Trek auto kapot, laten repareren of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:03

Ik zou het wel weten. Weg ermee!! Als auto's in deze staat zijn blijf je aan het repareren, Het ene is gemaakt en even later heb je weer een nieuwe verassing. En afgezien van het geld is het met elke rit maar weer de vraag.. Doet ie het en/of hoelang houd ie het vol.
Een galopper is een surrogaat mitsubisthi pajero van hyundai

ElCamino

Re: Trek auto kapot, laten repareren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:13

Dat is makkelijk gezegd Karreman.... maar als er ten eerste geen geld NU is om een andere te kopen en je kan een aantal maanden niet weg met je paard.... lastige keuze.... dat begrijp ik wel.

Mijne moet 3 maanden de schorsing in, gelukkig heb ik een paardrij vriendin met een trek-auto anders had ik ook 3 maanden "opgesloten" gezeten op een bedrijf waar je niet buiten kunt rijden....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:28

Ik had ongeveer hetzelfde probleem als TS, mn oude vito was inmiddels 16 jr oud en begon ook van alles te mankeren. Zou 1500 gaan kosten om hem weer door apk te krijgen dus heb besloten voor een andere auto te gaan. Stond ook voor de keuze klein autootje en niks meer met paard kunnen of toch grotere en dan wel lekker weg wanneer je wilt.

Rij nu een Korando die 2800 kg mag trekken en ding heeft niet eens zoveel geld gekost :D .
Omdat het een Koreaan is (en oerlelijk :r , ik vind hem niet mooi maar daar heb ik m niet voor) ligt hij niet zo goed in de markt als de mooiere Patrols, Landcruisers etc. Maar hij mag ook 2800 kg trekken, er ligt een sterke Mercedes motor in, het voelt allemaal erg degelijk aan en is meer dan de helft goedkoper dan die andere merken.
Hij rijdt ook 1 op 9 voor de trailer maar ik rij hem op grijs kenteken dus het is allemaal net wat goedkoper.

Je moet uiteraard wel opletten als je er eentje gaat kopen dat het geen afgetrapte bak is en niet teveel blubber heeft gezien, maar de mijne is van de eerste eigenaar en altijd netjes bij dealer onderhouden geweest en kwam met nieuwe Michelin banden. Die man was er dus best zuinig op, is aan de auto ook te zien hoor.

sunnysoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:43

Ik rijd een SSang Young Rexton. Deze tank doet het goed *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:47

Wij reden altijd een van de Mercedes G klasses. Op benzine/lpg en de andere op diesel. "kleine" G mag 2500 trekken de grote 3500. Je betaald nu wel wat wegenbelasting. Laatste maanden met een Peugeot partner gereden, mag maar 1 paard mee maar liep wel met trailer 1op 15 ongeveer

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:56

ik denk dat je het wat donker ziet voor wat betreft:

Citaat:
Dit betekend dan wel weinig tot geen wds / geen les meer volgen. Verkochte pony's niet meer weg kunnen brengen, niet meer met klanten naar een binnenhal kunnen gaan als ze pony's willen testen enz... Opzich wel te overleven want het zou zijn tot dat ik het geld gespaard heb voor een echt goede, maar brengt wel veel ongemakken met zich mee.

wedstrijden hiervoor kun je natuurlijk altijd in de regio iemand zoeken die ook gaat en diegene een bijdrage geven als je mee mag rijden.

les kan ook thuis gegeven worden in de eigen bak.

je hebt tevens paardentaxi's, goed dat gaat dan van de winst af.. maar 50-100 euro minder winst is beter dan geen pony verkocht..

het enige dat je overhoud is geen binnenhal voor het testen van de pony.. maar hoeveel mensen verkopen de pony's niet zonder binnenhal?

ik denk dat het 'balen' van het gemis van de auto momenteel wat de overhand heeft en begrijpelijk,
maar naast wat extra onkosten tijdens het sparen, zal het allemaal best loslopen.. niet iedereen in Nederland heeft voldoende geld voor een trekauto en aanhanger en red het toch ook..

of kijk naar een veewagen (vrachtwagen(tje)).. dan ben je van het 'trekauto' af en kun je om de onderhoudskosten te dekken misschien een paardentaxi beginnen al is het maar voor in het weekend.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:04

elenaMM77 schreef:
ik denk dat je het wat donker ziet voor wat betreft:

Citaat:
Dit betekend dan wel weinig tot geen wds / geen les meer volgen. Verkochte pony's niet meer weg kunnen brengen, niet meer met klanten naar een binnenhal kunnen gaan als ze pony's willen testen enz... Opzich wel te overleven want het zou zijn tot dat ik het geld gespaard heb voor een echt goede, maar brengt wel veel ongemakken met zich mee.

wedstrijden hiervoor kun je natuurlijk altijd in de regio iemand zoeken die ook gaat en diegene een bijdrage geven als je mee mag rijden.

les kan ook thuis gegeven worden in de eigen bak.

je hebt tevens paardentaxi's, goed dat gaat dan van de winst af.. maar 50-100 euro minder winst is beter dan geen pony verkocht..

het enige dat je overhoud is geen binnenhal voor het testen van de pony.. maar hoeveel mensen verkopen de pony's niet zonder binnenhal?

ik denk dat het 'balen' van het gemis van de auto momenteel wat de overhand heeft en begrijpelijk,
maar naast wat extra onkosten tijdens het sparen, zal het allemaal best loslopen.. niet iedereen in Nederland heeft voldoende geld voor een trekauto en aanhanger en red het toch ook..

of kijk naar een veewagen (vrachtwagen(tje)).. dan ben je van het 'trekauto' af en kun je om de onderhoudskosten te dekken misschien een paardentaxi beginnen al is het maar voor in het weekend.

Goede paardenvrachtwagentjes kosten 20k+ en op B-rijbewijs zijn ze bijna standaard overbeladen.
Paardentaxi is beroepsvervoer en vereist dus diverse diploma's (dat velen dat niet hebben, doet daar niks aan af).

Ik weet niet wat de omzetsnelheid van de pony's is bij TS maar als je twee - drie pony's per maand verkoopt, heeft TS toch iets om serieus over na te denken........

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:09

Hoeveel krijg je ervoor als hij gerepareerd is en hoeveel als hij niet gerepareerd is?

Als het betaalbaar is in ieder geval een nieuwe auto kopen, reparaties gaan zich steeds verder opstapelen, dat is de auto niet meer waard. Of je hem nog moet laten repareren is afhankelijk dus van hoeveel je er nog voor kunt krijgen..

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:23

ik rij een Toyota rav4 met veel plezier ik rij ook met een tweepaards trailer erachter.
Ik geef toe een erg snelle auto is het niet maar wel betrouwbaar en met 100 op de snelweg gewoon goed te doen.
In het verbruik vind ik hem ook erg mee vallen.
Wat je ook goed kan rijden is een renault espace die trekt zeker weten goed en zijn niet super duur in aanschaf.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:10

Ik ga proberen op alle dingen een respons te geven mocht ik iets overslaan dan sorry :)

@ Eirikur / Kohtje 3500 kg mogen trekken heb ik niet echt nodig, maar ik zou voor de langere termijn wel graag iets hebben waar ik min. 2500 mee kan trekken. dan zit je altijd goed als je met 2 paarden weg wilt en 4x4 is een must voor mij. Voor deze auto had ik een Volvo940 en zoooo vaak vast gestaan in de blub, deze auto nog nooit dus een opvolger moet ook 4x4 hebben.

Ik heb idd voornamelijk pony's in de verkoop, dat wil niet zeggen dat ik geen paarden heb. Ik rijd sowieso 1 paard op wedstrijd, op dit moment met de fries gestopt wegens lichamelijke omstandigheden maar die hoop ik in Jan weer op te pakken dan zijn dat dus al 2 paarden en ik heb een opvolger voor mijn wedstrijdpaard die ook vanaf jan in opleiding gaat en ik daarna ook wil gaan starten dus dan heb ik al 3 paarden voor regelmatig vervoer, los van de pony's.

@ Ingvdh: ik betaal zeker behoorlijk wat geld per maand aan diesel. We zijn idd ook aan het kijken naar een middenweg, tijdelijk een auto die 1 paard wel kan trekken en doorsparen voor een 4x4.

@ Elcamino, ik heb met hele goede vrienden af kunnen spreken dat ik voor wedstrijden e.d af en toe hun jeep kan lenen. Ik zal dan iets minder frequent weg kunnen maar ik kan wel blijven wedstrijd rijden.

@ cissy : de auto die ik nu heb is ook op grijs kenteken, een nieuwe auto zou dat dus ook kunnen worden, dat is wel een heel groot voordeel. Neemt niet weg dat als ik een andere 4x4 aanschaf het gewoon een goede moet zijn ook met oog op de Km die ik per week rijd (en dat worden er eigenlijk alleen maar meer ipv minder)

@ ElenaMM74, bij ons zijn de faciliteiten heel slecht in de winter (lees 1x regen is spekglad) vandaar dat ik graag naar de binnenhal ga met de pony's en ook liever les op locatie van instructeur aangezien die ook een binnenhal heeft en een 20-60 bak das wel fijn voor mn proeven te trainen.
Veewagentje hebben we ook al aan zitten denken, maar een C rijbewijs heb ik niet en op B mag je vaak geen twee paarden laden.
Paardentaxi worden zie ik niet zo zitten, al vind ik het niet erg om af en toe iemand uit de brand te helpen.

@ ikke, de omzetsneldheid ligt (helaas haha) nog niet op 2-3 pony's per maand

@ marijkiii, ik heb natuurlijk al op marktplaats rond gekeken wat "mijn" auto zou doen in de verkoop. Op marktplaats staan er nu 2 op, welke even oud zijn waarvan de ene net 2 ton er op heeft en de andere nog niet eens 2 ton. daar vragen ze 2500 en 2650 euro voor... Denk niet dat ik gerepareerd heel veel voor mijne zou krijgen met zn bijna 3 ton, best wel wat gebruikessporen. Ongerepaeerd is het denk ik wat de gek er voor geeft. Mijn schoonvader wist iemand die oude bedrijfwagens / busjes / 4x4 opkoopt en dan naar het buitenland verkoopt dus denk dat ik die maar eens ga bellen voor prijs indicatie.

@ iedereen: zowel hier op bokt als in mijn omgeving zegt eigenlijk idereen niet meer aan beginnen met reparaties koop gewoon tijdelijk een kleiner wagentje en lekker doorsparen tot ik genoeg heb voor een echt goeie jongere 4x4. Dus ik denk dat ik dat maar ga doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:17

Kady1 schreef:
@ ElenaMM74, bij ons zijn de faciliteiten heel slecht in de winter (lees 1x regen is spekglad) vandaar dat ik graag naar de binnenhal ga met de pony's en ook liever les op locatie van instructeur aangezien die ook een binnenhal heeft en een 20-60 bak das wel fijn voor mn proeven te trainen.
Veewagentje hebben we ook al aan zitten denken, maar een C rijbewijs heb ik niet en op B mag je vaak geen twee paarden laden.
Paardentaxi worden zie ik niet zo zitten, al vind ik het niet erg om af en toe iemand uit de brand te helpen.

ik denk ook niet dat je dat 'vol' moet willen doen. maar het 'meerijden', of wegbrengen (hoevaak zitten mensen niet verlegen om vervoer naar bijvoorbeeld een kliniek).. of mensen die een dagje naar het strand willen.. met een keer of 6-8 per jaar heb je de wegenbelasting ongeveer gedekt.

de naar veewagen teruggekeurde busjes kun je soms met twee paarden laden.. het is wel heel goed opletten met welk gewicht hij dan officieel gekeurd is en of er daarna nog aanpassingen gedaan zijn (bijvoorbeeld zonder schotten of nieuwe bodem gekeurd kan je paard kosten en veranderen in een lichte pony).

van je bak is wel jammer.. wellicht daar eventueel iets met de drainage doen als de financiën het een keer toelaten? met name voor kopers lijkt het mij wel handig dat een pony in ieder geval goed getoond kan worden, eventueel even onder het zadel zonder dat je ze gelijk moet verplaatsen?

overigens op de reactie van iemand anders.. een officiele paardentaxi zal je wellicht papieren moeten hebben.. maar voor zover mij bekend zijn er niet echt 'diploma's voor nodig'. ik kan mij in ieder geval niet voorstellen welke.. maar ik zou hoe dan ook geen officieel bedrijf er van maken.. puur een dienst voor bekenden of mensen waar je persoonlijk wat voor wilt doen.. puur om de kosten wat te dekken omdat je dan zowel een auto als een veewagentje hebt staan natuurlijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:31

elenaMM77 schreef:
de naar veewagen teruggekeurde busjes kun je soms met twee paarden laden.. het is wel heel goed opletten met welk gewicht hij dan officieel gekeurd is en of er daarna nog aanpassingen gedaan zijn (bijvoorbeeld zonder schotten of nieuwe bodem gekeurd kan je paard kosten en veranderen in een lichte pony).

De moderne paardenwagentjes hebben 1200kg BRUTO laadvermogen. De enige auto die hier ooit op Bokt langsgekomen is die daadwerkelijk (op een correct kenteken!!) 1400kg laadvermogen had, was een oude, zeer simpel ingerichte Renault Traffic.

Dus, vergeet het maar, op B-rijbewijs kun je geen twee paarden op een wagentje hebben, echt niet, nu niet en nooit.

Leg anders eens uit waarom er vorig jaar op de Equitana "opeens" bosjes vrachtwagentjes stonden met 4200 - 4500kg TMM??
Dat antwoord is heel simpel: die wagentjes kunnen WEL twee paarden inkl alle zooi laden BINNEN de toegestane gewichten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:12

ikke schreef:
elenaMM77 schreef:

De moderne paardenwagentjes hebben 1200kg BRUTO laadvermogen. De enige auto die hier ooit op Bokt langsgekomen is die daadwerkelijk (op een correct kenteken!!) 1400kg laadvermogen had, was een oude, zeer simpel ingerichte Renault Traffic.

Dus, vergeet het maar, op B-rijbewijs kun je geen twee paarden op een wagentje hebben, echt niet, nu niet en nooit.

Leg anders eens uit waarom er vorig jaar op de Equitana "opeens" bosjes vrachtwagentjes stonden met 4200 - 4500kg TMM??
Dat antwoord is heel simpel: die wagentjes kunnen WEL twee paarden inkl alle zooi laden BINNEN de toegestane gewichten.

ik geloof nergens dat ik gezegd heb dat ze allemaal 2 paards zijn?

ik neem ook aan dat ts ze per 1 pony tegelijk verkoopt, dus ook per 1 moet wegbrengen?
tevens gaat ze met 1 paard tegelijk naar les?

ik weet dat de meeste teruggekeurde wagens 1 paards zijn op een enkel geval na. en ook ik heb aangegeven dat je zeer goed moet opletten dat het kenteken correct gekeurd is en wat dit ledige gewicht was.. want zeker die enkele waar je wel mee de weg op zou kunnen kunnen gekeurd zijn zonder het beschot en dat kan je precies nekken..

voor het meerijden zul je de mazzel moeten hebben om een tweepaards te treffen..
voor alle anders situaties is een een paards voldoende toch?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:09

Kady1 schreef:
Ik ga proberen op alle dingen een respons te geven mocht ik iets overslaan dan sorry :)

@ Eirikur / Kohtje 3500 kg mogen trekken heb ik niet echt nodig, maar ik zou voor de langere termijn wel graag iets hebben waar ik min. 2500 mee kan trekken. dan zit je altijd goed als je met 2 paarden weg wilt en 4x4 is een must voor mij. Voor deze auto had ik een Volvo940 en zoooo vaak vast gestaan in de blub, deze auto nog nooit dus een opvolger moet ook 4x4 hebben.

Dan zou ik eens naar een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD I/C op grijs kenteken gaan kijken. Daar mag 2800 kg achter en is een "echte" 4x4 met tussenbak en (optioneel) diff locks.

Zoiets bijvoorbeeld: Link

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:50

Kady1 schreef:

Hoor dat zo vaak, dat mensen vast staan in de blub (of denken dat altijd gebeurt met een gewone auto) Zelf heb ik daar met mijn mini auto nog geen last van gehad. Wel moet je soms even vooruit kijken. Zorgen dat je niet ingegraven raakt. Als de bodem niet helemaal lekker voelt laat ik iemand mijn paard even vast te houden, verzet het spul naar een droger stuk, laad paard weer in en rijd vrolijk verder. Of ik zet hem net even ergens anders weg.
heb me één keer laten verleiden door een parkeerwacht om hem in de dras te zetten. Toen zat 1 wiel gelijk vast en ging achteruit niet meer vrijwillig. Had ik eigenlijk wel aan kunnen zien komen en dus zelf even kunnen aangeven ergens anders te willen parkeren.
En dan kom ik van maart tot november op SGW's. Meestal dus gewoon parkeren op gras/omgeploegd weiland. Hoe andere mensen dus steeds vast komen te zitten vraag ik mij altijd af.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:50

pol013 schreef:
Hoor dat zo vaak, dat mensen vast staan in de blub (of denken dat altijd gebeurt met een gewone auto) Zelf heb ik daar met mijn mini auto nog geen last van gehad. Wel moet je soms even vooruit kijken. Zorgen dat je niet ingegraven raakt. Als de bodem niet helemaal lekker voelt laat ik iemand mijn paard even vast te houden, verzet het spul naar een droger stuk, laad paard weer in en rijd vrolijk verder. Of ik zet hem net even ergens anders weg.
heb me één keer laten verleiden door een parkeerwacht om hem in de dras te zetten. Toen zat 1 wiel gelijk vast en ging achteruit niet meer vrijwillig. Had ik eigenlijk wel aan kunnen zien komen en dus zelf even kunnen aangeven ergens anders te willen parkeren.
En dan kom ik van maart tot november op SGW's. Meestal dus gewoon parkeren op gras/omgeploegd weiland. Hoe andere mensen dus steeds vast komen te zitten vraag ik mij altijd af.

Dat komt dan niet door het gras, maar door wat daar onder zit. :)* Als ik kijk waar je woont zal de ondergrond op de terreinen waar jij op wedstrijd gaat over het algemeen vrij zanderig zijn, maar er zijn ook aanzienlijke stukken Nederland waar dat klei of veen is en dan zit je een stuk gemakkelijker vast, zeker in voor- of naseizoen als er een beetje water op gevallen is in de dagen voor de wedstrijd. :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:42

elenaMM77 schreef:
Kady1 schreef:

ik denk ook niet dat je dat 'vol' moet willen doen. maar het 'meerijden', of wegbrengen (hoevaak zitten mensen niet verlegen om vervoer naar bijvoorbeeld een kliniek).. of mensen die een dagje naar het strand willen.. met een keer of 6-8 per jaar heb je de wegenbelasting ongeveer gedekt.

overigens op de reactie van iemand anders.. een officiele paardentaxi zal je wellicht papieren moeten hebben.. maar voor zover mij bekend zijn er niet echt 'diploma's voor nodig'. ik kan mij in ieder geval niet voorstellen welke.. maar ik zou hoe dan ook geen officieel bedrijf er van maken.. puur een dienst voor bekenden of mensen waar je persoonlijk wat voor wilt doen.. puur om de kosten wat te dekken omdat je dan zowel een auto als een veewagentje hebt staan natuurlijk

Je moet een VCVV certificaat en een vergunning van de NVWA hebben om taxi te mogen ´spelen´. Zodra je commercieel vervoer doet moet je diverse papieren hebben, naast je rijbewijs.
ook als je paarden van anderen bijv op wedstrijd start of een paard verkoopt en weg gaat brengen, kijk hier dus mee uit want de boetes zijn niet grappig. Daarnaast moet je een KVK nummer en een BTW nummer hebben als bedrijf en kun je dus grijs kenteken rijden.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 22:45

KVK nummer en BTW heb ik deze terreinwagen die ik heb is ook grijs kenteken. Ik moet zeggen dat ik nog nooit gecontroleerd ben of het paard dat ik in mijn trailer heb van mij is ja of nee. Alle pony's die ik in de verkoop heb zijn niet van mij. Laatste paard dat van mij persoonlijk was en verkocht is was het paard waar ik vorige jaar in november mee langs de weg heb gestaan.

Ik wist wel dat je die papieren moest hebben voor taxi e.d maar niet van wedstrijden enz...
Ik denk dat er heeeeeel veel mensen paarden voor andere rijden en die papieren niet hebben. Ik vraag me ook echt af hoe ze dat willen controleren. Ben best al eens aangehouden met trailer (gelukkig nooit iets aan de hand) maar daar hebben ze nog nooit naar gevraagd.

Verder on topic. De keuze is gevallen om even tijdelijk een klein koekblikje te kopen á la á suzuki alto, klein en zuinig niet te duur in aanschaf en dan over een half jaar / jaar (ligt er aan hoeveel ik kan sparen in korte tijd) een terreinwagen te kopen. Dus als iemand suggesties heeft voor kleine zuinige auto'tjes hoor ik het graag.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:26

Hoe klein wil je?
107/C1/Mii/Up/Citigo/Aygo maatje?
Of kan t ook iets groter like Punto/Corsa/Golf/Polo?

En wat noem je zuinig? Dat is ook voor iedereen al anders... Wil je drie deurs? Vijf deurs? Benzine? Diesel?

Je mag me gerust een pb sturen. Heb er redelijk verstand van en wil met alle liefde met je meekijken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:20

Kady1 schreef:
KVK nummer en BTW heb ik deze terreinwagen die ik heb is ook grijs kenteken. Ik moet zeggen dat ik nog nooit gecontroleerd ben of het paard dat ik in mijn trailer heb van mij is ja of nee. Alle pony's die ik in de verkoop heb zijn niet van mij. Laatste paard dat van mij persoonlijk was en verkocht is was het paard waar ik vorige jaar in november mee langs de weg heb gestaan.

Ik wist wel dat je die papieren moest hebben voor taxi e.d maar niet van wedstrijden enz...
Ik denk dat er heeeeeel veel mensen paarden voor andere rijden en die papieren niet hebben. Ik vraag me ook echt af hoe ze dat willen controleren. Ben best al eens aangehouden met trailer (gelukkig nooit iets aan de hand) maar daar hebben ze nog nooit naar gevraagd.

Verder on topic. De keuze is gevallen om even tijdelijk een klein koekblikje te kopen á la á suzuki alto, klein en zuinig niet te duur in aanschaf en dan over een half jaar / jaar (ligt er aan hoeveel ik kan sparen in korte tijd) een terreinwagen te kopen. Dus als iemand suggesties heeft voor kleine zuinige auto'tjes hoor ik het graag.

Fiat Panda, zo'n koekblik :j wel eentje van na '92 nemen, dan hebben ze injectie. Dat is een stuk bedrijfszekerder. Met wat zoekwerk ruim onder de 1000 euro te koop. Ook in 4x4 leverbaar, maar reken dan op 2000- 4000 voor een fatsoenlijke versie, eventueel uit het buitenland.
De gewone 1000i.e. doet 1:20 zolang je niet per se 130 met de rest mee wil rijden. De 4x4 is iets minder zuinig maar hoeft zich met zo'n 1:18 nog steeds niet te schamen.

Niet bang zijn om uit het buitenland te halen:
http://occasions.autoscout24.nl/?atype= ... %2CU&eq=11

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 15:14

Ik weet niet of jullie het nog interessant vinden om te weten. De galopper is door een opkoper opgehaald en ik kreeg er eigenlijk nog een heel stuk meer geld voor terug dan ik had verwacht dus dat was wel een mooie mee valler.

We hebben gekozen voor een tussenoplossing, een wat kleinere auto die wel mag trekken. Het is een Suzuki vitara geworden, mag 1450 kg trekken, kost stuk minder in verzekering en ook wat minder in wegenbelasting. Qua zuinigheid zal het denk niet zo veel schelen aangezien het een benzine is en ook geen nieuwe. Maar ik kan er wel mee vooruit. En de monteur die ik heb zei ook mocht er eens wat aan kapot zijn dan zijn de onderdelen niet zo duur en je kan overal makkelijk bij (was met galopper niet helaas)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:26

Ik zou het wel weten! Deze weg en een klein autootje er voor in de plaats.
De ongemakken die het voorlopig met zich meebrengt, kun je ook weer zien als besparing(en dus geld overhouden om te sparen). Daarnaast bespaar je ook op verzekering en wegenbelasting.