Welke B vrachtwagen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:19

ikke schreef:
xTamaarJamai schreef:
Vervelend dat er in elk topic zulke antwoorden komen... Dit is namelijk al bijna overal bekend en op heel bokt kom je deze reacties tegen.
Ts vraagt toch info over verschillende wagentjes !

Simpel: fatsoenlijke auto's op B-rijbewijs om twee paarden te vervoeren, bestaan simpelweg niet en elke keer opnieuw willen mensen dit toch weer weten. Blijkbaar is het toch niet zo wijd verbreid bekend als jij suggereert.

Daarnaast, zo'n modern gebakje van 50k, daar betaal je ongeveer 10k BPM over. Dus waar ze met 3500kg op papier 50.000 euro kosten, kosten ze met 5000kg op papier opeens nog maar 40.000 euro!

Het is niet eens zozeer het punt of die B-rijbewijs gebakjes wel of niet veilig zouden zijn; overbelading is een economisch delict en bovendien is er een serieus risico dat in geval van brokken de verzekering de claim komt verhalen bij de bestuurder van de auto..........

Dat is misschien niet de info die TS graag hoort, maar wel de waarheid van alledag.

Hier ben ik het inderdaad ook niet mee eens. Momenteel ben ik in het bezit van een vrachtwagentje en die is recent nog op de brug geweest.. 1180 kg laadvermogen. Ik heb hier heel erg lang naar moeten zoeken. Ze zijn er wel maar heel erg schaars..
Ik ga 'm nu te koop zetten aangezien ik hem te weinig gebruik maar ze zijn echt ideaal!! :D

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:47

Kingloveyou schreef:
Hier ben ik het inderdaad ook niet mee eens. Momenteel ben ik in het bezit van een vrachtwagentje en die is recent nog op de brug geweest.. 1180 kg laadvermogen. Ik heb hier heel erg lang naar moeten zoeken. Ze zijn er wel maar heel erg schaars..
Ik ga 'm nu te koop zetten aangezien ik hem te weinig gebruik maar ze zijn echt ideaal!! :D

even een kleine rekensom bestuurder en bijrijdster, 2 jonge dames samen 130 kg
2 zadels een daar dekens, groomkit hoofdstel, 10 kg voer, 20 liter water 70 kg
Dus voordat de paarden er instaan zitten we al onder de 1000 kg laadvermogen.

Als we paddockmateriaal, kleding, eten en drinken, handtas, bezem stoeltjes en iets meer water hooi en voer meenemen gaat er nog een keer 50 kg af.
Je mag reklame maken, maar 2 paards gaat niet lukken, 2 pony's wel.

Boxers

Re: Welke B vrachtwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 19:20

Ik zelf heb besloten een c rijbewijs te gaan halen. Meerendeel weegt idem te veel/ te weinig laadvermogen..

Rex_Rolfo

Re: Welke B vrachtwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:22

Goed besluit, veel succes!