Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bruja schreef:Ziet de verzekeraar het dan niet als zakelijk ipv prive wa?
Ziviaantje schreef:Misschien bedoelen ze dat jij een verzekering moet af sluiten voor het geval er iets met het paard zelf gebeurt waar flinke dierenartsrekeningen bij komen kijken?
pillow schreef:Ziviaantje schreef:Misschien bedoelen ze dat jij een verzekering moet af sluiten voor het geval er iets met het paard zelf gebeurt waar flinke dierenartsrekeningen bij komen kijken?
Dit zal onder haar eigen of haar ouders WA vallen als zij iets doet wat voorkomen had kunnen worden. En idd de schade die het paard veroorzaakt valt onder de WA van de eigenaar. Dus TS hoeft niets te doen.
.
allen als ik buiten wou rijden dan moest de paarden verzekert worden zodat als er wat zou gebeuren met de paarden en de dierenarst zou moeten komen dat er dan een verzekering voor staat. maar dan zouden we dat waarschijnlijk delen ofzo. maar nou vraag ik me nog af hoe veel het kost om een paard er echt voor te verzekeren? ofzo of kan dat niet
?Jet schreef:De eigenaar zou bij Hippozorg een extra verzekering kunnen afsluiten: http://www.hippozorg.nl/Verzekeringen/O ... fault.aspx .
Jij kan die aan de eigenaar betalen, als die het maar aan de verzekering betaalt. In de link kan je zien wat gedekt is en als je verder klikt kan je alles erover lezen. Dit kost € 30,-- per jaar.
paarden hier mee zou verzekeren zou dat 60,00 euro per jaar kosten ?Sparky10 schreef:als de eigenaar het zelf wil, dan is het aan hem zelf . jij kan geen verzekering voor zijn paard gaan bepalen lijkt me..
en heel eerlijk ik heb even wat meer topics van je bekeken en ik snap ook best dat hij niet wil dat je ermee naar buiten gaat... je rijd altijd zonder cap , op elke foto die ik heb gezien , en ja ik doe dat ook maar ik ben volwassen en heb een eigen paard al 17 jaar dezelfde en nee dat is geen excuus, en als er wat met mij gebeurt en ik heb geen cap op is het eigen schuld dikke bult!
maar nee ik snap de eigenaar best wel eigenlijk ..
je kan de eigenaar niet verplichten een verzekering af te sluiten omdat jij en je vriendin met zijn paard naar buiten willen ...
Jet schreef:De eigenaar zou bij Hippozorg een extra verzekering kunnen afsluiten: http://www.hippozorg.nl/Verzekeringen/O ... fault.aspx .
Jij kan die aan de eigenaar betalen, als die het maar aan de verzekering betaalt. In de link kan je zien wat gedekt is en als je verder klikt kan je alles erover lezen. Dit kost € 30,-- per jaar.
Anoeska schreef:Voor die verzekering van Hippo Zorg, maar ook voor de verzekering die bij het ruiterbewijs zitten geldt dat ze alleen uitbetalen wanneer de AVP van de aansprakelijke persoon dat niet doet. Dus alleen secundaire dekking. In praktijk betekend dat dus eigenlijk gewoon dat je dubbel geld betaald. 2x verzekerd voor hetzelfde. Alleen in uitzonderingsgevallen kan je er wel een voordeel van hebben.
Jet schreef:Zo moet je het inderdaad zien, Anoeska.
Alleen uit het latere bericht van TS begrijp ik dat het nog meer om de kosten gaat voor schade aan de pony's zelf, dan om schade aan derden. Daarvoor zijn deze verzekeringen allebei niet.
) door het over uitzonderingsgevallen te hebben. Maar ik ken inderdaad geen concrete verhalen waarbij dat het geval was.lianne304 schreef:zo als ik al zij het zijn 2 haflingers en ik mag er echt alles mee doen ik heb dan wel mijn eigen rij matriaal gehaald maar dat vond ik niet erg.
de eigenaaren doen zelf nicks met de paarden ze verplaatsen de paarden allen van wieland en geven ze eten enzo.
ik hoef de stallen niet uit te mesten of klusjes te doen, het is echt helemaal gratis en ik mag dan doen wat ik wil.allen als ik buiten wou rijden dan moest de paarden verzekert worden zodat als er wat zou gebeuren met de paarden en de dierenarst zou moeten komen dat er dan een verzekering voor staat. maar dan zouden we dat waarschijnlijk delen ofzo. maar nou vraag ik me nog af hoe veel het kost om een paard er echt voor te verzekeren? ofzo of kan dat niet
?
hoopelijk heb ik het wat beter uitgelegt voor de duidelijkheid!
, maar achteraf denk ik dom dom dom ... maar goed ..
of de bak zoek het gevaar gewoon niet op , Sparky10 schreef:en daarbij mocht er wat gebeuren stel he :
jij en je paard gaan door een stomme fout onderuit, hierbij raakt ook een scooterrijder bij betrokken , die raakt zwaargewond , het paard zelf is er ook niet best aan toe ...
dan moet je dus helemaal uit gaan zoeken wat de rechten zijn (verzekeringsrechten ) voor jou , de scooter rijder want door jou fout is hij zwaargewond, en het paard...en dan dus alle rompslomp nadien ,...
ik denk dat de eigenaar in zulke gevallen nooit meer een ander op zijn paard laat...
je bent minderjarig, je ouders hun verzekering daar gaat het van af, en dan de eigenaar nog, ..in het verkeer rijden nu eenmaal meer gebruikers..
ik heb gelukkig nog nooit een bijrijder gehad voor mijn paard, en ga dat ook nooit doen , maar toen ik een bijrijder zocht van 18+ omdat ik zwanger was en er reageerde enkel meisjes van de leeftijd van 10 t/m 16 wouden wel buiten rijden enz... ik begin daar niet aan ,zeker niet naar buiten.. puur ook om het stukje verantwoordelijheid wat ik bij jou in de foto's al niet terug zie.. niet om je af te kraken, maar je bent jong en neem erg veel risico's en dat hoort ook bij de leeftijd god weet wat ik allemaal heb uitgespookt, maar achteraf denk ik dom dom dom ... maar goed ..
lekker in de wei blijven rijdenof de bak zoek het gevaar gewoon niet op ,
ikke schreef:Sparky10 schreef:en daarbij mocht er wat gebeuren stel he :
jij en je paard gaan door een stomme fout onderuit, hierbij raakt ook een scooterrijder bij betrokken , die raakt zwaargewond , het paard zelf is er ook niet best aan toe ...
dan moet je dus helemaal uit gaan zoeken wat de rechten zijn (verzekeringsrechten ) voor jou , de scooter rijder want door jou fout is hij zwaargewond, en het paard...en dan dus alle rompslomp nadien ,...
ik denk dat de eigenaar in zulke gevallen nooit meer een ander op zijn paard laat...
je bent minderjarig, je ouders hun verzekering daar gaat het van af, en dan de eigenaar nog, ..in het verkeer rijden nu eenmaal meer gebruikers..
ik heb gelukkig nog nooit een bijrijder gehad voor mijn paard, en ga dat ook nooit doen , maar toen ik een bijrijder zocht van 18+ omdat ik zwanger was en er reageerde enkel meisjes van de leeftijd van 10 t/m 16 wouden wel buiten rijden enz... ik begin daar niet aan ,zeker niet naar buiten.. puur ook om het stukje verantwoordelijheid wat ik bij jou in de foto's al niet terug zie.. niet om je af te kraken, maar je bent jong en neem erg veel risico's en dat hoort ook bij de leeftijd god weet wat ik allemaal heb uitgespookt, maar achteraf denk ik dom dom dom ... maar goed ..
lekker in de wei blijven rijdenof de bak zoek het gevaar gewoon niet op ,
Dat is ook wel wat egoistisch: je hebt zelf alles gedaan wat god verboden heeft, maar je gunt het een ander niet omdat je bang bent voor iets wat helemaal nog niet zo zeker is.
Ik heb zo'n ondernemend "kind" als bijrijder en die mag gerust naar buiten, alleen moet er wel iemand bij zijn. Ik weet (en zij ook) dat het paard buiten niet 100% betrouwbaar is. Iemand erbij maakt dan net het verschil; kwestie van je paard kennen.
en die heb ik nog, maar doelde meer op eh de dingen buiten het paardrijden om ook
, ik was zoohoo niet oplettend en fout bezig
Sparky10 schreef:ik deed het met mijn eigen paardjeen die heb ik nog, maar doelde meer op eh de dingen buiten het paardrijden om ook
![]()
maar he tis goed gekomen, maar met een paard van een ander?
Dan maakt eigen of andermans paard niet zoveel uit. ikke schreef:Sparky10 schreef:ik deed het met mijn eigen paardjeen die heb ik nog, maar doelde meer op eh de dingen buiten het paardrijden om ook
![]()
maar he tis goed gekomen, maar met een paard van een ander?
Ik denk dat je als volwassene moet kijken naar de gulden middenweg. Laat kinderen gerust op hun bek gaan maar zorg ervoor dat ze zachtjes vallenDan maakt eigen of andermans paard niet zoveel uit.