opzegging stal bij verkoop paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:20

als je de pony gratis krijgt als je betaald voor de staling tot opgeyegd is, waarom betaal je dan het (jale<9 stalgeld niet en verhuis je alsnog?

Bij aankoop van een paard zou ik dit nooit doen, maar aangezien je het paard gratis krijgt en dit een voorwaarde is ligt het wel anders

idylle

Re: opzegging stal bij verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:58

Ja idd. Ik vind niet dat ik de eigenaar ermee op ka zadelen dus dat ga ik ook niet doen. Als ik de pony neem en haar toch eerder weghaal zal ik dat gewoon betalen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:13

idylle schreef:
Opzegtermijn is 1 maand. Aangezien we 4 juli hebben gevraagd hoe het precies zat met de opzegging kregen we te horen dat er per elke 1ste vd maand opgezegd kan worden (we waren dus 3 dagen te laat) en dat per de 1ste de maand opzegtermijn ingaat zo komen we dus op 1 sept. Uit.

Dit is NIET waar en in strijd met de wet, vandaag nog officieel opzeggen dan hoef je maar te betalen tot 8 augustus te betalen.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:27

Ga anders voor de middenweg, betaal tot half augustus! Overleg dit met de landeigenaar. Je krijgt de pony al gratis. Zie het als een betaling voor de pony.

Over wat voor bedrag praten we?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:36

Ceetje_bokt schreef:
idylle schreef:
Opzegtermijn is 1 maand. Aangezien we 4 juli hebben gevraagd hoe het precies zat met de opzegging kregen we te horen dat er per elke 1ste vd maand opgezegd kan worden (we waren dus 3 dagen te laat) en dat per de 1ste de maand opzegtermijn ingaat zo komen we dus op 1 sept. Uit.

Dit is NIET waar en in strijd met de wet, vandaag nog officieel opzeggen dan hoef je maar te betalen tot 8 augustus te betalen.

Fout. Er mag redelijkerwijs uitgegaan worden van een kalendermaand. In principe is het dat je opzegtermijn gelijk is aan de termijn waarin je je huur moet betalen. Moet jij dus iedere maand voor de eerste je huur/stalling betalen, dien je ook voor de eerste op te zeggen. In dit geval heeft de oude eigenaar opgezegd voor 1 augustus, waardoor de opzeg ingaat per 1 september.

Overigens hanteer ik bij verkoop ook geen opzegtermijn. Maar wettelijk gezien mag het wel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:03

Een opzegtermijn is vrij standaard voor de meeste stallen. Meestal kun je opzeggen aan het eind van elke maand en betaal je dan nog voor de maand erop, tenzij anders beschreven in een huurcontract.

Als de oude eigenaar financiële problemen heeft en daardoor de pony aan jou wil schenken zou ikzelf de stalkosten betalen. Praat met de stalhouder en zeg officieel de huur op (nog beter is schriftelijk). Dan betaal je augustus nog en ben je er daarna vanaf. De pony kun je meenemen wanneer je wil. Dat maakt niet uit zolang de huur maar betaald wordt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:53

dit is iets tussen verkoper en staleigenaar.

Als koper kun je je paard gewoon ophalen jij hebt geen afspraken met de staleigenaar. Indien de verkoper deze kosten heeft had zij dat in moeten calculeren voor verkoop.

Als verkoper was het verstandig geweest aan te geven dat het paard te koop staat en dat het verkocht kon worden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:16

rechtsbijstand om hulpvragen,
maar het contract valt onder de overeenkomst met de huidige oude eigenaar. die zou het contract dan moeten na komen afspraak is afpraak immers dat wist ze! en contractbreuk is haar eigen verantwoording.
of ze is hier nooit van op de hoogte geweest,gedeeltelijk op de hoogte geweest of er speelt iets anders.
Maar jij koopt nu die pony dus bepaal jij wat er met het dier gebeurt! immers jij hebt heel die overeenkomst niet met de pension eigenaar.

Als je hem op gaat halen zonder te zeggen kan hij jou niet stoppen, en zou je de pony op de openbare weg dus niet op eigen terrein in ontvangst moeten nemen.
Anders zou je nog voor insluiping en diefstal veroordeeld kunnen worden, de oude eigenaar is gerechtigd om daar te komen en het paard mee te voeren naar waar zij het wilt!

het is tussen de oude eigenaar en de pensioneigenaar, immers van jou contanten van de aankoop kan zij die geld som die openstaat betalen... oude schulden of enkel die oprot premie.

familie van mij heeft ook van die wurg contrakten,let op dat ze uiteindelijk jou niet pluimen.
word het te ingewikkeld.....kijk dan verder naar 'n andere pony immers er zijn er veel te koop :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:18

Opzegtermijn is naar mijn idee puur financieel. Maakt niet uit waar het paard staat, als je maar betaald