Mening gevraagd ervaring Stal Doorstap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse27

Re: Mening gevraagd ervaring Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:19

Dan verbaast het me des te meer dat jullie als ervaren koper drie uur gaan rijden zonder ook maar even op de stal te googelen of op hun website te kijken vooraf. Als je van tevoren gezien hebt dat video en verhaaltje niet overeenkomen en dat van de andere paarden op hun site evenmin, dan moet er toch een lampje gaan branden. Ik bedoel het niet aanvallend hoor, maar tussen ervaring met kopen en ervaren koper met kennis van zaken zit toch een verschil... Heb je niet bv een instructeur of staleigenaar die jullie kan helpen met 'filteren' voor jullie ergens gaan kijken? Het is echt fijn als een 'ouwe rot' kritisch meekijkt en misschien ook nog wel tips voor goede adresjes heeft. Succes met jullie zoektocht, er komt vast een leuke haf of ander leuk paardje op jullie pad!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:31

Ik vind het nogal wat 100 euro reserveringskosten.
Bij aankoop gaat het van het aankoopbedrag af maar bij afwijzing ben je 100 euro lichter.
Nog nooit meegemaakt zoiets, zou er zelf niet aan beginnen.

Balen voor jou en je moeder TS, geen nette manier helaas, jullie komen toch serieus over als jullie meerdere keren bellen voor een bezichtiging.

Gelukkig komen er nu meer negatieve verhalen aan het licht.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:38

Wat ik me afvraag zijn alle verhalen nog steeds uit de eerste hand of van horen en zeggen.
Want als je ergens een paard koopt zeker bij een handelaar dan ben je daar toch zelf bij jij wilt het paard voor een prijs laat het keuren zijn er problemen dan laat je het toch staan.
vertrouw je het niet bewoon geen zaken mee doen simpel toch.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:41

Wat vervelend voor je TS :\ Er is vast wel ergens een leuke haflinger voor jullie te vinden.

Wat wij vorig jaar deden toen wij op zoek waren naar een nieuw paard was een 'rondje Nederland' plannen. Om inderdaad te voorkomen dat je ergens voor niets naar toe ging probeerden wij verschillende paarden op 1 dag bij elkaar in de buurt de bekijken :-) Als er dan per abuis eentje toch onder je vandaan verkocht wordt of dat de omschrijving totaal niet bij de advertentie past dan heb je in elk geval niet helemaal voor niets de hele afstand gereden :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:46

Apple schreef:
Wat vervelend voor je TS :\ Er is vast wel ergens een leuke haflinger voor jullie te vinden.

Wat wij vorig jaar deden toen wij op zoek waren naar een nieuw paard was een 'rondje Nederland' plannen. Om inderdaad te voorkomen dat je ergens voor niets naar toe ging probeerden wij verschillende paarden op 1 dag bij elkaar in de buurt de bekijken :-) Als er dan per abuis eentje toch onder je vandaan verkocht wordt of dat de omschrijving totaal niet bij de advertentie past dan heb je in elk geval niet helemaal voor niets de hele afstand gereden :-)

Zo deden wij dat ook idd! vaak lukten het ons 3 paarden op 1 dag te bekijken. Kon je gelijk goed vergelijken en ben je niet helemaal naar de andere kant van het land gereden voor 1 paard.

Ben 2 keer in groningen/friesland geweest en 1 keer in noord-holland. Om uiteindelijk een paard zo'n 50 km verderop te kopen :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:48

Klopt, zo hebben wij dat ook gedaan :-) 3 paarden op 1 dag

Alleen eindigden wij met degene die het verste weg stond :+ :))

De keer daarvoor deden we het ook zo en toen kocht ik uiteindelijk een paard dat 20 km verderop stond :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:51

Apple schreef:
Klopt, zo hebben wij dat ook gedaan :-) 3 paarden op 1 dag

Alleen eindigden wij met degene die het verste weg stond :+ :))

De keer daarvoor deden we het ook zo en toen kocht ik uiteindelijk een paard dat 20 km verderop stond :))

Haha soms heb je geluk en soms pech!
Maarja een goed paard vinden is ook niet simpel vind ik :o

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:54

lady62 schreef:
Wat ik me afvraag zijn alle verhalen nog steeds uit de eerste hand of van horen en zeggen.
Want als je ergens een paard koopt zeker bij een handelaar dan ben je daar toch zelf bij jij wilt het paard voor een prijs laat het keuren zijn er problemen dan laat je het toch staan.
vertrouw je het niet bewoon geen zaken mee doen simpel toch.

Hier een verhaal uit eerste hand en de negatieve verhalen zijn wat mij betreft waar. Heb ts een pb gestuurd. :)

Mochten meer mensen informatie willen mag dat altijd, stuur dan even een pb.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:20

even op de site gekeken...bij deze stal zijn wij ook ooit eens geweest toen we voor mijn dochter een andere pony wilde...op de site hadden we een leuke pony gezien die kon bewegen....echter toen mn dochter erop zat kreeg ze hem nauwelijks in stap beestje was dood wist het alleen nog niet...ook wisten ze een bod op onze pony te doen zonder dat ze die maar gezien hadden...heel vreemd allemaal...pony ook niet gekocht daar...

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:47

Tip: Altijd ff naam googelen (ook particulier) voor je zoveel geld gaat uit geven aan bijvoorbeeld een paard ! Kleine moeite, groot plezier.....

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:06

Als ik jou was zou ik nu eens op de site kijken :P
Zara is weer te koop onder spotprijspaardje :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:00

Het is niet netjes van ze, absoluut, althans, als ik afga op hetgeen jij hier verteld.

Maar dat geeft jullie nog steeds geen 'recht' om benzinekosten vergoeding te 'eisen'. Dat is het risico wat je loopt en wat je bewust hebt aanvaard door naar 'een paard te gaan kijken', dat ook nog eens zo ver weg staat.

Wat deze mensen blijkbaar doen klopt gewoon niet, dat is waar. Echter heb jij als koper ook een bepaalde onderzoeksplicht. 'ja maar we wisten niet dat....' hoor je heel vaak, hoewel dat toch soms echt je eigen verantwoordelijkheid is.

Als ik een paard van een bokker zou kopen, zou ik bijvoorbeeld ook zoveel mogelijk de berichten van die betreffende bokker doorspitten over dat paard. Als ik een paard zou kopen via een (handels)stal, ga ik ook opzoek naar ervaringen met die stal alvorens ik er mee in zee ga. je kan je nooit 100% indekken, maar je kan ook ergens té naief in stappen.

Garant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:33

Goedenmiddag,

Ik ben erg geschrokken van de berichten die ik hier lees. Ik rijd al jaren bij Stal Doorstap en weet precies hoe alles werkt. Ik zou graag de andere kant van dit verhaal even belichten.
Wanneer er bij ons een paard is verkocht of gereserveerd, bellen wij andere mensen, die voor het zelfde paard een afspraak hebben gemaakt op een later tijdstip, direct af, daarom vragen we ook altijd het telefoonnummer van een bezoeker. We proberen niet twee verschillende bezoekers voor hetzelfde paard te laten komen.
Mede doordat er vaak mensen naar een paardje komen kijken en het vaak voorkomt dat een ander paardje beter klikt of geschikter blijkt te zijn dan het paard waarvoor iemand in eerste instantie kwam kijken, is het voor ons niet mogelijk alle paarden waarvoor iemand komt kijken apart te houden.
Ook kan iemand die weken ervoor is komen kijken naar het paard, telefonisch zeggen het paard te willen kopen nadat ze er over na hebben kunnen denken . Andere mensen laten niets meer horen of komen een afspraak niet na. Best moeilijk allemaal hoor.

Er staat dan ook duidelijk op de site dat wij mogelijkheid bieden tot reserveren, om dit soort situaties te vermijden. Toch blijkt dat afgebelde mensen ook vaak teleurgesteld zijn, zeggen zoiets als:" ja maar wij zouden volgende week toch komen, wij hebben toch een afspraak gemaakt?" Een kijker is nog lang geen koper.

Deze mensen, de topic opener, wilden graag meerdere paarden bekijken en hadden dat ook aangegeven, we hadden op dat moment drie Haflingers staan. Toen ze kwamen hoorden ze dat Zara zojuist was verkocht, en dat schoot ze , zonder dat ze Zara nog hadden gezien, helemaal verkeerd. Dit terwijl ze ook voor Petra kwamen. Toen wij topicopener en haar moeder in het echt hadden gezien en gehoord dat moeder, voor wie het paard bedoeld is, al lange tijd niet had gereden en een paard zocht om lekker buitenritjes te maken waren wij van mening dat Petra, of de andere , oudere Haflinger, veel meer geschikt was voor hun rijdoel dan Zara, omdat Zara erg gevoelig was en dat stond ook netjes in haar stukje tekst beschreven.
Toen deze mensen iets te laat kwamen door file, hadden andere mensen net ervoor Zara gekocht. Wij wisten dat topic opener en haar moeder ook voor Petra kwamen kijken, ze hebben haar nog gereden, maar ze wilden Petra of de andere , oudere (7 jaar) Haflinger, geen kans meer geven. Petra schuurt zeker niet en is heeeeel erg braaf op buitenrit. Ook is ze niet zo gevoelig als Zara, en toch ook groot en 3 jaar oud.
Zara heeft met longeren door een ongelukje inderdaad boven haar oog een wond opgedaan die inmiddels gehecht is en goed geheeld, en een keer ervoor is er een klant van afgevallen. Geen leugens,maar 2 verschillende situaties na elkaar. Gelukkig dat zij naar een ervaren, passende , lieve nieuwe eigenaar is gegaan.

Vervolgens begonnen topicopener en haar moeder te dreigen en te chanteren dat ze €80,- aan benzinekosten vergoed wilden krijgen en anders zouden ze onze naam zwart maken op Bokt. Wij konden hier natuurlijk niet mee akkoord gaan, al vonden we de situatie erg naar.

Ik vind het erg dat door verschillende mensen onwaarheden op bokt geplaatst worden en dat door anderen klakkeloos over wordt genomen zonder ons of de context ervan te kennen en te begrijpen. Wij zijn nooit bij Opgelicht of Stegeman besproken en dat wordt hier bijvoorbeeld zomaar gezegd.
In 2006 is een totaal ander bedrijf, waar Melanie destijds werkte, alleen besproken op Tros radar. De mensen die dat ten onrechte hebben gedaan door het maken van valse beschuldigingen, zijn daarvoor ook vervolgd. Ook toen kwam het vooral door negatieve en onware Boktberichten dat die rel toen is ontstaan. Nu weer: mensen die we totaal niet kennen zeggen ons goed te kennen en weten dat we niet deugen.
Is het dan zo fijn om een bedrijf dat hard werkt door roddels kapot proberen te krijgen?
Ook is er bij ons op stal nog nooit 1 pijnstiller aanwezig geweest en gelukkig niet hebben hoeven zijn. En wij moeten sowieso een half jaar instaan voor de gezondheid van paarden die we verkopen. Ook na die tijd als er blijkt een verborgen gebrek te zijn, dit is door het consumentenrecht.
Ik ken heel veel paardenmensen en eigenlijk geen eerlijker bedrijf dan Stal Doorstap. ALLES wat wij weten over een paard wordt bij de aankoop meegedeeld en advertentieteksten maken we zo uitvoerig mogelijk. Kijk maar eens naar alle tevreden klanten op de site bij Nieuwe Baas.

Denk eraan dat alles wat je een ander aandoet, ook weer terug kan komen, dat heet karma.
Verder ga ik niet meer reageren op dit forum, nog wel via privéberichten.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 15:54

Wij hadden al 2x van tevoren voor enkel Zara gebeld, en twee dagen voor we zouden komen zagen we Petra ook nog staan dus als we er dan toch waren zouden we die ook nog willen bekijken ja, maar Zara was overduidelijk onze nummer 1. Verder hebben wij nog gebeld toen we onderweg waren, en ook toen is ons niet gezegd dat Zara al was verkocht.

Verder zochten wij juist specifiek een jonge haflinger, geen 7 jarige. En dat mijn moeder 6 jaar door rugproblemen niet heeft kunnen rijden, betekend niet dat ze de 30 jaar ervoor niet op hoger niveau heeft gereden. Ze wilde juist een jonge om zelf nog naar de hand te kunnen zetten, waar ze wekelijks les mee zou nemen en OOK buitenritjes mee te maken ja. Daarbij was er 1/3 van de manen van petra af en zei de man daar zelf dat dit pas de derde keer was dat er iemand op zat, haar stuur en hulpen waren totaal niet bevestigd terwijl er B niveau bij stond.

Overigens had de vraag om benzine vergoeding niks te maken met of ik mijn ervaring voor me zou houden of niet, zelfs al hadden we dat wel gekregen had ik alsnog mijn verhaal gedaan omdat het mij zeer stoort dat jullie zo met klanten omgaan en ik andere mensen graag voor die fout wil behoeden. De enige die liep te dreigen was Melanie zelf, en dat smsje hebben wij dan ook bewaard.

Ik hoop in elk geval dat jullie dan nog veel karma over jullie heen krijgen, want het grootste gedeelte van jullie klanten is als ik het zo lees toch niet zo tevreden met jullie omdat paarden vaak verborgen gebreken bleken te hebben.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:26

Moderatoropmerking:
In overleg is besloten om dit topic op slot te houden, dit omdat TS antwoord heeft gekregen op haar vraag en het topic behoorlijk off-topic is gegaan.
Daarnaast zijn net behoorlijk veel berichten verwijderd, het is op bokt namelijk alleen toegestaan om eerste hand ervaringen te delen die neutraal geschreven zijn.