Camera in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:41

nina88 schreef:
Ik gebruik een babyfoon met camera die ik op marktplaats heb gekocht.
Op deze manier heb ik geluid en beeld (ook als het donker is). Het is draadloos, op oplaadbare batterijen en eventueel kun je de ontvanger met het beeldscherm ook een eindje van de trailer meenemen. Dit is bijvoorbeeld erg gemakkelijk wanneer je met een jong paard op concours gaat en je wilt na je proef nog even wachten op de punten. Je kunt gewoon de ontvanger meenemen de kantine in en ondertussen af en toe je paard in de gaten houden.
Oh ja, en een groot pluspunt vind ik dat je niets hoeft te installeren oid. Je hangt de camera op en dat is het. Geen gedoe met draadjes of andere lastige dingen.

Volgens mij heb ik rond de €30,- uitgegeven aan de babyfoon.

Hier precies hetzelfde, gebruik hem vooral als we met een veulen op pad moeten ;)
Ik heb er een van Elro.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:41

Ik heb een alpine radio met groot scherm uiteraard en daar is gewoon een alpine camera op aangesloten.
Wel met draad. Heel fijn beeld. Voordeel is dat ik maar 1 scherm heb voor alles.
Gps, radio, dvd, camera,.. Werkt ook allemaal heel goed samen.

Je ziet paarden, gps blijft er wel doorheenpraten, als er een kruispunt aankomt, dan springt het scherm automatisch op gps en na het kruispunt terug op de paarden.

Ik hoor ook veel goede dingen over achteruitrijcamera's. De meeste kan je gewoon spiegelen zoals je wil en veel zijn zelfs zonder lijnen.

Sowieso vind ik het heel fijn om camera te hebben, toch wat meer zekerheid!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:44

Ik heb ook een achteruitrijcamera in de trailer, van de Aldi ;-)
Hij is aangesloten op de binnenverlichting van de trailer en het scherm zit in je binnenspiegel.
Het werkt prima, alleen als het erg zonnig is met het zeil omhoog, kan je last hebben van tegenlicht.

Marjo89

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:49

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:58

Hier hangt er ook een achteruitrijcamera in, bij de Gamma gehaald, voor 100 euro. Met ducttape vastgeplakt in de trailer :+ , camera en zender. Hij is gekoppeld aan het lampje van de trailer. Lichtje kan uit en camera doet het nog.
Wel regelmatig spinnenwebben eraf vegen anders heb je een beetje ruis :)
Schermpje zit met klittenband op het dashboard.
Scherm is niet groot, maar alles is goed zichtbaar, zitten geen parkeerlijntjes op. Wel spiegelt ie, paard wat links staat staat rechts op camera maar dat is niet storend.
Hele fijn ding, mooi beeld. Ideaal.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:59

FlyAway schreef:
Nee ik heb deze;

http://www.dx.com/nl/p/1-3-cmos-car-rea ... -pal-82871

Die uit jouw links is ook wel mooi. Volgens mij hadden ze die nog niet toen ik die van ons bestelde, anders had ik die denk ik wel genomen :=

Die heb ik ook! maar die in de link erboven was er toen nog niet, anders had ik daar ook voor gekozen, is goedkoper en beter scherm.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:03

We hadden het gister over de camera's en toen zei mijn man dat van een kennis de verbinding wel eens weg valt. We wisten alleen niet wat voor type camera dat was. Hebben jullie daar ook last van? (vooral de achteruitrijcamera's, want die vind ik wel heel interessant qua prijs :D )

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:54

Daar heb ik geen last van.
Het enige wat ik wel eens vergeet is om overdag het licht aan te doen en dan heb ik geen beeld.
Verder werkt het Aldi-dingetje prima, compleet met parkeerlijntjes en alles.
Ik heb wel een draad van mijn spiegel naar mijn sigarettenaansteker.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:37

Daar hebben wij ook geen last van gehad.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:25

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:07

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:35

hij lijkt me draadloos, de kabeltjes zijn om de zender en ontvanger mee aan te sluiten.

wat ik wel zie is dat je zelf in de auto voor stroom moet zorgen, die van mij werkt gewoon via de sigaretten aansteker, in de trailer heb ik hem op het binnenlampje aangesloten.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:46

De camera is draadloos, het schermpje niet als ik het goed gelezen had.

Even de kabeltjes bekijken of er een sigarettenaansteker kabel bij zit...

elzomid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:08

Hoi,
Na de goede ideeën in deze thread liep ik toevallig tegen een babyfoon in de supermarkt aan.
Maar meegenomen om te testen en het werkt ontzettend goed!
Het is een Topcom babyviewer 4100/KS-4241 die ook op Amazon voor rond de €85 verkocht wordt.
De zender werkt op 3 AAA batterijen of externe 6v voeding. De ontvanger (het deel met het beeldscherm) heeft een li-ion batterij zoals je voorheen ook in vele Nokia telefoons kon vinden en overigens erg goedkoop bijgekocht kunnen worden. Ook mogelijk om bij deze de 6v externe voeding te gebruiken.

De zender heb ik achterin de Böckmann Duo trailer gehangen en de ontvanger los voorin de trekauto.
Geen enkele interferentie met mobiele telefoons of wat dan ook.
Het enige nadeel is dat de 3 Energizer AAA het maar 2 1/2 uur volhielden, dus ik ga toch een kabeltje vanaf de verlichting naar de zender leggen met een 12 naar 6v omvormertje ertussen om niet continu nieuwe batterijen erin te moeten doen. Een andere oplossing kan zijn om herlaadbare batterijen erin te doen, want soms is het voor wat betreft batterij levensduur beter om er herlaadbare batterijen in te doen dan dure Energizer of Duracell batterijen. Datzelfde scenario had ik al eens met een Garmin GPS ontvanger.

Waar het op neerkomt is dat ik geen ingewikkelde installatie door hoefde te voeren en iets heb wat werkt :-)
Overigens is het schermpje klein en de kwaliteit van het beeld "ok", maar ik was toch niet van plan om HD video in de auto te kijken.

Waar ik toch nieuwsgierig naar ben is om een portable wifi router te installeren opdat ik wifi heb vanaf de aanhanger, en op dat wifi netwerk een ip-cam en een ipad in te loggen. Daar heb je geen internettoegang voor nodig volgens mij EN zo'n cameraatje kan je doorgaans op afstand besturen ;-) maar dat is voor de volgende vakantie! 8-)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:37

En dan ben ik wel benieuwd bij welke supermarkt dit was :D OK is goed genoeg, je hoeft alleen maar te zien of ze rustig staan ;)

elzomid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:01

Het was bij de Carrefour in België :-)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:48

Helaas, dat is hier wel een beetje te ver weg... staan de reiskosten niet meer in verhouding he :+

elzomid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:30

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:41

Ik heb ook een achteruitrijcamera op mijn radio aangesloten. Is aangesloten op de verlichting. Heel goed beeld en tevens meteen een achteruitrijcamera aan de achterkant van mijn vrachtwagen.
Merk radio weet ik niet uit mijn hoofd. Foto's staan op mijn mobiel. Geen idee hoe ik dat hierop krijg.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:09

Interessant topic! Ik zit ook te denken aan een camera in mijn trailer. Hoe hebben jullie de camera bevestigd in de trailer?
Ik denk dat ik voor een babyfoon ga, omdat je die niet aan de binnenverlichting hoeft te koppelen, maar gewoon batterijen kan gebruiken. Dat lijkt me wel een stuk makkelijker. Ik kwam deze tegen: http://www.elroshop.eu/babyvideofoon-ib75-web.html
Ziet er wel goed uit en ontzettend goedkoop. Zag dezelfde op andere websites voor veel meer geld..

Jinqs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:15

Wij hadden er een in de vrachtwagen en ik vond het echt super handig! Soms waren mijn pony's nogal onrustig en dan kon je ze toch in de gaten houden. Wij heden we een van Trailer Vison als ik me niet vergis :)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:07

Ik heb vorig jaar ook een achteruit rij camera gekocht. Een vriend van mij heeft hem aangesloten op het licht en had een hele constructie gemaakt om hem op te hangen maar hij viel er binnen een week af. Daarna heb ik hem zelf met wat tape vastgemaakt aan het tralies voor het raampje en werkt goed. Toch ben ik nu op zoek naar een draadloze, die verder ook niet aangesloten hoeft te worden, omdat ik met 2 verschillende trailers rijd, dus misschien is zo'n babyfoon ook wel wat voor mij.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:27

Ben druk zoekende naar wat het handigst is. Zo'n babyvideofoon is niet bepaald goedkoop. En vaak ook groot van formaat. Hoe hang je die enigszins uit het bijtgrage gebied van een druk paard?
Ben dus heeeeeel benieuwd naar jullie ophang gebied. Hebben jullie fototjes voorhanden?

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:24

Wij hebben een bus en daar achter hebben we de trailer
We hebben niet een camera in de trailer maar op de achterkan van de bus dus we kunnen de trailer goed zien op de weg !

kaatjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:47

Addicty, je kunt de camera ook in plaats van in de voorpunt van de trailer (waar je bijtgrage paard bij kan), ook achterin de trailer hangen, zodat je het paard van achteren ziet.