Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanneJas

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:57

wat me opvalt aan de advertentie:
braaf gereden, goede springer etc.

Maar ik zie vervolgens geen enkele foto van een bereden paard. Alleen een filmpje van vrij springen.

ik heb een mailtje gestuurd of er ook foto`s/filmpjes zijn van het paard onder het zadel.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:01

Misschien is het paard daar ook wel gewoon braaf?

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:03

Een aantal van jullie hebben mooi praten maar ik heb haar bijna voor niks weggedaan, puur omdat ik wilde dat ze een goed tehuis zou krijgen, ik snap ook dat als je de papieren uit handen geeft degene ermee kan doen wat die ermee wil doen. Alleen heb ik die goede man heel duidelijk gemaakt en verteld dat dit dier niet geschikt is om op te rijden! Ik heb haar hele voorgeschiedenis verteld, dat ze is geopereerd aan haar mond en dat ze twee keer vanuit het buitenland is teruggekomen als onhandelbaar.
Ik woon nu nog vrijaf en heb alles aan huis 5 stallen, paardenbak alles compleet, maar aangezien ik terug naar de stad ga is het voor mij financieel niet haalbaar om al mijn paarden te behouden! Dus zocht ik naar een goede oplossing voor W-Vonia!

6 jaar geleden zochten we een paard voor erbij en heb haar toen overgenomen, het is lastig als je weet dat het dier verder gezond en aan de hand of los in de weide een zeer hoog knuffelgedrag heeft... om haar dan in te laten slapen, ik ga nog steeds uit van het goede van een mens en als iemand je recht in de ogen kijkt en zegt beloofd ik zorg goed voor haar dan ga ik er vanuit, omdat ik zelf namelijk wel zo ben. Ook hier komt natuurlijk weer negatief gekeutel op maar dat interesseert mij niet!

Waar het mij omgaat is dat ik mede bokt-ers er voor wil behoeden om haar te kopen om erop te gaan rijden! Ze kan onder het zadel explosief en gemeen zijn. En terugkopen is geen optie, het bedrag wat er nu voor gevraagd wordt is niet navenant wat ik ervoor gekregen heb. En dat geld heb ik gewoonweg niet.

Bigone, bedankt voor de tip, ik zal die stal vanavond eens bellen. En ook hun het hele verhaal nog maar eens vertellen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:05

Triest, zo gaat het maar al te vaak met "moeilijke"' paarden wanneer die voor zeer weinig worden doorverkocht.
Hoe vaak hebben we niet op Bokt gelezen dat de "bovenste beste nieuwe baasjes" met allerlei mooie verhalen, zo'n dier weer binnen enkele weken hadden doorverkocht?
De eerste nieuwe eigenaren vanaf TS zelfs binnen een week al!
Dan ben je dat als nieuwe eigenaar dus vooraf al van plan, want niemand kent een paard binnen 1 week.

Mensen, let toch goed alsjeblieft goed op, er komt zo veel ellende van dit "bijna voor niets"" verkopen van je moelijke probleempaard. Die door het gehannes en het van hand-tot-hand gaan, alleen maar moeilijker zal worden.

Laat je maatje toch niet in de steek, ook niet als het moeilijk wordt.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 30-10-14 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:09

Zweepje, negeer de negatieve reacties van sommige bokkers asjeblieft.

Zeggen dat je er om vraagt als je een dier gratis weggeeft, is het zelfde als zeggen dat je vraagt om verkrachting als je in een kort rokje loopt?!

Bullshit, de persoon die haar heeft overgenomen is gewoon een klootzak en een oplichter.

Goed dat je dit topic hebt aangemaakt om mensen te waarschuwen. Veel sterkte in deze periode :(
Ik hoop dat ze bij iemand terecht komt die er wel mee om kan gaan...... En ze dan toch nog haar mooie toekomst zal zien. Al word die oplossing bij elke keer dat ze verhandeld wordt natuurlijk kleiner...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:11

Dit is helaas weer een typisch voorbeeld waarom hemelen voor een paard helemaal niet zo'n slecht idee is. Je voorkomt er zoveel dierenleed mee, want dat is dit. Je kunt er niet vanuit gaan dat een paard met een geschiedenis als deze niet in de handel komt. Dat is imo gewoon naief en een paard betaalt daar de prijs voor. Zo jammer en zonde dit.. Hopelijk komt ze toch nog goed terecht maar ik vrees ervoor..

Mensen, leer hiervan en neem je verantwoording..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:15

Zweepje schreef:
Een aantal van jullie hebben mooi praten maar ik heb haar bijna voor niks weggedaan, puur omdat ik wilde dat ze een goed tehuis zou krijgen, ik snap ook dat als je de papieren uit handen geeft degene ermee kan doen wat die ermee wil doen. Alleen heb ik die goede man heel duidelijk gemaakt en verteld dat dit dier niet geschikt is om op te rijden! Ik heb haar hele voorgeschiedenis verteld, dat ze is geopereerd aan haar mond en dat ze twee keer vanuit het buitenland is teruggekomen als onhandelbaar.
Ik woon nu nog vrijaf en heb alles aan huis 5 stallen, paardenbak alles compleet, maar aangezien ik terug naar de stad ga is het voor mij financieel niet haalbaar om al mijn paarden te behouden! Dus zocht ik naar een goede oplossing voor W-Vonia!

6 jaar geleden zochten we een paard voor erbij en heb haar toen overgenomen, het is lastig als je weet dat het dier verder gezond en aan de hand of los in de weide een zeer hoog knuffelgedrag heeft... om haar dan in te laten slapen, ik ga nog steeds uit van het goede van een mens en als iemand je recht in de ogen kijkt en zegt beloofd ik zorg goed voor haar dan ga ik er vanuit, omdat ik zelf namelijk wel zo ben. Ook hier komt natuurlijk weer negatief gekeutel op maar dat interesseert mij niet!

Waar het mij omgaat is dat ik mede bokt-ers er voor wil behoeden om haar te kopen om erop te gaan rijden! Ze kan onder het zadel explosief en gemeen zijn. En terugkopen is geen optie, het bedrag wat er nu voor gevraagd wordt is niet navenant wat ik ervoor gekregen heb. En dat geld heb ik gewoonweg niet.

Bigone, bedankt voor de tip, ik zal die stal vanavond eens bellen. En ook hun het hele verhaal nog maar eens vertellen.

Ik veroordeel je absoluut niet. Jij hebt zeker met de jusite bedoelingen gehandeld, maar helaas kun je mensen niet vertrouwen. Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met een onhandelbaar paard, alleen heb ik hem wel teruggekocht en hij doet nog steeds dienst als mega-grasmaaier *\o/*

Ik ben helaas dus ook door schade en schande wijs geworden. Er is veel mis in de paardenhandel. Het gaat immers om geld..... En mensen doen hele nare en rare dingen voor geld. -O-

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:19

Ik ken de mensen waar ze nu staat en ze gaat vanavond contact met ze opnemen en ik denk dat het een goede afloop gaat krijgen!
De mensen waar ie nu staat zijn echt top!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:24

Maar een handelsstal zal waarschijnlijk geen grasmaaier willen of paard voor niks terug geven.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:25

Ik veroordeel je ook niet. Heb zelf een paard weggedaan voor bijna niets. Gelukkig is dit bij mij wel goed afgelopen tot nu toe.
Maar stel dat er iets zou zijn zou ik haar terugnemen/overkopen. En als ik haar niet zou kunnen houden dan zou ik haar laten inslapen. Beter dan steeds maar verkocht worden en telkens maar opnieuw proberen haar erdoor te rijden, in jou geval.
En niet iedereen zit op bokt natuurlijk. Enige manier om circel te doorbreken is haar overkopen en inslapen.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:43

Wat vreselijk dat het zo loopt met haar. En dat mensen niet eerlijk kunnen zijn.
Zelf heb ik ooit een paard gratis van iemand over genomen en met alle grote beslissingen nam ik nog contact op met de oude eigenaresse. Daarom kan ik er bijna niet bij dat mensen zo doen.

Ik zag haar trouwens ook al in een advertentie op bokt. http://www.bokt.nl/markt/ad/274554/kwpn ... de-x-topas

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:51

Dan is ze in juli nog verkocht geweest,sneu voor dit paard.Maar ik snap ook wel dat je niet zomaar een paar duizend euro hebt liggen om ze terug te kopen.En idd waar moet je ze dan nog laten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:53

dat meisje die hem toen verkocht ken ik wel.
kwam haar zelfs een keer tegen op een schimmel langs de straat dus grote kans dat dat deze merrie is geweest.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:14

Je hebt haar zelf de handel in gegooid voor een paar centen omdat die blijkbaar belangrijker waren dan haar toekomst.
Had de verantwoording genomen en haar zelf laten hemelen.

Of heb de ballen en doe nu voor haar wat je eerder had moeten doen.
Het is te gemakkelijk de schuld op andere te schuiven terwijl jij de eerste schakel bent geweest van dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:16

Jeettje wat naar zeg.

Moet zeggen dat dit voor mijn de rede is om nooit een paard te verkopen waarmee iets is want de kans dat fout gaat of door verkocht wordt is eg groot. Balen zeg en als je kan zou terug kopen en naar slacht brengen. Ik weet niet hoeveel ze vragen maar zou niet terug kunnen kopen van geld wat je bespaart hebt door die maanden dat je nu geen paard hebt gehad?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:27

bruintje123 schreef:
Je hebt haar zelf de handel in gegooid voor een paar centen omdat die blijkbaar belangrijker waren dan haar toekomst.

Het is te gemakkelijk de schuld op andere te schuiven terwijl jij de eerste schakel bent geweest van dit.

Vertrouwen maakt blind, ik denk dat TS het moeilijk zat heeft, en dan te horen dat het je eigen schuld is maakt het er niet makkelijker op..

Nota bene is het doel van dit topic anderen voor dit paard "te waarschuwen" alvorens er ongelukken gaan gebeuren.

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 19:30

Ik heb net de eigenaar van de Handelsstal gesproken en heeft haar naar aanleiding van mijn verhaal en W-Vonia d'r voorgeschiedenis van het internet afgehaald. Wat nu... laat ik jullie t.z.t. nog weten.

Overigens ik ben een manneke, zie jullie steeds praten in de "haar"vorm :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:32

Het paard staat nu sowieso in een negatief daglicht en zal via dit topic aan de handelaar worden gelinkt. Dat is negatieve reclame dus dat zal ook wel een grote reden zijn om haar er vanaf te halen.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:33

Zweepje schreef:
Ik heb net de eigenaar van de Handelsstal gesproken en heeft haar naar aanleiding van mijn verhaal en W-Vonia d'r voorgeschiedenis van het internet afhalen. Wat nu... laat ik jullie t.z.t. nog weten.

Iedereen ging er vanuit dat je een vrouw was geloof ik haha (ik stiekem ook)
Maar je bent zelf paardenslager of is dat een grapje? Het klinkt misschien hard, maar dan zou je weten dat slachten in sommige gevallen wel echt beter is.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, sterkte ermee!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:34

Zweepje schreef:
Ik heb net de eigenaar van de Handelsstal gesproken en heeft haar naar aanleiding van mijn verhaal en W-Vonia d'r voorgeschiedenis van het internet afgehaald. Wat nu... laat ik jullie t.z.t. nog weten.

En paardenslager van beroep :')
Probleem opgelost toch :+

Sorry kon het niet laten...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:37

Zweepje schreef:

En paardeslager,dan had je de beste oplossing toch wel geweten ;)

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 19:39

bruintje123 schreef:

Makkelijk praten.... maar om een verder gezond dier naar de slacht te brengen, terwijl ze nog jaartjes mee zou kunnen als fokmerrie of gezelschapspaard. En iemand zegt dat hij goed voor d'r zal zorgen en notabene tegen mijn dochter zegt je mag altijd langskomen om haar te knuffelen en over 2 jaartjes kan je haar veulentje te bewonderen... zeg jij dan nog steeds nee dat wil ik niet ik laat haar inslapen?

Tis mij nooit om het geld gegaan, juist voor het dier...
Die vent waar we haar aan hebben weggedaan moet zijn ogen uit zijn kop schamen hoe HIJ met paarden omgaat!

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 19:44

Cayenne schreef:
Het paard staat nu sowieso in een negatief daglicht en zal via dit topic aan de handelaar worden gelinkt. Dat is negatieve reclame dus dat zal ook wel een grote reden zijn om haar er vanaf te halen.

Ik heb wat navraag gedaan en dit zijn hele goede, lieve mensen, alles is tip top geregeld op stal.
Zij behandelen de paarden daar met respect.

Uiteindelijk willen ze natuurlijk wat verdienen, maar ze laten het paard echt in zijn waarde.
Er zijn ook goede handelstallen die de juiste zorg geven aan hun paarden, dit is er één van!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:45

Zweepje schreef:
bruintje123 schreef:

Makkelijk praten.... maar om een verder gezond dier naar de slacht te brengen, terwijl ze nog jaartjes mee zou kunnen als fokmerrie of gezelschapspaard. En iemand zegt dat hij goed voor d'r zal zorgen en notabene tegen mijn dochter zegt je mag altijd langskomen om haar te knuffelen en over 2 jaartjes kan je haar veulentje te bewonderen... zeg jij dan nog steeds nee dat wil ik niet ik laat haar inslapen?

Tis mij nooit om het geld gegaan, juist voor het dier...
Die vent waar we haar aan hebben weggedaan moet zijn ogen uit zijn kop schamen hoe HIJ met paarden omgaat!

Zulke paarden zijn duur om maar als fokmerrie/knuffelpaard te houden. En al helemaal in deze tijd. Afstamming zegt niets want waarom zou je willen fokken met een dier dat zelf niets gepresteerd heeft en mogelijk haar karakter doorgeeft onder het zadel..

Als je haar voor niets weg doet en men ziet er geld in, kun je er van uit gaan dat de prijs over de kop gaat.

Ik had haar, wat al werd aangegeven, geslacht. Ter bescherming van jou, maar ook van anderen. De geschiedenis van een paard wordt bij ver-/doorverkoop helaas niet op een presenteerblaadje aangegeven :)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:46

bruintje123 schreef:

Wat makkelijk oordelen heb jij! Zeg dan liever niets en negeer deze topic. Ik ga mij niet mengen verder in dit topic, maar ik kan zeggen dat als iemand goed voor haar is geweest, en met zijn hart de juiste beslissing heeft genomen om de mensheid in dit geval te vertrouwen dan is het de TS wel, dit had hij nooit gewild.