Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
girlyggirl schreef:Pfff ik schrik van sommige reacties hier zeg! En zelf denk je er blijkbaar ook nog zo over! " niet jouw pony niet betalen" ok tis niet jouw pony maar JIJ was ermee naar buiten, JIJ bent er vanaf gevallen. .. eigenaar heeft daardoor zijn pony moeten laten inslapen! ! Dus wettelijk gezien hoef je ms niet te betalen maar er is ook nog zoiets als fatsoen... ik zou zeker in overleg gaan en me kapot schamen als ik de eigenaar met alle ellende achterliet.
A_nouk schreef:Nee, als eigenaar zijnde je verzorgster opzadelen met een beslissing die jij gemaakt hebt.
Als eigenaar ben je wie er dan ook op je paard of pony zit verantwoordelijk voor je dier.
Enigste oplossing in zon geval is contact opnemen met de eigenaar en de kliniek en afspraken maken.
Wanneer er sprake is van bewust schade toe brengen is het een heel ander verhaal.
Ergens denk ik zelfs dat je toch eens contact op moet gaan nemen met de gemeente...
girlyggirl schreef:A_nouk schreef:Nee, als eigenaar zijnde je verzorgster opzadelen met een beslissing die jij gemaakt hebt.
Als eigenaar ben je wie er dan ook op je paard of pony zit verantwoordelijk voor je dier.
Enigste oplossing in zon geval is contact opnemen met de eigenaar en de kliniek en afspraken maken.
Wanneer er sprake is van bewust schade toe brengen is het een heel ander verhaal.
Ergens denk ik zelfs dat je toch eens contact op moet gaan nemen met de gemeente...
Denk niet dat de eigenaar veel keuze had... hij heeft m niet in laten slapen omdat ie een schrammetje haddat hij verantwoordelijk is daar waren ww al achter maar nogmaals er bestaat ook iets als fatsoen.
robbie88 schreef:wettelijk gezien is de eigenaar van het paard verantwoordelijk. voor mij een reden om niet snel een bijrijder te nemen.. ik gok dat de kliniek de factuur gewoon verkeerd heeft gestuurd.
girlyggirl schreef:Pfff ik schrik van sommige reacties hier zeg! En zelf denk je er blijkbaar ook nog zo over! " niet jouw pony niet betalen" ok tis niet jouw pony maar JIJ was ermee naar buiten, JIJ bent er vanaf gevallen. .. eigenaar heeft daardoor zijn pony moeten laten inslapen! ! Dus wettelijk gezien hoef je ms niet te betalen maar er is ook nog zoiets als fatsoen... ik zou zeker in overleg gaan en me kapot schamen als ik de eigenaar met alle ellende achterliet.
Mioux schreef:ik snap TS heel goed. En dit zegt helemaal niks erover dat TS het niet erg vind, en misschien wel denkt "had ik dit niet anders kunnen doen". Maar dan nog is dat achteraf gepraat,en wil zij nu weten wat haar rechten zijn. Ik snap best dat als je een rekening krijgt van 500 euro dat je schrikt. Niet iedereen kan die even zo snel ophoesten en ik zou ook eerst willen weten hoe het precies zat als ik dit kreeg.
TS heb je inmiddels met de eigenaar gesproken of gebeld of gemaild of die meer weet ?
tamary schreef:Kliniek stuurt de rekening naar de opdrachtgever en dat ben jij volgens hen. Aangezien je niet de eigenaar bent van de pony is de kans dat je verzekering (WA/AVP) betaald klein.
Neem contact op met de kliniek over dat jij niet de opdrachtgever bent geweest voor de behandeling (jij hebt immers ook geen beslissing over het inslapen genomen) en dat de eigenaar opdrachtgever is/was.
Daarnaast zal je onmiddellijk contact moeten opnemen met de eigenaar, omdat die de rekening hoort te krijgen en daar waarschijnlijk nog niks van gezien heeft. Het kan heel goed dat die van coulance van de kliniek uit gaat en dus geen rekening verwacht.