Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DeMolenhoek schreef:Nou, de eigenares heeft gisteren nog een berichtje gestuurd en ze hebben niet meer geantwoord. Ik heb wel eindelijk antwoord gehad. Blijkbaar hadden ze hem achter lage prikpaaltjes met 1 draadjes gestoken. Hij is blijkbaar ontsnapt en zo bij de andere paarden gegaan waarna de kindjes hebben geprobeerd er tussen te komen en ze uit elkaar te halen. Ik zie of ze nog iets sturen. Maar met wat gezond verstand stuur je geen kindjes tussen 3 vechtende paarden...
DeMolenhoek schreef:Telefonisch contact is geen optie. Ze spreekt gebrekkig Engels en ik spreek geen Duits. Het lukt haar te communiceren in het engels via mail met behulp van een vertaalmachine voor enkele woorden.
DeMolenhoek schreef:Tja, ik vraag me ook af wat ze dachten, maar heb wel gezegd niet eventjes opnieuw 1000 kilometer te rijden (als voormalig leaser dan nog en niet als effectieve vorige eigenaar) omdat zij het onderschat hebben. Wat is het beste voor het paard? Tja, goede vraag. Maar ik kan moeilijk hun geld terug geven van een paard waar ik geen geld voor heb gezien.
Ragdollcat schreef:DeMolenhoek schreef:Telefonisch contact is geen optie. Ze spreekt gebrekkig Engels en ik spreek geen Duits. Het lukt haar te communiceren in het engels via mail met behulp van een vertaalmachine voor enkele woorden.
Nu snap ik het helemaal.
Dat deze situatie is ontstaan door gebrekkig communicatie om bovenstaande redenen en dus hebben ze het denk ik verkeerd begrepen door te denken te begrijpen dat het dier wel geschikt zou zijn voor wat ze ervan verwachten en buiten dat........... zijn het ook nog eens geen paardenmensen....
Arm dier, ik denk een geval van snel kwijt willen raken zonder goed te informeren of ze wel geschikt zijn voor deze hengst.
Want terugnemen wil je ook niet en waarom niet? want stel dat het nog maanden had geduurd voordat het verkocht werd.........dus het kan wel maar jullie willen het niet...........
En buiten dat, vind ik dat de eigenaar zich er lekker vanaf had gemaakt door jou alles te laten opknappen met deze gedoe.
Of zie ik het verkeerd en of oordeel ik verkeerd?
speurneusc schreef:iedereen heeft recht om gekochte waar terug te brengen en van de koop af te zien binnen redelijke tijd na koop
GeekGirl schreef:speurneusc schreef:iedereen heeft recht om gekochte waar terug te brengen en van de koop af te zien binnen redelijke tijd na koop
Is dat wel zo? Ik dacht dat dit enkel geldt voor producten die je aan de deur of in een internetwinkel bestelt, omdat je dan de kans niet krijgt om over de koop na te denken en het product in het echt te zien voor de koop.
Het lijkt me niet dat dit op deze situatie van toepassing is. Als koper heb je ook een zekere onderzoeksplicht, de verkoper moet je de juiste informatie geven maar je mag/kan/moet zelf ook aanvullende informatie opvragen of zaken nagaan.
Als duidelijk werd aangegeven dat het een hengst is en dat ze daar rekening mee moeten houden, kunnen ze achteraf volgens mij niet komen klagen dat ze dit niet wisten.
Ik ben echter geen juriste, en kan dus geen zekerheid geven over deze situatie.
bliver schreef:Ik begrijp serieus niet dat je het niet geloofd TS. Dit is volkomen normaal gedrag van een hengst! Zeker als hij net verhuist is. Ze komen in vreemde omgeving en juist dan komen de hormonen naar boven. Ik heb meegemaakt met een hengst die al jaren in de kudde stond dit gedrag ging vertonen. Hengsten zijn en blijven onberekenbaar hoe braaf ze ook zijn.
Je moet voor jezelf bedenken in hoeverre jij ook aansprakelijk kan zijn. Ik zeg niet dat je dit bent maar als je als paardenhouder een dekhengst verkoopt aan mensen die er blijkbaar weinig verstand van hebben met alle risico's van dien dan zou dit in een rechtzaak zo maar een argument van de tegenpartij kunnen zijn. Ik zou hem teruglaten brengen en maar de helft of driekwart van het geld teruggeven, want jullie krijgen een totaal ander paard terug die niet meer zo braaf zal zijn als hij was.