paard terug verdienen/ geld verdienen met keuringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:38

Hem te lease aanbieden :-) dan verdien je er nog niet aan maar heb je kans dat je ongeveer weer op 0 uitkomt maar ja dan heb je een paard en kan je er zelf nog weinig mee doen. Paarden kosten over het algemeen alleen maar bakken met geld maar ja je krijgt er ook een hoop voor terug!

Bo_Cassey

Ach, denk maar zo: je krijgt er heel veel liefde voor terug!
En stront, en ploeteren in de regen en modder, en niet altijd op vakantie kunnen, en altijd vroeg op etc etc.

Je moet maar snel het romantische idee van 'een eigen paard' loslaten.

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:38

geerke schreef:
raichalove schreef:
wat zijn de manieren om nog wat geld te verdienen met je paard? aangezien fokken en keuringen er niet meer in zitten?

niets....of anky heten,maikel v.d vleuten...enzo.De huis tuin en bakruiter schopt het zelden zover dat het geld gaat opleveren.

Vraag je dit nu voor je vriendin of voor jezelf? :+

vriendin van zn lang zal ze nooit niet wil ik mn eigen paard ben meer een honden mens :+ (maar op dit moment een hamster mens aangezien een hond niet mag van papa :D )

geerke

genja schreef:
Hem te lease aanbieden :-) dan verdien je er nog niet aan maar heb je kans dat je ongeveer weer op 0 uitkomt maar ja dan heb je een paard en kan je er zelf nog weinig mee doen. Paarden kosten over het algemeen alleen maar bakken met geld maar ja je krijgt er ook een hoop voor terug!

vooral veel poep ook....en liefde,dat wel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:39

Goh ik heb 8 jaar eigen paarden gehad, en de kosten die ik daar aan heb gemaakt, poeh daar kan ik toch een leuk huisje avn kopen en dan heb ik nog niks geks gedaan...

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:40

Citaat:
vooral veel poep ook....en liefde,dat wel <3

hahaha

raichalove

Re: paard terug verdienen/ geld verdienen met keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:42

ik snap nu een beetje hoe het zit met keuringen en zo (en liefde en een hoop strond haha) dit.. wat mij betreft...

bedankt voor de hulp bokkers en het forum mag van mij s=gesloten worden :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:43

Heel simpel: die zijn er niet.
Sommigen proberen wat lesjes te geven maar doe dat aub niet want als er dan een ongeluk gebeurt mag je nog veel meer betalen (tot duizenden euros).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:44

Sluiten?..Dan moet je bij een MOD zijn....dat kunnen wij niet voor je doen. :D

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:45

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:46

geerke schreef:
Sluiten?..Dan moet je bij een MOD zijn....dat kunnen wij niet voor je doen. :D

i know maar dat ik niet echt meer ga reageren en kijken vanaf nu ;)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:48

Nou, laten we er eens serieus naar kijken!

Als je vriendin echt wil weten wat kosten en mogelijke winst kunnen zijn, laat ze dan maar eens een budget maken.
Wat kost een paard in onderhoud (dus los van aanschaf): pensionstalling (met facilitieten om goed te kunnen rijden) of eigen hooi, stro, voer; jaarlijks de dierenarts (inenten), wormenkuren, hoefsmid, zadel, hoofdstel (en wel passend graag, niet de goedkoopste die je kan vinden ;) ), borstels, halster en touw, evt. deken. En waar ga je rijden: eigen bak (aanleggen) of tegen betaling bi een adere stal? Dan als je een beetje serieus wilt rijden: wekelijks een privéles, lidmaatschap van KNHS en vereniging, startgeld (ca. 10,- per start), vervoer (dus ook vaak zelf trailer + auto die deze ook kan trekken). Als je dan echt lekker gaat presteren, win je misschien wel eens een prijs! Gewoonlijk is dat 25,- voor de eerste plaats tot 5,- voor de vijfde plek. Pas rond de Z worden de prijzen iets hoger, meen ik. Kijk maar eens in de vraagsprogramma's op startlijsten.nl.
Laat ze eens inschatten wanneer ze dan winst gaat maken. :D

Ook met fokken: je hebt het onderhoud van de merrie (ongeacht de kwaliteit als fokmerrie), de kosten van de dekking (denk aan 300,- tot 1000,-, afhankelijk van de hengst; een echt goede kan nog duurder), dierenarts voor inseminatie of transport naar de hengst, dierenarts tijdens dracht en/of bevalling, dan kosten voor het onderhouden van het veulen (ook tzt voer, DA, etc.). Wanneer denkt ze dat een paard oud genoeg is om voor een redelijke prijs te verkopen (nog los van de kwaliteit) en wat heeft het tot die tijd gekost?

Nee helaas, de enige kans om wat te verdienen of minder kosten te hebben is een betalende bijrijder zoeken of een paard van een ander in pension te nemen (met al het extra werk en ksoten, dus levert ook geen goudgeld op).

Daarom zie je dus bij bokt meer ruiters/menners dan miljonairs :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:14

Eirikur schreef:
raichalove schreef:
wat zijn de manieren om nog wat geld te verdienen met je paard? aangezien fokken en keuringen er niet meer in zitten?

Naar de slager brengen. Krijg je er afhankelijk van de grootte en hoe goed ie in z'n vlees zit 2 tot 400 euro voor. Alle andere opties, waarbij het paard in leven blijft, moet geld bij.

Haha, je was me voor, het was ook mijn eerste gedachte bij deze vraag... :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:35

Tegen mij is ooit gezegd als je één heeel goed paard fokt kan je daarop je fokkerij voor een paar jaar dragen, maar dat is natuurlijk puur geluk :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:05

Je zou het paard nog kunnen huren aan een manege voor een aantal dagen per week, maar dat zal ook geen vetpot zijn. Of voor een euro per rondje op de markt :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:10

raichalove schreef:

Het hele forum sluiten omdat jij niks meer wil vragen is wel wat rigoreus...

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:12

Billy schreef:
raichalove schreef:

Het hele forum sluiten omdat jij niks meer wil vragen is wel wat rigoreus...

:')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:59

Mensen met paarden, hebben de hemel op aarde. Maar komen ze te sterven, dan valt er niets te erven.

Deze uitdrukking zegt wel genoeg, denk ik? :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:30

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:44

nu ken ik de ouders van dat meisje niet....maar eeen paard en geld verdienen wilt ze het als huurpaard inzetten? als je een hengst veulen treft zit je er mee in je maag die zijn er zoveel en echt die brengen niets op enten castereren en voer,smid,da etc

en keuringen ....nou ik denk dat het iets tegenvalt voor hun denk aan een trailer, auto, rijbewijzen ,verzekeringen inschrijfgeld, stamboeklidmaatschap startkaart lesgeld.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:46

Ik ga hier niet eens serieus op in. Paarden houden is net een bodemloze put waar je geld in stort. Het kost verschrikkelijk veel geld. Altijd veel en veel meer dan het ooit op zal brengen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:07

Tsja, eigenlijk zijn we allemaal dus een beetje gek hier... :D
Ongeneeslijk besmet met het paardenvirus, vrees ik. Als we het rationeel zouden afwegen zouden we er misschien acuut mee stoppen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:20

Heerlijk toch? Ik ben nooit in zeven sloten tegelijk gelopen, hooguit in de sloot met mijn paard ;) Mijn dochter taalt niet naar drank of drugs want ze krijgt meer dan genoeg een kick van de paarden. Is ook wat waard.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 06:39

Wedstrijden en keuringen kosten alleen maar geld (veel geld :+ )
Reken jezelf maar niet rijk :(:)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 06:52

Neee sorry. Een paard doet alleen maar heel veel pijn in je portomonee :+ enige is zoals iemand al zei hem verleasen om uit de kosten te komen.. Maarja waarom zou je dat willen.

Je zou dan dingen kunnen doen als het paard een gedeelte lessen mee laten lopen, om de kosten een beetje te drukken, maar met keuringen of wedstrijden ben je juist alleen maar geld kwijt.

En pas op met gratis paarden. Ze zijn niet voor niks gratis :) (Meestal niet meer geschikt om op te rijden)