Eigenaar van pony komt niet meer opdagen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Eigenaar van pony komt niet meer opdagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:23

weten de ouders uberhaubt wel dat het meisje niet komt?

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:34

in de eerste plaats wordt je niet zomaar eigenaar
je zal eerst aangetekende brieven en aanmaningen moeten sturen en desnoods incasso bureau
je mag het dier in bewaring stellen . dit houd in dat verplicht ben de basis verzorging te geven,te weten voer en water . voor de rest ben je nergens toe verplicht je hoeft zelfs de stal niet te mesten dacht ik
nu wil je dat niet zo doen voor het dier dat begrijp ik maar wettelijk gezien zit het zo in elkaar
als brieven aanmaningen ed niet helpen dan kan je een verzoek indienen tot onteigening/inbeslagname o.i.d
dit moet via de rechtbank en dan pas mag je het dier evt verkopen of gebruiken voor lessen of wat dan ook

beste kan je bij een hypische advocaat advies vragen omtrent de regels

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:04

Tazzey schreef:
Dat is iets heel anders dan nu al claimen dat TS wettelijk eigenaar is want zo simpel ligt het niet. De rechter kan een bepaald moment inderdaad tot dat vonnis komen maar dat is niet vanzelfsprekend het geval bij iedere situatie.

Maar ze kan het wel aanvechten en geloof mij; dat gaat makkelijk dan veel mensen denken.
Ik heb het ook gezien van dichtbij, was zó gepiept hoor. Paard ging uiteindelijk naar een handelaar en wat er over bleef aan geld, dat ging naar de wanbetaler.

Maar TS, je zit er maar mooi mee. Je kunt inderdaad de pony aan de voordeur van de eigenaar knopen, maar dan kun je elke cent die je nog tegoed hebt wel vergeten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:09

Beginnen met een ingebrekestelling sturen waarbij je om betaling vraagt binnen twee weken. Per aangetekende post.

Kijk op internet voor voorbeelden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:12

Quellian schreef:
Tazzey schreef:
Dat is iets heel anders dan nu al claimen dat TS wettelijk eigenaar is want zo simpel ligt het niet. De rechter kan een bepaald moment inderdaad tot dat vonnis komen maar dat is niet vanzelfsprekend het geval bij iedere situatie.

Maar ze kan het wel aanvechten en geloof mij; dat gaat makkelijk dan veel mensen denken.
Ik heb het ook gezien van dichtbij, was zó gepiept hoor. Paard ging uiteindelijk naar een handelaar en wat er over bleef aan geld, dat ging naar de wanbetaler.

Maar TS, je zit er maar mooi mee. Je kunt inderdaad de pony aan de voordeur van de eigenaar knopen, maar dan kun je elke cent die je nog tegoed hebt wel vergeten.

Maar DAT is ok wat er gezegd wordt: je moet de procedure doorlopen en dat vergt een juiste afhandeling van zaken.

Een beetje losse kreten de wereld inghooien, daar schiet TS niks mee op:
Iris82 schreef:
Beginnen met een ingebrekestelling sturen waarbij je om betaling vraagt binnen twee weken. Per aangetekende post.

Kijk op internet voor voorbeelden.

Dan weet je tenminste zeker dat het fout gaat........

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:17

Ik neem aan dat je het adres van deze mensen hebt dus de pony gewoon netjes bij de eigenaar kan afleveren.
Gewoon aanbellen en ze het touwtje in de hand drukken.
Daarna kun je verder achter je geld aan gaan zonder dat de kosten verder oplopen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:37

Ik volg even
vind het wel goed van je dat je toch je best doet om het dier te verzorgen en wat bij te brengen kwa opvoeding :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:54

Albert schreef:
Ik neem aan dat je het adres van deze mensen hebt dus de pony gewoon netjes bij de eigenaar kan afleveren.
Gewoon aanbellen en ze het touwtje in de hand drukken.
Daarna kun je verder achter je geld aan gaan zonder dat de kosten verder oplopen.

klinkt heel cru, maar dit is wel de beste oplossing zonder dat jij nog meer kosten maakt en de huidige betaalachterstand al de waarde van het dier overtreft.

Om je geld te krijgen moet je aanmanen, ingebreke stellen, (gerechts)deurwaarder erop, voor de rechter brengen en dan maar hopen dat ze een keer betalen. Al die tijd dat dit proces loopt draai jij voor de kosten op om er vervolgens achter te komen dat er van een kale kip niet veel valt te plukken.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:10

Een aangetekende brief sturen met daarin vermeld de betalingsachterstand uiterste betaal datum en dat dit de laatste herinneringsbrief is zet er ook in dat als de betaling uitblijft je dit uit handen gaat geven en het contract word verbroken.
De kans dat ze niet betalen is groot en het paard houden daar zitten ook haken en ogen aan lees in de plaats stelling.
Ik ben bang dat je je verlies moet nemen en het paard eventueel persoonlijk moet afleveren niet aan een boom zetten tenminste als je hem niet wilt houden.
Al met al gaat het je geld kosten.
Zolang hij op jouw erf staat ben je verplicht om hem de basis behoeften te geven.
Ik heb het eens meegemaakt en als er niet betaald word dan is dat niet een twee drie opgelost.
Laat de betalingen in de toekomst dan ook niet oplopen en vraag bij aanvang van stalling een maand extra zodat je de eerste maand dat er niet betaald word kan overbruggen dan heb je nog genoeg tijd om het paard te (laten) verwijderen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:47

Mensen netjes opbellen en uitnodigen voor een gesprek ( moeder en dochter).
Misschien dat je dan ook komt te weten hoe, wat en waarom.
Misschien is het probleem dan wel direct opgelost of komt er een toekomstige oplossing.

Vindt het wel vrij onbeschoft ( ondanks dat de eigenaren niet komen) dat er andere met de pony bezig zijn zonder toestemming van de eigenaar.
Het is een eigenaar zijn eigen keuze wat ze met een pony of paard doen.
( buiten het hoefsmid, dierenarts verhaaltje om).
Als die zijn pony daar wil laten staan en de dagelijkse verzorging van weidegang en eten enzo heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:00

Ik heb het topic meerdere keren doorgelezen, denk te kunnen opmaken uit enkele reacties dat je eigenaar bent maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gezien. Dus voordat ik aannames ga doen nogmaals de vraag: ben jij eigenaar van de stalling?