Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mijn 4ritjes naar Duitsland een maand daar staan 4/5 keer scannen en kleinste 2ling weghalen en dekking was dat bedrag niet eens..
lailapri schreef:Dat vind ik wel meevallen. Hier een die vroeger altijd hengstig werd gespoten, werd na kleine week dan hengstig en dan 10 dagen lang en werd twee/drie keer geïnsemineerd. Dus 10 dagen tussen hengstig spuiten en goed ei kan prima.
Dichter tegen de 23 dagen aan betekent wel een hele vlugge eisprong, soms al 2 dagen na het spuiten.
).
.
lailapri schreef:Helaas de mensen nemen nu niet op, misschien lukt het voor mijn werk nog contact te krijgen anders wordt dat vanavond.
Nog een zitten kijken en nog een puntje. Merrie was goed hengstig, sperma besteld, die dag zelfs nog gescand (dag ervoor ook) dan insemineer je eind van de dagen ga je de dag erna weer scannen? Wat heeft die scan voor nut? Inseminatie doe je eens in de 1,5/2 dagen dus je kan ook niet zoveel met die scan denk ik. Ze hadden toch al sperma liggen. Dag erna ook weer gescand, twee keer zelfs, nog wat hormonen erbij en na het weekend gekeken of ei weg was. Die scan doe ik zelf al nooit, maar goed. Beste man vertelde dat hij twee keer geïnsemineerd had, dat is dan niet terug te vinden op de rekening.
Ben ook benieuwd wat er nog komt en wat beentje gekost heeft/gaat kosten voor mij. Klein schrammetje waarbij de dierenarts met schoonmaken een aderlijke bloeding had veroorzaakt en ze dus een aantal dagen voor bij de kliniek heeft gestaan.
Edit. Of ik bedonderd wordt dat weet ik niet maar ga ik niet van uit. Ik wil ook niemand zwart maken maar me wel zo goed mogelijk voorbereiden op een telefoon gesprek zodat ik ook punten heb die ook daadwerkelijk een punt zijn. Tevens maar even aangeven dat ik het in twee betaal. Dierenarts betaald ik meestal van mijn schoonmaakwerkjes maar daarmee verdien ik 10 euro p/u en gaat de belasting nog af dus dat wordt heel wat uurtjes schoonmaken (of ik moet ook voorrijkosten gaan schijven hihi). Ten minste 68 uur even snel gerekend.