BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:21

ik heb het ook via vakantieveilingen gehaald! Alleen is het wel handig om van te voren nog even te oefenen met iemand die een trailer en rijbewijs heeft om even het gevoel te krijgen.

Had maandag les + examen en heb het wekeend ervoor even twee dagen een uurtje a 2 uur geoefend.

Polly
Moderator Algemeen

Re: BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:18

ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende rijschool op die manier opleidingen gaat aanbieden.
Ze rijden dik onder de minimum noodzakelijke uurprijs en zullen hier altijd verlies op draaien, kijk ook eens naar de slagingspercentages van dit soort rijscholen.
Ik kan me er niks anders bij voorstellen dan dat het een soort noodgreep is om aan leerlingen te komen.

Kijk eens rond in je omgeving, check de slagingspercentages van die rijscholen en praat met je omgeving waar goede ervaringen in zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:51

Mijn man heeft het gedaan. Hij kon al goed met een aanhanger/trailer rijden, dus we durfden dat wel aan.

Ik weet niet meer welke autorijschool, maar ze hadden diverse lokaties. Er was nog best een wachttijd, dus datum gekozen die als eerste vrij was en stukje verder weg gaan rijden.

Het was een nette autorijschool, die spul goed voor elkaar had. Mijn man reed eerst 3 uurtjes samen met iemand. Daarna lunch en afrijden.

De instructeur heeft wel de opmerking gemaakt dat ze nogal negatief zijn over vrouwen die denken zo even goedkoop hun E te halen om een paardentrailer te kunnen trekken. Er schijnt nogal makkelijk over gedacht te worden. Mijn man was is zijn werkkleding, dus hij heeft wijs zijn mond over paarden gehouden.

Meedoen hoeft niks met kwaliteit te maken te hebben of problemen van bedrijf. Wij zijn ook vaak benaderd om aan dingen mee te doen en dat moet je zien als reclame/promotie van je bedrijf.

Ik zelf wil ook E halen, maar heb te weinig ervaring, dus zal het echt anders moeten doen. Het is handig dat 1 van ons E heeft, maar ik heb gewoon les nodig. Mijn man heeft het voor ruim 200 euro nu, dus scheelt toch.

Hij wil nog wel motor en we twijfelen om dat weer zo te doen. Hij heeft wel veel crossers gereden, dus motorbeheersing heeft hij wel en hij neemt al 24jr deel aan het verkeer met de auto. Maar ik kom ze weinig tegen, dus kijk wel verder.
Heel soms op marktplaats ook dergelijke aanbiedingen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:37

Polly schreef:
ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende rijschool op die manier opleidingen gaat aanbieden.
Ze rijden dik onder de minimum noodzakelijke uurprijs en zullen hier altijd verlies op draaien, kijk ook eens naar de slagingspercentages van dit soort rijscholen.
Ik kan me er niks anders bij voorstellen dan dat het een soort noodgreep is om aan leerlingen te komen.

Kijk eens rond in je omgeving, check de slagingspercentages van die rijscholen en praat met je omgeving waar goede ervaringen in zijn.

De rijschool die nu wordt aangeboden is wel degelijk redelijk. Ik heb hier mijn (auto) rijlessen gevolgd, en 7 jaar eerder heeft mijn zus hier ook gereden. Daarnaast is het een van de bekendste en grootste rijscholen in de omgeving die ook bus/vracht rijbewijzen doen.

Overweeg het ook om te doen maar hier zitten echt 0 uren les bij (op intake les na) en ik heb nog nooit met trailer gereden dus dat houdt me een beetje tegen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:08

Jammer dat ze zich dan laten verleiden om dit zo te doen, je hebt waarschijnlijk geen idee hoe dit soort acties de branche aan het verzieken zijn en hoeveel collega's er op straat komen te staan door rijscholen die op die manier wanhopig proberen kandidaten te vinden. Overigens post ik dit naar mijn persoonlijke mening en staan deze uitspraken los van mijn werk, functie etc

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:15

Ik wil binnenkort gaan beginnen met mijn E rijbewijs, maar wil eerst even wat uurtjes maken. Maar heb even rondgekeken en de meeste rijscholen hier in de buurt doen het via een dagcursus. Niet echt waar ik naar opzoek ben :P De meeste die ik ken hebben het ook via zo'n dagcursus gedaan, maar je kan dus wel gewoon losse lessen kopen?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:19

Weidebloem schreef:
oke, wisselende ervaringen dus. Desty, de vader van je vriendin was zeker zijn geld kwijt?

Ja helaas wel :(

Wat ik hier lees is dat het over 1 dag gaat, dat lijkt me wel minder riskant

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:27

ik wil heel graag mijn motor rijbewijs A1 halen..
nu zit ik te denken om deze te gaan doen
https://www.vakantieveilingen.nl/dagje- ... erdam.html

rijd zelf een schakelbrommer (aprillia RS 50) dus ervaring met remmen , schakelen etc heb ik wel al een beetje.
Hoop dat ik het red om met 3 lessen die verichtingen te kunnen uitvoeren!
scheelt me toch best een hoop geld

edit misschien E rijbewijs ook via vakantieveilingen maar betwijfel of ik dat in 1 dag zou redden..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:35

Polly schreef:
Jammer dat ze zich dan laten verleiden om dit zo te doen, je hebt waarschijnlijk geen idee hoe dit soort acties de branche aan het verzieken zijn en hoeveel collega's er op straat komen te staan door rijscholen die op die manier wanhopig proberen kandidaten te vinden. Overigens post ik dit naar mijn persoonlijke mening en staan deze uitspraken los van mijn werk, functie etc

Ben het niet met je eens. Iedereen doet acties om toch aan klanten te komen. Wij werden heel vaak voor gelijke acties in folders ed gevraagd. We zaten met 5 kapsalons binnen 200m ofzo. Dan stunt er ook weleens iemand met goedkoop knipppen. In principe is voor 10 euro knippen op een locatie zoals wij zaten niet te doen. Dan moet je ergens anders op bezuinigen. Mensen vinden dat oke en gaan daar naartoe. Anderen niet en komen weer bij jou. Wat goed is blijft en wat niet goed is, gaat vanzelf weer weg. Acties hou je en dat heeft bijna altijd te maken met kortingen.
Denk je dat andere middenstanders het niet moeilijk hebben? Probeer maar eens als groenteman te overleven naast een Lidl. Iedereen wil zijn kwaliteit hoog houden, maar moet ook de kosten dekken en liever no wat overhouden ook.

Dan moeten mensen helemaal stoppen met dingen bestellen op internet. Daar zitten zoveel nadelen aan voor ondernemers in Nederland......

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:40

Als je het via vakantieveilingen wil doen en je nog geen ervaring hebt met trailer/aanhanger rijden, zou ik wel echt aanraden om dat vooraf te oefenen. Al is het maar het aan- en afkoppelen en wat bochtjes vooruit en achteruit rijden. Dat je dus al wat handigheid hebt. Anders is die 2 uur effectieve rijtijd die je hebt om zelf te oefenen echt te kort. Dan ga je niet met vertrouwen je examen in.

Ik ben gezakt omdat mn bochtje achteruit niet helemaal goed ging, maar verder vond hij dat ik al netjes reed.
Ik heb inmiddels een trailer en nieuwe auto en daarbij gekeken dat ik geen BE rijbewijs nodig heb om op pad te kunnen. Heb wat geoefend en inmiddels al een aantal keer op pad geweest.
Moet zeggen dat het zonder examen ook wel makkelijker is en je dan meer tijd hebt om oplossingen te bedenken en met meer rust kunt rijden.
Mijn faalangst hielp mij ook niet bij het BE examen ;)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 16:45

weet iemand waar je het slagingspercentage van de rijscholen kan vinden?

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:47

Heb ik ook gedaan!
Enige addertje onder het gras is dat je er waarschijnlijk nog wel wat lessen bij moet kopen.
Ik was uiteindelijk ruim 150 euro goedkoper uit, dus dat was wel de moeite!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:58

superpony schreef:
Polly schreef:

Ben het niet met je eens. Iedereen doet acties om toch aan klanten te komen. Wij werden heel vaak voor gelijke acties in folders ed gevraagd. We zaten met 5 kapsalons binnen 200m ofzo. Dan stunt er ook weleens iemand met goedkoop knipppen. In principe is voor 10 euro knippen op een locatie zoals wij zaten niet te doen. Dan moet je ergens anders op bezuinigen. Mensen vinden dat oke en gaan daar naartoe. Anderen niet en komen weer bij jou. Wat goed is blijft en wat niet goed is, gaat vanzelf weer weg. Acties hou je en dat heeft bijna altijd te maken met kortingen.
Denk je dat andere middenstanders het niet moeilijk hebben? Probeer maar eens als groenteman te overleven naast een Lidl. Iedereen wil zijn kwaliteit hoog houden, maar moet ook de kosten dekken en liever no wat overhouden ook.

Dan moeten mensen helemaal stoppen met dingen bestellen op internet. Daar zitten zoveel nadelen aan voor ondernemers in Nederland......

En daarom zal je mij regelmatig tegenkomen bij de lokale kleinere winkels.

Slagingspercentage: rijschoolgegevens.nl

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:53

Voor mij was het absoluut de juiste keuze. Ik ben begonnen bij een heel goed aangeschreven en dure rijschool. Voor mij was dit gewoon niet de goede methode. Gezakt en ook een heel onzeker gevoel eraan over gehouden. Ik wist gewoon niet meer hoe ik moest rijden.

Tijdje gestopt en toen andere rijschool via vakantieveiling. Hun lesmethode paste gewoon veel beter bij mij en ik heb mijn zelfvertrouwen terug gekregen. Ik heb er ook echt veel geleerd. Hun slagingspercentage was ook heel goed. En het koste ook nog een stuk minder.
Achteraf heb ik spijt dat ik niet meteen bij deze rijschool begonnen ben maar dat weet je op het moment dat je begint toch nog niet.

Ik denk dat je het moet treffen. Net als bij scholen die niet via vakantieveilingen rijlessen aanbieden. Daar zitten ook goede en minder goede tussen. Vraag ook ervaringen aan anderen over de betreffende rijschool.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:06

Mijn man heeft ook op deze manier z'n BE gehaald. Is in 1x geslaagd. Ze raden wel aan van tevoren te oefenen, zodat je een beetje gevoel hebt wat een aanhanger achter de auto doet.
Ik reed al jaren met BE rond. Wij hebben daarom samen van tevoren een avondje recht achteruit rijden, achteruit een hoek om en parkeren in het vak geoefend.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:48

Weidebloem schreef:

Bij het cbr. Maar het zegt niks. Er staat niet bij hoeveel uren les mensen nodig hebben gehad en hoeveel klanten een autorijschool heeft. Stel je hebt 1 klant die slaagt, is je slagingspercentage 100%.

Onze zoon lest bij een autorijschool die een hoog slagingspercentage heeft. We namen een gemiddeld pakket op aanraden van de instructeur na de eerste les. Wij weten ook anderen die dat pakket hebben.
Zo tegen het eind vindt hij dat je meer lessen moet nemen, dus hang je voor nog honderden euro's. En dat is dus ook bij meerdere lesklanten zo. Ze slagen dan vaak wel in 1x, maar niet binnen het pakket waar reclame voor wordt gemaakt. En hoeveel mensen van deze autorijschool afrijden weet je ook niet.
Verder gaat het wel goed. Onze zoon had examens, dus moest sowieso extra lessen nemen, omdat het niet uitkwam even.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 01:10

Ik ga eind augustus via vakantieveilingen.nl voor het BE rijden. Kost 189 euro, + 47,50 voor eigen verklaring.
Ervaring is geen probleem, ik rij al 5 jaar rond met een trailer die teruggewogen is en heb er ook gevoel voor, vind het ook altijd leuk om met de trailer te rijden.

6 uur les samen met iemand anders en dan afrijden. Nu nog even goed oefenen op spiegelen en het stuur op tien voor twee vasthouden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 01:30

@Remy, ze willen ook dat je echt extreem ver vooruit kijkt en denkt. OOk niet vergeten je richtingaanwijzers te gebruiken. Alles wat voor je B al noodzakelijk was kun je op zakken voor je E. Ze zochten bij mijn man echt wel een weg uit waar je fietsers rechts van je krijgt en zelf rechtsaf moet. Je hebt dan al goed gekeken, maar je moet echt overdrijven. Daar kreeg mijn man als enige nog wat over te horen eigenlijk. Verder de regels. Maar de instructeur nam wel nog alles door. Mijn man had mazzel dat er ook een jongen met ervaring met hem leste, dus schoot wel lekker op qua info en oefenen.

En als vrouw zijnde niet vertellen dat je het wil halen om met de paardentrailer op pad te gaan, dara schijnen ze niet vrolijk van te worden. Is maar een tip.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 05:35

Ik heb voor 2 weken geleden mijn E gehaald via een dag cursus.

Je moet idd ver vooruit kijken en anticiperen.
Maar ook de examinator heeft niks gezegd over het feit dat ik met trailer wilden rijden.

Met bochtje achter uit mag je rustig nog een keer ophalen geen probleem zo benadrukte hij ook nog tijdens het examen.
Waar ze vooral op letten of je beseft dat je 11 meter lang bent en bijna 4000 kilo.
Daar mee kan omgaan en kan reageren op het overige verkeer.

Verder kan ik E echt aanraden voor iedereen die trailer wilt rijden, ondanks dat ik al wat jaren zonder E reed heb ik echt veel geleerd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 05:39

superpony schreef:
Weidebloem schreef:

Bij het cbr. Maar het zegt niks. Er staat niet bij hoeveel uren les mensen nodig hebben gehad en hoeveel klanten een autorijschool heeft. Stel je hebt 1 klant die slaagt, is je slagingspercentage 100%.

Onze zoon lest bij een autorijschool die een hoog slagingspercentage heeft. We namen een gemiddeld pakket op aanraden van de instructeur na de eerste les. Wij weten ook anderen die dat pakket hebben.
Zo tegen het eind vindt hij dat je meer lessen moet nemen, dus hang je voor nog honderden euro's. En dat is dus ook bij meerdere lesklanten zo. Ze slagen dan vaak wel in 1x, maar niet binnen het pakket waar reclame voor wordt gemaakt. En hoeveel mensen van deze autorijschool afrijden weet je ook niet.
Verder gaat het wel goed. Onze zoon had examens, dus moest sowieso extra lessen nemen, omdat het niet uitkwam even.

Aantal uren staat er idd niet bij maar aantal leerlingen van de rijschool wel.
Adverteren ze met een compleet pakket? Bij de meeste rijscholen word er vaak vermeld dat het een starterspakket betreft omdat een gemiddelde B-leerling zn rijbewijs niet in 30u kan halen (ik roep maar wat hoor, geen idee hoe groot je pakket was), hier in de regio is 40-60u het gemiddelde en moeten er vaak nog een paar lesjes bijgekocht maar dat vermelden we duidelijk bij aanmelding. En verder ligt het helemaal aan de kandidaat, iemand die er gevoel voor heeft, gemotiveerd is, graag wil leren en regelmatig kan lessen heeft nou eenmaal minder uren nodig dan iemand die weinig gevoel heeft voor de auto, moeite met verkeersinzicht en daarnaast weinig interesse en weinig tijd om te rijden. Je wil ook niet met een kandidaat aankomen bij het CBR waarvan je op voorhand al weet dat het geen kans van slagen heeft en die alleen maar examen gaat doen omdat 'de uren op zijn'.

Ja, er zitten een hoop kwakzalvers tussen die gewoon maar wat doen en dan schaam ik me om te zeggen dat ik instructeur ben. Maar er zijn ook mensen die serieus met hun vak bezig zijn en er enorm veel plezier in hebben om iemand goed op te leiden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:24

superpony schreef:
En als vrouw zijnde niet vertellen dat je het wil halen om met de paardentrailer op pad te gaan, dara schijnen ze niet vrolijk van te worden. Is maar een tip.

Daar geloof ik niet in. Ze vragen wel waarvoor je E rijbewijs wilt halen, maar dat is meer om een gesprekje aan te knopen. Je wordt er niet strenger of anders op beoordeeld.
Mijn eerste instructeur had wel de indruk dat mensen die voor het bedrijf E moesten halen soms strenger beoordeeld werden.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:27

Mijn man heeft hem ook op die manier gehaald maar hij moest er volgens de rijschool extra lessen bij hebben. Zo kwamen we evengoed rond de 450 euro uit.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:32

ik heb het ook gedaan via vakantieveilingen en is goed bevallen.
kreeg eerst een proefles, ze gaven daarin wel aan dat ze aan raadden om extra uren bij te boeken (met extra kosten) en ik weet dus niet of dat een oprechte beoordeling is geweest.
ik heb dat niet gedaan, omdat ik voor datzelfde geld opnieuw zo'n pakket plus examen zou kunnen winnen dus het er maar 'op gegokt'.
heb van half 9 tot 2 gereden met een half uurtje pauze en aansluitend examen.
heb het wel gehaald.

heb voor de cursus zelf 110 betaald (tip: op vrijdagavond bieden, toen der tijd gingen ze er dan voor minder uit) en dan nog eigen verklaring en nieuw rijbewijs. dus al met al voor iets meer dan 200 klaar :)
Laatst bijgewerkt door Dott op 09-07-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:34

Dott jij hebt het zonder extra lessen gedaan ? Daar zal wel de catch zitten, mijn man dacht dat het wel nodig was en zo kwamen we evengoed duurder uit.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:35

Letsdunit schreef:
Dott jij hebt het zonder extra lessen gedaan ? Daar zal wel de catch zitten, mijn man dacht dat het wel nodig was en zo kwamen we evengoed duurder uit.

ik heb het idd zonder de extra lessen gedaan, ik kon oefenen met mn stalbaas met de trailer en dacht idd dat daar de catch zou zitten, lekker zeggen dat je extra uren nodig hebt (terwijl dat misschien niet zo is) en zo toch nog wat extra opstrijken.