Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gruis schreef:Amiigo schreef:Ik denk dat een grand prix paard niet "maar" €40000 waard is
Je noemde het zelf ook al onderaan, maar is dat niet geheel afhankelijk van leeftijd? En 9 of 10 jarige top-beweger die GP loopt kan je inderdaad een aardige smakker voor neertellen- richting de ton of hoger. Maar een 18-jarige bijvoorbeeld gaat dat bedrag langggg niet halen.
. Hoeft niet eens uitgebracht te zijn
.x_Jeanine_x schreef:mensen betalen op een veulenveiling Prinsjesdag al 4000,-
tja het is echt wat de gek er voor overheeft.
kan mobiel ff niet de prijzen invoegen.
en ja papieren en merrie ruin of hengst speelt ook wel mee.

caboclo schreef:ik zal wel is willen weten of hier een papier ook in mee speelt ?
een papierloos paard kan namelijk ook vaak wel goed mee lopen maar vraag je voor een papierloos paard dan net zo veel?
er zijn ook vaak mensen die een paard kopen op afstammeling ?
Wat is de huidge verkoopprijs (bedrag of prijsklasse) voor een paard dat:
even lijstje kopiëren en invullen
- 3/4 jaar, doorgereden tot B klaar, normaal/leuk paardje maar geen "extra" bewegingen
3.000-4.000
- 3/4 jaar, doorgereden tot B klaar, paard met 3 hele goede en ruime basisgangen, valt op tussen de gewone paard door "spectaculaire" bewegingen, type paard voor bv Pavo proeven, nationaal jonge paarden, "topper in wording", "paard met veel potentieel voor hoge proeven",
5.000-6.000
- 3/4 jaar, doorgereden tot B klaar, paard met potentieel voor parcours 1m30 of hoger
4.000 - 5.000
- 4/5/6 j, B/L gereden, standaard paard
2.000-4.000
- 4/5/6 j, B/L gereden, paard met spectaculaire bewegingen
4.000-6.000
- 4/5/6 j, B/L gereden, paard met potentieel voor parcours 1m30 of hoger
max 8.000 denkt aan kapot gereden op jonge leeftijd
- 6-10 j, standaard paard, leuk voor basissport (pak weg, L/M dresuur en springen, gewoon leuke allrounder)
4.000-5.000
- 6-10j, dressuurpaard met spectaculaire bewegingen en loopt op niveau volgens leeftijd
8.000 -10.000
- 6-8j, springpaard dat meedraait in hogere proeven (1m20, 1m30 1m40)
- Springpaard, 10-15j, parcours 1m40, 1m50, 1m60 > 10.000
- Dressuurpaard niveau subtop (Intermediaire I, II, Prix Saint George) > 10 a 15.000
- Dressuurpaard Grand Prix niveau > vanaf 15.000
(ik zie dat ik erg weinig neer tel voor afgaande reacties )
maar bij goed zoeken zijn er leuke goede en gezonden beestjes voor minder geld!
Nynke1 schreef:Gruis schreef:
Je noemde het zelf ook al onderaan, maar is dat niet geheel afhankelijk van leeftijd? En 9 of 10 jarige top-beweger die GP loopt kan je inderdaad een aardige smakker voor neertellen- richting de ton of hoger. Maar een 18-jarige bijvoorbeeld gaat dat bedrag langggg niet halen.
Als jij een 9 jarige weet te staan die gezond is met een goede pi pa en eners op voor een ton wil je mij dan bellen. Hoeft niet eens uitgebracht te zijn
.
De bedragen die hier voorbij komen gaan natuurlijk helemaal nergens over.
! Maar dan zit ik er nog naast dus. Kan je een prijscategorie noemen? __Astrid schreef:Thanks Gruis! Zit er op het eerste zicht toch zo ver niet naast...
Alleen de €12.500 - €20.000 voor een hele goede 3/4j verbaasde me echt, zijn er echt mensen die dat betalen aan een paard wat amper gepresteerd heeft?
Gruis schreef:Wij hebben ruim 15.000 neergelegd voor een paard wat nog niet eens zadelmak was. En daarmee zijn we echt niet de enige. Een goed paard is gewoon heel veel waard.
(omdat ik daar nu naar aan het kijken ben, denk ik)__Astrid schreef:x_Jeanine_x schreef:mensen betalen op een veulenveiling Prinsjesdag al 4000,-
tja het is echt wat de gek er voor overheeft.
kan mobiel ff niet de prijzen invoegen.
en ja papieren en merrie ruin of hengst speelt ook wel mee.
€4.000?
http://www.jumping-aalst.com/nl/auction-collection (en even naar beneden scrollen, laatste kolommetje)
Maar zo'n praktijken vind ik echt ronduit belachelijk. Een niet zadelmakke 3j, ok.
Maar eer een veulen 3 is kan er zoveel misgaan...
__Astrid schreef:bliver schreef:Tja dit word een eindeloze discussie.
Ik wil wel even meegeven dat het heel veel uitmaakt wie het paard verkoopt. Als ik bijvoorbeeld een hele goede driejarige heb staan kost hij veel minder dan hetzelfde paard verkocht word door bijv anky terwijl dit hezelfde paard is. En dat kan gewoon tienduizenden euros verschillen. Soms zelfs meet
Ook een goeie en zeker waar... Maar laten we dat even achterwege laten en gewoon de prijzen van wat zo'n paard "normaal" gezien waard is nemen
xxCYNNxx schreef:Waarde is idd wat de gek er voor geeft. De echte waarde is wat de slager voor je paard geeft; die brave b dressuur tinker levert net zoveel op per kilo als een grand prix lopende kwpner.
En dat is de waarde van een paard.
Ook wat betreft resultaten die al behaald zijn; waarde is wat de gek er voor geeft.
Voorbeeldje; voor mij zou een 3 jarige die al L moet lopen (en als het goed is, train je een niveau hoger dan je start, dus het dier traint al m niveau), die zou in mijn ogen minder waard zijn dan die 8 jarige b tinker die bomproof is. Waarom; die 3 jarige wordt naar mijn mening al op een veel te jonge leeftijd te hard aan het werk gezet, dus grote kans op een kapot gereden paard op jonge leeftijd. Terwijl die 8 jarige b tinker die bomproof is mij vele jaren plezier gaat geven.
Onverwachte dingen als ziektes/ongelukken dan even daar gelaten natuurlijk, wat dat kan ook al met 3 maanden gebeuren natuurlijk.
En een 4 jarige waar al 1.40 parcoursen van gevraagd wordt; ''loopt hard weg van zo'n dier.''
Neemt niet weg dat bij de echte potentie paarden er flink veel geld in om gaat. En zeker voor de echte toppers worden bedragen neergeteld; daar moet zelfs Rutte nog meerdere jaren M-P voor zijn voor die zo'n paard in een keer kan aftikken cash.
Maar ieder paard heeft zijn waarde. Een brave kinderpony waarmee je met een gerust hart je 10 jarige in dr/zijn eentje op buitenrit kan sturen is in mijn ogen meer waard dan die bloedhete kwpner, waar alleen de echt goede ruiters/amazones mee over weg kunnen, die grand prix loopt.
Want dat vergeten veel mensen dan ook nog eens; paard kan nog zoveel potentie hebben; als jij als ruiter die niet hebt en ook het talent niet hebt om dat hoge niveau te bereiken, dan zal dat potentiele paard gewoon als ieder ander simpele knol rondhobbelen.
En dat is dan nog als die braaf is. Want de echte paarden met potentie tot het hoogste niveau zijn vaak ook nog eens behoorlijke hete jongens/meiden. En dan zul je toch een aardig potje moeten kunnen rijden wil je dat in het gareel houden.

wallance schreef:Ik vind sommige prijzen toch echt wel hoog liggen moet ik zeggen. Ik geef dit geld echt niet uit voor een paard. En ik zie ook dat veel paarden niet voor dat geld verkocht worden.
. Echt niet vervelend bedoeld, puur uit nieuwsgierigheid!
? En een precieze prijs zul je inderdaad nooit kunnen geven, maar een indicatie (gemiddelde) altijd. En natuurlijk zitten daar uitschieters (voornamelijk naar boven) bij. Maar dat maakt de discussie niet minder interessant
Ik denk dat je nog net niet de hond achter je aan krijgt gestuurd

.
. Ik heb geen hoge sportambities, ik hecht meer waarde aan een paard met een correcte bouw en een fijn karakter die veelzijdig inzetbaar is (springgefokt) __Astrid schreef:Wat is de huidge verkoopprijs (bedrag of prijsklasse) voor een paard dat:
even lijstje kopiëren en invullen
- 3/4 jaar, doorgereden tot B klaar, normaal/leuk paardje maar geen "extra" bewegingen + 1500
- 3/4 jaar, doorgereden tot B klaar, paard met 3 hele goede en ruime basisgangen, valt op tussen de gewone paard door "spectaculaire" bewegingen, type paard voor bv Pavo proeven, nationaal jonge paarden, "topper in wording", "paard met veel potentieel voor hoge proeven", ... + 3000
- 3/4 jaar, doorgereden tot B klaar, paard met potentieel voor parcours 1m30 of hoger + 3000
- 4/5/6 j, B/L gereden, standaard paard + 3000
- 4/5/6 j, B/L gereden, paard met spectaculaire bewegingen + 3500
- 4/5/6 j, B/L gereden, paard met potentieel voor parcours 1m30 of hoger + 4000
- 6-10 j, standaard paard, leuk voor basissport (pak weg, L/M dresuur en springen, gewoon leuke allrounder) + 4000
- 6-10j, dressuurpaard met spectaculaire bewegingen en loopt op niveau volgens leeftijd + 6000
- 6-8j, springpaard dat meedraait in hogere proeven (1m20, 1m30 1m40) + 7000
- Springpaard, 10-15j, parcours 1m40, 1m50, 1m60 + 8000 Leeftijd is lastig. Hoelang gaat het dier nog mee?
- Dressuurpaard niveau subtop (Intermediaire I, II, Prix Saint George) + 10.000 Ook hier de leeftijd. Hoelang al dit niveau, wat zijn de prestaties? Afstamming, fokkerij?
- Dressuurpaard Grand Prix niveau + 15.000 Zelfde als bovenstaande. Leeftijd, afstamming, nakomelingen, fokkerij, beweging.