Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En dat is ook helemaal niet erg, zo lang je dat in je achterhoofd houdt. Je betaalt bijna altijd meer dan je terugkrijgt, de rest krijg je terug in gevoel van "zekerheid" 
ikke schreef:Ik heb mijn paarden niet verzekerd en zal dat ook nooit doen. IK bepaal wat er gebeurt, waarom en wanneer en niet een of andere jodokus van de verzekeringsmaatschappij. Daar heb ik op Bokt ondertussen genoeg ellende van gelezen.
Mirgino: reken eens goed uit wat je betaald en wat je daarvoor krijgt. Valt best nog tegen en bovendien zie ik, ook in jouw reactie, de premies harder stijgen dan noodzakelijk zou moeten zijn. Beetje uitgebreide dekking gaat tegenwoordig zonder blikken of blozen richting 20% premie en dat is niet zonder reden. Verzekeraars zijn commerciële bedrijven. Die gasten zitten er om geld te verdienen, niet om de ziektekosten van jouw paard te betalen (even cru gezegd). Blijkbaar zijn de risico's bij paardenverzekeringen zo hoog dat dergelijke percentages nodig zijn om er nog aan te verdienen.
]
]

Ginger0410 schreef:Maar wat nou als je paardje bijna niets waard is (even los van het emotionele dan)?
Ze is nu 14.5 en ik lees dat je ze, als ze 17 zijn, niet meer kan verzekeren?
Westhof schreef:Ik heb mijn pony niet verzekerd. Ik heb me er wel in verdiept voordat ik hem kocht, maar ik heb besloten om het toch niet te doen. Ik wil wat mijn paard betreft alle touwtjes zelf in handen hebben om het zo maar te zeggen. Ik heb een spaarpotje achter de hand die ik elke maand aanvul met het bedrag wat ik anders kwijt zou zijn geweest aan de verzekering.
sita12 schreef:ik betaal 35.40 per maand alle ziekte kosten 100 % en uitkering bij dood door ongeval of ziekte.
eigenrisico 50 euro per gebeurtenis
karuna schreef:Hangt van je verzekering af. Je kunt je paard voor dood alleen, dood en de rare grote levensbedreigende dingen en alle dierenartskosten verzekeren. Wij hebben bij een keer uitkeren de premie voor heel erg lang er al uit gehaald. Wij hadden toen dood en levensbedreigende dingen gedaan. Onze tinker nu ook weer msat hij niet voor meer kan. Daarmee halen we in ieder geval de kosten voor inslapen, afvoeren en aanschaf van een nieuw dier eruit.
Daarnaast is de premie ook afhankelijk van de verzekerde waarde van je paard,
Tinker nu voor 3000 euro verzekerd voor dood en de grote dingen zoals koliek, breuken, erge bloedingen enz. Verzekerd tot het verzekerde bedrag per jaar per incident. Wj betalen voor hem 283 euro per jaar.
lilskie schreef:Mijn merrie is verzekerd bij de Hippo. Ik betaal ongeveer 450 euro per jaar. Dan heb ik wel de meest uitgebreide plus een opzittenden verzekering. Ik heb hier echt wel wat aan. Het toverwoord bij elke kliniek is toch wel 'verzekerd' heb ik gemerkt. Ze heeft tot nu toe nooit iets ernstigs gehad, maar vorig jaar moesten we toch naar Utrecht voor haar oog. Zo'n dagje kliniek kost al gauw zo'n 500 euro en ik heb een zeer groot deel teruggekregen van de verzekering. Mijn geld heb ik er dus wel weer uit.
is.......ikke schreef:lilskie schreef:Mijn merrie is verzekerd bij de Hippo. Ik betaal ongeveer 450 euro per jaar. Dan heb ik wel de meest uitgebreide plus een opzittenden verzekering. Ik heb hier echt wel wat aan. Het toverwoord bij elke kliniek is toch wel 'verzekerd' heb ik gemerkt. Ze heeft tot nu toe nooit iets ernstigs gehad, maar vorig jaar moesten we toch naar Utrecht voor haar oog. Zo'n dagje kliniek kost al gauw zo'n 500 euro en ik heb een zeer groot deel teruggekregen van de verzekering. Mijn geld heb ik er dus wel weer uit.
Dat verbaast me niks. Als ze weten bij welke verzekeraar ze moeten zijn, weten ze ook hoe ver ze kunnen gaan.
Maar ik kan niet zeggen dat ik slecht behandeld ben door klinieken omdat ik niet verzekerd zou zijn. Ik denk dat dat "toverwoord" vooral![]()
is.......
Die opzittendenverzekering; wat biedt dat wat jouw AVP niet biedt?