Transsportbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snorremans

Re: Transsportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:01

Hier gewoon bloot op de trailer, ook bij ritten van zo'n 2 uur. Staan rustig op de trailer en er is nog niet iets gebeurt.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:05

Hier ook zonder bescherming, word veel te warm voor de benen vind ik...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:09

Ik rij wekelijks korte afstanden met mijn merrie op de trailer. Altijd blote benen. Nooit problemen. Overlaatst lange rit, dus beschermers om. Man wat was ze gigantisch onrustig in de trailer en is erin geslaagd haar voorbeschermers uit te krijgen. Terugrit maar terug zonder en dan stond ze blij en rustig op de trailer.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:11

Die van mij staat nu nog met transportbeschermers op de trailer omdat ze het nog niet goed kent. Wil het op den duur alleen met peesjes doen maar ze is nu nog zoekende naar balans op de trailer.
Pffff die dingen zijn zo warm ook

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:47

2 jaar geleden ongeluk gehad, paard was gevallen in de trailer en pony stond er nog naast. Deed m'n vader het deurtje voor van de trailer open, schoot z'n voorbeen over de rand, zat net een of andere bout ofzo. Paard trok z'n hele been los van de hoef tot het knie. 35 hechtingen was het gevolg.. Beschermers hebben dus wel degelijk nut (hij had ze niet om), als je paard er aan gewend is in elk geval, anders kan het juist weer gevaarlijk zijn.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:55

SaraViavia schreef:
2 jaar geleden ongeluk gehad, paard was gevallen in de trailer en pony stond er nog naast. Deed m'n vader het deurtje voor van de trailer open, schoot z'n voorbeen over de rand, zat net een of andere bout ofzo. Paard trok z'n hele been los van de hoef tot het knie. 35 hechtingen was het gevolg.. Beschermers hebben dus wel degelijk nut (hij had ze niet om), als je paard er aan gewend is in elk geval, anders kan het juist weer gevaarlijk zijn.

Dat vind ik wel een beetje de uitzonderingen. Dat vind ik hetzelfde met paarden op het weiland, die kunnen zich ook open halen. Moeten ze dan ook maar ingepakt in het weiland?

Naar mijn idee horen er geen dingen die uitsteken op een trailer, zeker niet bij een opening in de buurt.. ook niet het deurtje ( ook gevaarlijk voor jezelf). Daar controleer ik dan ook goed op. Hetzelfde dat ik hekken oid controleer van het weiland voor mijn paard erop gaat.

Ik denk dat dit per persoon/paard verschillend is. De mijne heeft alleen springschoenen om, omdat zij daar een litteken heeft. Deze draagt zij ook op het land. Verder is zij "bloot". Ook met ritten van meerdere uren.

lacoos123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:47

Altijd transportbeschermers. Je weet maar nooit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:50

Tot nu toe zonder bescherming, maar ik zit erover te denken om hem 3-in-1 achter aan te doen. Dit omdat hij nogal eens wat ongecontroleerd achteruit van de klep af wil gaan en dan naast de klep terecht komt een enkele keer. Gelukkig geen scherpe randen, maar het maakt het wel een twijfelgeval.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:52

Al mijn paarden reizen met blote benen. Niets eraan. Als het zakt of verschuift gaan ze juist herrie maken. OF als het gaat jeuken omdat het warm wordt enz. Vanaf die tijd heb ik nooit meer beschermers om.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:53

Transportbeschermers vind ik maar eng, brrr...
Voor hele lange ritten (anderhalf uur of langer) doe ik bandages mey onderlappen om tot onderaan, springschoenen er onder. Anders lekker bloot :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:53

ik volg ook even. Volgende week zondag mijn eerste eigen paard ophalen (manegepaard geweest 7 jaar lang) en ik twijfel een beetje of ik haar beschermers om ga doen. Is een rit van min. 2 uur.
Wat adviseren jullie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:54

Ik zou even overleggen met de eigenaar nu of die weten of ze rustig is op de trailer. Als ze dat niet is of niet zeker weten zou ik eht zekere voor het onzekere nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:07

Die van mij gaat niet zonder transportbeschermers de trailer op. No way, never.
Ze staat nog niet heel stabiel (jong, moeite met eigen balans) en ze verwond dus zichzelf als ze zich in een bocht verstapt om steviger te staan.
En daarbij ben ik gewoon zuinig op de benen van m'n pownie, die wil ik graag lang heel houden :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:30

Mijn paard krijgt aan 4 benen springschoenen om zodat hij niet bij een balans probleem op zijn bal kan staan en verder niks. Ik rijd ongeveer 3 x per week met de trailer (heen en terug 15 km zeer bochtig terrein) en naar de wedstrijden is het hier al gauw een km of 100. Ook dan niks meer en niks minder.

Heb de paarden zo trouwens ook naar Frankrijk vervoerd! Al die hitte moet je niet willen.
Peesbeschermers worden ook heet en kunnen ook nog een knellen. Vind ik dan persoonlijk ook geen alternatief! (ja ook die met extra koelende werking niet want die werken op de luchtverplaatsing tijdens het rijden en niet op stilstaan!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:31

Ik heb dan wel mijn paard nog nooit met warme benen van de trailer gehaald terwijl ze toch echt transportbeschermers omhad