Paard verkopen naar het buitenland?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:18

Als je dit alles gelezen hebt, geef je je paard toch niet meer mee. Het minste wat je voor je paard kunt doen is zorgen dat hij goed terechtkomt.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:22

Dit hebben wij ook een keer meegemaakt,
ook een koper uit het buitenland die interesse had.
Ze hoefden het paard niet te bekijken en gingen meteen akkoord met de vraagprijs..
We zouden dan nog extra geld bijgestort krijgen voor het vervoer en dat bedrag zouden wij dan later weer terug moeten storten.. Dan ben je zelf dat geld kwijt en de cheque die hun stuurden is niet geldig..

Heel vaag verhaal, en wij hebben het ook niet gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:30

Ik moet zeggen dat ik de mailtjes wel in correct engels geschreven vind.

Anoniem

Re: Paard verkopen naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:31

Google translate wordt gelukkig ook steeds nauwkeuriger en beter geupdate.. Nee.. Als ze dat paard willen hebben... Komen ze 'm maar contant afrekenen lijkt me..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:32

Die oplichtersbendes hebben meer dan 10 jaar ervaring, dan mag het Engels inmiddels wel een beetje o.k. zijn :D

edit: copy & paste de tekst eens in het topic. Als in de toekomst iemand zo handig is te tekst te googelen wordt ie gewaarschuwd.
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 07-07-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:32

Blijkbaar wil je graag van het paard af, waarom breng je hem dan niet naar de eerste beste handelaar, scheelt je een hoop moeite.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:35

PercyLeen schreef:
Blijkbaar wil je graag van het paard af, waarom breng je hem dan niet naar de eerste beste handelaar, scheelt je een hoop moeite.

Serieus? Wat een belachelijke reactie! Als je dan niets te melden hebt wat bijdraagt aan dit topic kan je beter gewoon ook niets posten....

TS, je lijkt nog steeds er mee door te willen gaan. Je goed recht natuurlijk maar check eerst eens bij de bank hoe die er tegenaan kijken. Zij zijn natuurlijk meer bekend met dit soort praktijken.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:38

Met alle respect hoor Marlies maar lees de berichten eens terug van de TS. Ze reageert niet eens op de reacties over eventuele fraude. En in mijn ogen wil je gewoon graag van je paard af als je daadwerkelijk in gaat op zulke mails. Een kennis van mij heeft een 2 jarige verkocht naar het buitenland, ongezien. Maar die partij stuurde 1 mail en daarna heeft hij telefonisch contact opgenomen. Het gaat hier over een levend dier hoor. Ik zou mijn paard nooit maar dan ook nooit op een vrachtwagen kunnen zetten na een paar vage mailtjes.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:39

Je kan vragen of je dr mag bellen en evt het nummer googlen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:41

De TS kan ook lezen en niet reageren. Die optie is er ook nog. Sommige mensen moeten eerst dingen laten bezinken.

Voor hetzelfde geld heeft ze net een mail gestuurd naar de kopende partij dat ze cash wil of heeft ze op een andere manier actie ondernomen.

Snap jou twijfel wel maar je 2e post is inhoudelijk en duidelijk. Je 1e is wel erg kort door de bocht, vandaar mijn reactie. Niet boos bedoeld hoor!

TS, zoals ik al schreef lijk je nog steeds dit door te willen laten gaan. Wat is je plan van aanpak zodat je zeker niet wordt opgelicht? Of blaas je de verkoop af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:41

Bij deze de mail van deze mevrouw. Ik haal deze wel weer binnen een paar minuten offline.

Ik denk inderdaad dat ik er maar niet meer op ga reageren, opzich heb ik geen problemen met mijn paard naar het buitenland verkopen, mits ik contact kan houden met zijn nieuwe eigenaar.

Citaat:
Ok Shanna thanks for the pictures and i can see that the Horse is in a good condition and i am buying this for my family,we all love horses and we lost one of our horses so we are looking to replace her with Colinda,I'm willing to pay the actual cost, I want to buy the Horse for my new Farm in the UK and my quickest payment option is PayPal or Bank Transfer... I hope we can complete the transaction as soon as possible? I will be using a shipping company that will be coming for the pick up of the Horse once you receive payment and they will also come with a doctor.

Attached are pictures of my home and my family.

So kindly send me your home address so i can send it to the shipper and they can calculate the shipping costs Ok.

Thanks
Helen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:44

Ik zou er inderdaad niet meer op reageren. Duidelijk een 'ik koop goederen van je' mail en dan aangevuld met wat dierenwoordjes zodat het lijkt alsof het een persoonlijke mail is. Shipping company doet mij direct denken aan DHL, DPD of PostNL, geen paardentransport. :+

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:47

Zou het ook absoluut niet doen!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:47

Ik vind dat Engels niet bijzonder goed :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:48

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:56

Als dit goed Engels is dan kan ik chinees :+ dit is geen native speaker die dit schrijft zonder leestekens. Of het oplichting is weet ik niet maar ikzelf zou toch iets maar info willen...

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:58

PercyLeen schreef:
Met alle respect hoor Marlies maar lees de berichten eens terug van de TS. Ze reageert niet eens op de reacties over eventuele fraude. En in mijn ogen wil je gewoon graag van je paard af als je daadwerkelijk in gaat op zulke mails. Een kennis van mij heeft een 2 jarige verkocht naar het buitenland, ongezien. Maar die partij stuurde 1 mail en daarna heeft hij telefonisch contact opgenomen. Het gaat hier over een levend dier hoor. Ik zou mijn paard nooit maar dan ook nooit op een vrachtwagen kunnen zetten na een paar vage mailtjes.

Ik ben het hier helemaal mee eens, het gaat wel om een levend dier!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:03

Ik zou me eens héél goed afvragen waarom iemand uit engeland perse jouw paard zou willen. Daar hebben ze ook zat recreatiepaarden hoor! Waarom zouden ze er dan eentje uit een ander land halen die ze nog niet eens gezien hebben, waarvan ze niet eens weten hoe hij is, of er een klik is, of hij braaf is,...
Dat is gewoon onzin...

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:09

Bij je eerste post had ik er al een slecht gevoel bij!

En zeker ook omdat niet de naam van jouw paard genoemd word maar een ander paard. Een teken dat ze op meerdere advertenties reageren.
De tekst in het mailtje vind ik ook al erg gladjes en standaard, en hier en daar niet absoluut niet correct, ook gezien de sector, zo word er een doctor meegestuurd ipv een vet...

Zelf zou ik er niet aan beginnen, zo meteen is je paard en je geld weg.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:12

ik zou hier echt nooit aan beginnen het klinkt allemaal te vaag
buitenland ok dat zou kunnen maar dan neemt ze maar de moeite om zelf langs te komen
en je telefonisch te woord te staan
en waarom een standaard paard kopen in nederland in de uk zijn ook genoeg van dat soort paarden te koop
ik zou nooit een paard verkopen zonder de eigenaar te hebben gezien

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:13

Als het geld via overschrijving op je rekening gestort word kunnen ze het geld niet terug halen...Wij hebben een bedrijf en als iemand foutief wat overgemaakt heeft, moeten wij het zelf terug storten hoor, dat kun je niet zelf doen....Tenminste zo is dat in Duitsland, de bank mag het geld niet terug halen en heeft daar ook geen mogelijkheid toe...

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:25

misschien dat je met het paard meegaat, en dan kijkt of het wat is. ligt er dan natuurlijk wel weer aan of het met het vliegtuig is of niet. :j

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:36

Ik zou dit niet vertrouwen. In de UK is een enorm paardenoverschot op dit moment, het type paard waar het om gaat is daar voor veel minder geld te koop en dat hoeft niet op transport en alles. De buurman heeft daar bij wijze van hetzelfde staan voor de helft van de prijs.
Dus kan ik me niet voorstellen waarom ze specifiek jouw paard willen hebben als ze het niet eens gezien hebben. Als ze nog langs waren geweest en helemaal verliefd waren...

1) Dat zou ik dus eens aan ze vragen. Vraag om hun persoonlijke reden waarom jouw paard gekocht wordt.
2) Bied verder aan om mee te gaan met het transport zodat je ziet dat je paard goed terecht komt; gewoon om te weten hoe ze reageren. Houden ze de boot af of zien ze dat totaal niet zitten? Dan zijn het waarschijnlijk oplichters, als jij meekomt zou je daar ook achter komen dus liever niet.

Doe die 2 checks alsjeblieft goed (en check al je verdere onderbuikgevoelens ook!) voordat je paard in een verkeerd circuit belandt en jij naar je geld kunt fluiten. Er zijn genoeg gevallen bekend waar dit gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:37

Ik heb ze inmiddels laten weten dat ik het paard niet aan hun verkoop omdat we hem liever in nederland houden zodat we hem nog eens op kunnen zoeken. Dank jullie allemaal voor het meedenken en de reacties!

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:09

verstandig besluit!