Saab 9-3 voor 2 paardstrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:11

1500 kg achter een saab 1.8 is volgens mij prima, hij mag niet voor niets 1600 kg hebben. Dit nummer hebben ze niet zomaar uit hun duim gezogen, dus moet prima kunnen. Ikzelf heb een saab 9.3 uit 2002 maar dan de 2.0L turbo versie. Hiermee rijdt ik met een 1,5paards trailer van max 1200 kg, maar dan merk ik eigenlijk niet eens dat mijn trailer erachter hangt. Mijn 2.0L auto mag trouwens ook die 1600 kg hebben. Het is dus niet dat altijd met een grotere motor er meer achter mag.

Onze diesel die 1800 mag trekken heb ik ook regelmatig voor dezelfde trailer, maar qua rij eigenschappen merk ik weinig verschil tussen de auto die 1600kg of 1800kg mag hebben. Zolang jij geen 2 paarden in de trailer zet is het geen probleem.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:27

Citaat:
bij B rijbewijs kijken ze naar vol gewicht (dus trailer + volledig laadvermogen) en idd. deze moet minder dan 3500 kg totaal incl auto zijn.
bij BE naar wat het NU terplekke weegt (als je word aangehouden dan)

Bij B rijbewijs kijken ze dus niet naar de werkelijke kilo's ;) maar de gewichten op je papier

ja maar het zou kunnen dat ik een auto heb van 1400kg en een aanhanger van max 2000kg dan mag ik er met B mee rijden. kilo's op papier

echter die auto mag maar 1200 kg trekken. dan mag ik rustig met die aanhanger rijden mits hij niet meer beladen is dan 1200 kg toch? dat bedoel ik met werkelijke kilo's, althans dit is mijn ooit helemaal duidelijk geworden met B

gelukkig heb ik zelf BE dus hoef ik me er niet druk om te maken :P

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:49

Persevero schreef:
mijn ervaring met een saab is vooral problemen met de kogeldruk, niet dat die te veel is maar dat de achterwielen vast in de kassen komen te zitten. met het risico op een lekke band door de bevestiging van de achterbumper. bij 2 gezien maar weet niet of dat voor alle saabs zo is.

Als je goede veren + hulpveren onder je auto hebt, dan is het geen probleem.

Heb zelf 2 Saab's met beide goede zware veren en hulpveren, en ze geven geen kik als ik de paarden oplaad.