshleyRol schreef:Ik rij altijd met een 1 paards trailer en dat zonder E.
Door het aantal kilo's mag ik er zoner E mee rijden.
Eerst aantal keer leeg op een parkeerplaats geoefend en toen met paard met mijn vader ernaast en dat ging eigenlijk meteen goed.
Meestal kan ik overal wel een rondje rijden waar ik heen ga maar kan dit niet kan ik ook keren enzo.
Alleen heel krap tussen dingen door rijden vind ik echt lastig, maarja dan gewoon een paar keer steken!
Wel word ik er héel zenuwachtig van als mensen gaan kijken , dan word me hoofd knalrood en wil ik zo snel mogelijk weg haha!
Ik heb wel een trucje voor het achteruit rijden. Je moet natuurlijk 'andersom' sturen en dat zorgde bij mij nog wel eens voor verwarring.
Wat ik nu doe is mijn handen onder het stuur en de hand naar rechts is dus trailer naar rechts(stuur gaat dan dus naar links) en andersom.
Dat hielp bij mij enorm
Wel al flink aan het oefenen geweest met trailer en aanhanger, dus ik hoop het in een dagje te halen
Ayasha schreef:Vind ik het nu juist dat In nederland geen parkeren gevraagd wordt, enkel een wegproef met de BE?
Ik kan perfect bochten achteruit maken met de trailer maar file parkeren en vervolgens opstellen tegen een laadkaai vind'k nog steeds eng genoeg/twijfel ik nog steeds genoeg over dat ik mijn vrachtwagenbewijs ben gaan halen ipv mijn BE